Brandweermaterieel Japan

Auteur Topic: Brandweermaterieel Japan  (gelezen 28708 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 9 augustus 2005, 21:30:19
mooie fotos,

tip:

gebruik imageshack.us dat bespaart ruimte en de fotos blijven altijd op het forum staan zodat ook later nog genoten kan wordne van de fotos
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Rene112

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 9 augustus 2005, 23:35:43
Louis, schitterende verzameling foto's.....

Hmmmm... tijd voor een fototoertocht naar Japan volgend jaar. Misschien eerst maar eens starten met een cursus Japans  ;D ;)

groeten,
René de Caluwé

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 11 augustus 2005, 20:03:06
Geen Gek Idee ;D

maar dan zou ik het b.v. een fototoerweek noemen aangezien het beter zou zijn om een week te gaan.  :)
maar op zicht is het te regelen. en waarom zouden vliegtuigfotografen wel dergelijke reizen kunnen regelen en wij brandweerfotografen niet. naar mijn idee is het goed mogelijk het een en andere te regelen, zelfs met enkele vliegvelden groot en kleine zowel civiel of militaire vliegvelden. het enige probleem wat men tegen zal komen is dat men voertuigen op de foto moet zetten op niet zulke goede locaties als men gewend is. om de kazerne zijn in de steden weinig groen te vinden en ze liggen vaak in een drukke straat. vaak is de enige plek om te fotograveren voor of net naast de kazerne. Japan is nu eenmaal een dicht bevolkt en dicht bebouwd land. er is weinig groen te vinden in de steden maar een paar parken met hierin vaak de tempels. en deze parken zijn dan ook vaak druk. op het zgn. platteland is wel ruimte maar hier heb je vaak te maken met bovengrondse telefoon en stroomkabels. wel is het handig een tolk te hebben. maar ook in Europa is het mogelijk om een fototoertocht op poten te zetten. b.v. in de Noordelijke landen waar ook opmerkelijk materieel rondrijd. niet waar  Securifire.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:48:36
een paar foto's waarop te zien is, wat ik bedoel in het bovenstaande verhaal. met als eerste twee pumpers in een landelijke omgeving. een Fuso pumper met op de achtergrond de telefoonlijnen en masten.en een Nissan met groene achtergrond maar met straatlantaarn.

[verwijderd door de admin]

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:51:10
twee minipumpers op jeepchassis. een Nissan Safari (Patrol hier in Nederland) voor een kazerne en een Toyota Landcruiser op een industrieterrein. zo als je kan zien ik blijf die Japanse jeep autospuiten mooi vinden.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:57:11
twee zware pumpers. een Hino op een parkeerterrein met op de achtergrond een fabriek. en een van de meest opmerkelijke schuimbluswagens die ik in Japan gezien heb. deze Nissan met grote zilvere monitor en dwars op de achteras geplaatste schuimtank. voor de kazerne gemaakt met zo als ik al melden telefoon en stroomdraden op de achtergrond en een van de vele reclameborden die men hier ziet.

Securifire

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 11 augustus 2005, 23:57:18
maar ook in Europa is het mogelijk om een fototoertocht op poten te zetten. b.v. in de Noordelijke landen waar ook opmerkelijk materieel rondrijd. niet waar  Securifire.

Ja hoor, tochtje Göteburg, Stockholm en Oslo.... op de terugweg even lang Kopenhagen..... Mooi spul rijdt daar rond. En mooie plaatjes kan het zeker opleveren, de natuur is perfect  ;D ;D ;D

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #27 Gepost op: 12 augustus 2005, 11:20:00
Waneer gaan we naar Scandinavie ???? :D
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

Target77

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 12 augustus 2005, 11:45:15
Valt me wel op dat er nergens op die foto's in de auto's adembescherming te zien is. Werken ze daar ook op een geheel andere wijze of zo?? En hoe zit het daar met waterwinning? Zie op elk voertuig wel een vaste soort van zuigslang.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:41:21
inderdaad zie je op de meeste foto's geen adembescherming. toch word dit gebruikt. sinds de laatste jaren zit er net als in Europa een adembeschermingstoestel in de wagen maar alleen achterin. op de twee foto's van de Nissan autospuit en de Nissan minipumper kan je nog net de toestellen zie zitten. bij de andere wagens zijn ze wel aanwezig alleen gebruikte men toch nog het oude systeem van een adembeschermingstoestel in een houten kist op de wagen. en de waterwinning word inderdaad via die slang aan de zijkant van de wagen uitgevoerd. dit kan via een kanaaltje zijn of via een geboorde put of via de hydrant als die beschikbaar is. de werkwijze is deels op het Amerikaanse systeem gegrondvest. al is deze aangepast naar de eigen problemen en situatie te plaatsen. men werk veelal met lagedruk en soms is er een korps die een middendrukharspel op de wagen heeft zitten. hogedruk komt men niet tegen. blusgroepen zijn net als in Amerika als Engine of Pumpergroep ingedeeld. hetzelfde ziet men bij de Ladder/snorkel ploeg en de rescue ploeg. wel zijn ze in een kazerne gelegen vaak samen met de Ambulancedienst. in het geheel is het een brandweerkorps maar ieder heeft zijn eigen specialiteit.