Brandweermaterieel Japan

Auteur Topic: Brandweermaterieel Japan  (gelezen 28754 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 6 maart 2006, 21:10:47
het doe mijn genoegen dat ik een aantal forumleden hiermee een plezier kan doen.  ;)
ik heb nog een aantal foto's die ik kan plaatsen. ik denk op dit moment aan een paar blokken met verschillende wagens, net als ik nu gedaan heb. dus een blok met autospuiten, een blok hulpverleningswagens, een blok tankwagens en misschien een paar dienstauto's en overige voertuigen. ik zal deze over de komende dagen verspreiden. wat betreft je vraag. inderdaad zijn een paar foto's verkregen via de collega fotograaf uit Japan. maar de meeste zijn gemaakt bij gezamenlijke fototochten met hem daar in Japan, op momenten dat ik daar toendertijd moet zijn ivm mijn werk. vaak regelde ik dat op zo manier dat ik een paar dagen langer bleef op eigen kosten. zo doende kon ik een paar dagen met de hobby bezig zijn. vooral in het begin ging het contact maken met de Japanese brandweer moeilijk. aangezien vaak alleen het kader genoeg Engels kan. de gewone Japanese brandwacht kan over het algemeen geen woord Engels. een enkeling daar gelaten. daarom maakt ik vaak gebruik van een bevriende Japanese stewardess of haar broer die goed Engels kunnen en waarmee een goede band is opgebouwd, die dan vaak als gids en ook voor de contacten en de taal goed van pas komen. trouwens via haar vader die zelf brandweercommandant is ben ik in contact gekomen met de collega fotograaf uit Japan. ik ben op het moment bezig om een reis te plannen naar Japan samen met een aantal van mijn Amerikaanse collega Fotograven, al zal dit vermoedelijk pas volgend jaar worden aangezien er toch genoeg geregeld moet worden.   
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #121 Gepost op: 7 maart 2006, 10:11:58
Leuk hoor Louis!

Je zou er volgens mij zo een boek van kunnen maken! Het is weer een erg leuke serie!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #122 Gepost op: 7 maart 2006, 12:56:42
een goed beeld van het verschil in autoladders. als men naar deze twee autoladders van brandweer Kobe kijkt. de bovenste is de kleinste die ze hebben een Hino met 15meter ladderpakket en de onderste is de grootste die ze hebben in Kobe. een Fuso op vierassige chassis met een 50meter SuperGyro ladderpakket. trouwens deze wagen was net op dat station geplaatst het stond eerst op een ander station. daarom heeft deze nog geen wagennummer en stationsnaam op de wagen.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 7 maart 2006, 13:14:53
nog een wagen van brandweer Kobe. deze Fuso schuimbluswagen staat op dezelfde post als de 50meter autoladder van hierboven. deze lichte schuimbluswagens lijken erg op de gewone autospuiten. maar hebben een iets andere pomp en zo als je zien net boven de pomp hangt de schuimblusser.  

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 7 maart 2006, 13:25:16
deze zeer moderne Hino autoladder met Morita ladderpakket van brandweerkorps Fujinomiya is uitgerust met zo knikmast ladderpakket.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 7 maart 2006, 13:33:00
deze Hino schuimbluswagen is primair bestemd voor industriebranden en staat dan ook in een brandweerpost nabij industrie in Ukishima. hij is uitgerust met twee zgn. dekmonitoren welk naast elkaar geplaatst zijn boven de middenbouwpomp.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 7 maart 2006, 13:38:48
ook staat hier deze Isuzu containerwagen. deze zien er iets anders uit dan we in Nederland gewend zijn. in dit geval is deze wagen uitgerust met een adembeschermingscontainer. ik heb in een ander voertuig een iets ander systeem gezien wat iets weg had van een liggende ronddraaiende trommel met hierin de persluchtflessen in totaal zo 12 stuks.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #127 Gepost op: 7 maart 2006, 13:47:30
nog een tweetal voertuigen die primair bestemd zijn voor industriebranden. zijn deze twee wagens van brandweerpost Arida. een Nissan Diesel UD schuimbluswagen en een Nissan Diesel UD schuimtankwagen.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #128 Gepost op: 7 maart 2006, 14:13:38
het brandweerkorps Fukui heeft in het industriegebied een kazerne liggen die vergelijkbaar met de gezamenlijke brandweer in Rotterdam werkt. deze heeft deels gemeente als deels bedrijfsbrandweertaken. dit is ook goed aan het materieel te zien. tot het materieel horen deze drie voertuigen. bovenste foto een Hino autospuit tevens schuimbluswagen. de middelste foto een Isuzu Snorkel annex watertoren met standaard bluspomp op zgn. Chinese Six chassis. en de onderste foto een Fuso Snorkel annex watertoren met groot vermogen blus en schuimpomp ook op een Chinese Six chassis.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 7 maart 2006, 14:15:57
op de brandweerpost Abo staat deze grote Fuso schuimbluswagen paraat. de Japanese aanduiding voor Schuimbluswagen is CC.