Brandweermaterieel Japan

Auteur Topic: Brandweermaterieel Japan  (gelezen 28722 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #130 Gepost op: 7 maart 2006, 18:45:31
als alles mee zit dan komt deze Toyota Landcruiser FJ56F autospuit uit 1974 in volledige Japanese brandweeruitvoering hier naar Nederland. de wagen bevind zich op dit moment in Amerika waar het te koop stond. het is daar ooit in 2001 naar toegekomen na dat een verzamelaar het voertuig in Japan had gekocht. nu komt het als alles goed gaat hier naar Nederland. 

helaas moet ik melden dat deze Toyota Landcruiser autospuit uit 1974 niet meer naar Nederland komt. dit gezien de handelswijzen van de huidige eigenaar. hierdoor heb ik moeten beslissen om van de hele transactie af te zien. het is jammer dat het op deze manier heeft moeten komen. maar ik kon niet anders. ik had gehoop dat de wagen binnenkort afgeleverd zou worden volgens de overeengekomen afspraken. het had leuk geweest om zo typische Japanese autospuit hierin Nederland te kunnen laten zien. helaas gaat dit niet door.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #131 Gepost op: 7 maart 2006, 19:05:21
nou ik toch bezig was met schuimbluswagens, hier nog twee van deze wagens. deze had ik al eens geplaatst maar hij is bijzonder genoeg om nog eens te plaatsen. de Nissan Diesel schuimbluswagen van brandweerpost Miku. een opvallende wagen met zijn grote zilvere schuimblusmonitor en dwars op de achteras geplaatste schuimtank.     

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 7 maart 2006, 19:08:28
een stuk nieuwer is deze Hino schuimbluswagen van brandweerpost Sika. deze is uitgerust met een op afstandbestuurbare monitor.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 7 maart 2006, 19:13:19
een meer gewoon uitziende Nissan Diesel schuimbluswagen van brandweerkorps Tsuchiura. deze is uitgerust met een gewone dekmonitor.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #134 Gepost op: 7 maart 2006, 19:25:59
een zgn. lichte autospuit op Mitsubishi Canter chassis van brandweerkorps Kobe. na de lichte autospuiten op Jeep chassis de kleinste eenheden in Japan.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #135 Gepost op: 7 maart 2006, 19:29:03
en nog één op een Isuzu Elf ook van brandweerkorps Kobe. dit is één van de grote industriesteden in Japan.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 7 maart 2006, 19:36:58
een tweetal lichte autospuiten op Jeeps. namelijk een Toyota Landcruiser van brandweerkorps Fukui en een Nissan Safari (in Nederland heet deze Patrol) van brandweerkorps Awara. ik zelf blijf een liefhebber van dit soort brandweerwagens.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 7 maart 2006, 19:42:09
een tweetal verschillende Mitsubishi Canter autospuitjes. de bovenste is van brandweerpost Kaga en de onderste is van brandweerpost Nakata.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 7 maart 2006, 19:48:28
ik plaatste dus net de verkeerde foto. ik had die Toyota Landcruiser al geplaatst. ik had deze Toyota Landcruiser met dubbele cabine in gedachten, deze Toyota Landcruiser autospuit is van brandweerkorps Mizusawa.  

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 7 maart 2006, 19:53:15
een Mitsubishi Canter lichte autospuit in iets langer uitvoering dan de twee hierboven geplaatste wagens. deze wagen is van brandweerkorps Fucyu. deze foto serie is afkomstig van mijn collega brandweerfotograaf uit Japan.