Brandweermaterieel Japan

Auteur Topic: Brandweermaterieel Japan  (gelezen 28704 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 19 september 2005, 20:51:06
een tweetal speciale transportvoertuigen van de brandweer van Tokyo. namelijk een Hino dieplader met hierop een rupsbulldozer en een Fuso haakarmwagen met hierop een gesloten transportcontainer waarin een robotvoertuig zit. dit is een deel van het zware materiaal wat in Japan ingezet word bij natuurrampen.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 21 september 2005, 10:50:53
nog enkele wagens van de brandweer van Tokyo. een Isuzu verlichtingswagen deze wagen is uitgerust met een hydraulische arm met hieraan enkele schijnwerpers. de andere wagen is een Fuso verbindings en commandowagen een soort VC-I.  

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 21 september 2005, 10:53:27
een tweetal Nissan Diesel trucks. de oudste van de twee is een bergingskraanwagen. de andere is een schuimtankwagen of wel een Foam Tender. beide van brandweer Tokyo.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 21 september 2005, 10:58:27
de laatste twee wagens van brandweer Tokyo zijn deze Fuso waterongevallenwagen en een Toyota commandowagen een soort van VC-III. de waterongevallenwagen heeft meer weg van een gereedschappenwagen dan een duikvoertuig. de meeste van deze foto's zijn gemaakt op het oefencentrum van brandweer Tokyo, hier word ook geoefend op natuurrampen zoals aardbevingen.

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #54 Gepost op: 21 september 2005, 21:09:01
wat een mooie voertuigen hebben ze daar in japan zeg!! :D mooie foto's ook

guest1136

• Gast
Reactie #55 Gepost op: 22 september 2005, 17:11:13
ik wist niet dat japan zulke mooie voertuigen hadden  :o

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 30 januari 2006, 16:41:42
als alles mee zit dan komt deze Toyota Landcruiser FJ56F autospuit uit 1974 in volledige Japanese brandweeruitvoering hier naar Nederland. de wagen bevind zich op dit moment in Amerika waar het te koop stond. het is daar ooit in 2001 naar toegekomen na dat een verzamelaar het voertuig in Japan had gekocht. nu komt het als alles goed gaat hier naar Nederland. 

[verwijderd door de beheerder]

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 1 februari 2006, 19:18:03
vandaag even een vraag bij mijn Japanese contact neergelegd. of mijn Japanese collega fotograaf er achter kan komen waar deze Toyota Landcruiser ooit dienst heeft gedaan. zou leuk zijn om dit te weten te komen. misschien komen er nog uitrustingsstukken boven water. het zou natuurlijk mooi zijn als de wagen straks compleet is en ook als zo danig te zien zal zijn.
tevens hoop ik eind van het jaar of misschien toch volgend jaar een reis naar Japan te maken samen met mijn collega fotograven uit Amerika en Canada. zij wouden ook wel eens wat zien van dat Japanese spul en het natuurlijk op de foto vast leggen. al met al word het dus een druk jaar voor mijn. als ik iets meer te weten kom over de geschiedenis van deze Toyota Landcruiser pumper dat zal ik dat hier vermelden.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 3 maart 2006, 20:39:19
net een mailtje gehad uit Japan. hij is er nog mee bezig maar hij heeft nog niet uitgevonden waar de Toyota Landcruiser precies heeft dienst gedaan. wel kreeg ik een viertal foto's toegestuurd, waar ik een tijdje geleden al eens om gevraagd had na een vraag van iemand hier op het forum om een foto van één de hoogwerkers in uitgeklapte vorm. dus hierbij een foto van de Hino skyarm hoogwerker van brandweer Miyako.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 3 maart 2006, 20:42:05
en nog een. maar nu ook met de uitgeschoven hoogwerkerarm. ik hoop dat de gene die hierom vroeg nu tevreden is gesteld.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]