Brandweermaterieel Japan

Auteur Topic: Brandweermaterieel Japan  (gelezen 28735 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 12 augustus 2005, 23:27:43
twee wagens van een brandweerkorps welk men kan vergelijken met de gezamelijke brandweer in Rotterdam. deels gemeentelijke en deels bedrijfsbrandweer. zo als aan het materieel te zien is, ligt er veel zware industrie rond deze kazerne. op de foto een Hino autospuit tevens ingericht voor schuimblussing en voorzien van een zgn. dekmonitor en een Fuso (Chinese Six) snorkel met groot pompvermorgen en een als watertoren ingerichte hoogwerkerboom. zo als je ziet er zit geen korf aan deze boom maar een bluskanon om op die manier van boven af de brand te bestrijden. van deze wagen waren er twee hier gestationeerd de andere was een Isuzu.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 12 augustus 2005, 23:53:45
de andere wagen. de Isuzu snorkel met bluskanon

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 12 augustus 2005, 23:55:59
deze Isuzu snorkel is al een oudje. deze staat in dezelfde gemeente. alleen op een andere post. deze wagen heeft een opvallende hoogwerkerboom welk deels opengewerkt is en de korf word via kabels bediend.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 12 augustus 2005, 23:58:53
een Hino ladderwagen van 45meter. een wagen op een vierassige chassis. let eens op de aparte wielen, de eerste zijn groter dan de drie andere wielen onder deze wagen. en die op de tweede as lijkt ook nog eens kleiner dan de twee achteraan.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 13 augustus 2005, 00:01:40
dit was het nieuwste wat er was. op het moment van mijn bezoek een paar jaar geleden. een Hino autoladder met Nikki ladderpakket voorzien van een omklapbare korf op de ladder en een bijna Europees uittelijk.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 13 augustus 2005, 12:36:51
een merkwaardige ogende autoladder deze Morita autoladder. als je deze wagen voor het eerst ziet dan denk je in eerste instanties aan een kraanwagen waarop een ladderpakket is gezet. let eens op de zwaailichtbak boven de voorruit, ook vreemd om dat zo te zien. bij een grote plaats als Kobe denk je aanvankelijk aan grote blusvoertuigen. echter op de post in het centrum van Kobe staan zgn. Minipumpers, smalle wagens zo als deze Isuzu minipumper welk achterin ook nog een draagbare motorspuit heeft staan. dit omdat het centrum in Kobe zo smal is dat er op sommige stukken geen auto's kunnen komen. hier gebruikt men deze wagen voor, deze rijd tot het punt dan men niet verder kan en dan gaat de bemanning met de draagbare motospuit verder, zo nodig word er slangen uitgelegd tussen de wagen en de draagbare motorspuit, op sommige wagens word achterop een klein transportwagentje mee gevoerd om hierop de draagbare motorspuit over een wat grote afstand te vervoeren. 

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 13 augustus 2005, 12:47:32
tussen al het aparte materieel dat ik daar gezien heb. wou ik deze oude Isuzu luchtschuimwagen als laatste plaatsen. ik heb niet alles laten zien. er zijn nog genoeg voertuigen te laten zien uit Japan. zo als de verschillende rescuewagens en de verlichtingswagens die ook al heel typisch zijn voor Japan. en wat te denken van het vliegveldmaterieel wat daar rond rijdt.
ik hoop dat ik andere forumleden een beeld heb kunnen geven wat er zo al rondrijd in Japan, en ik hoop dat er onder de forumleden nog iemand het stokje opneemt en van een andere land een soort gelijke topic begint.  

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 13 augustus 2005, 17:22:41
mooi die ladderwagens.
grote bakbeesten. die hebben ze wel nodig daar met die hoge gebouwen.
ik zou er wel een willen zien met de ladder helemaal uit.
de groeten.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 4 september 2005, 21:19:51
na aanleiding van enkele reacties die ik kreeg heb ik besloten om nog enkele foto's uit Japan hier op deze Topic te plaatsen. als eerste een oude autospuit op Toyota PickUp chassis. een zeer zeldzame wagen toen al, nu nog meer. er zijn hiervan maar weinig gebouwd. helaas is de kwaliteit van de foto niet al te goed. maar om dat het een unieke wagen is plaats ik hem toch.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 4 september 2005, 21:24:10
een van de typische verlichtingswagens in Japan. hier opgebouwd op een Toyota Landcruiser Custom, welk eerst als autospuit (Pumper) dienst deed.