Het hoeft niet eens zo te zijn dat mensen deze gegevens willens en wetens online zetten.
Nee, maar in de meeste gevallen is het toch wel echt bewust op een webserver gezet.
Als de beheerder dan vergeten is om deze mappen uit te sluiten van de indexering door zoekmachines, of er een ander foutje zit in de mapstructuur, zie je die gegevens dus zo terug in Google....
Ook hier geldt de wet van Murphy ....
Ik heb de test gedaan. En ja hoor, binnen 3 minuten had ik het betreffende document ook gevonden.
@Beheer: linken naar onderstaand document is niet strafbaar / gewoon toegestaan volgens de wet!
Toch zou ik de gegevens die je quote weg halen. Het document kan verwijderd worden als je de persoon daarvan op de hoogte brengt. Maar dan blijft jouw quote nog steeds zichtbaar op een publiek deel van het forum. (Het is niet "illegaal" maar ook niet netjes. Ik heb het dus niet over de link....)
Als overheid zou ik mij echt kapot schamen en sowieso moet er bij IT beheer ook het een en ander aan koppen rollen, want - wat Hunter ook al zegt: waarom geen SMS code of token etc. etc.
Dit gaat verder dan beheer, het is ook weer een voorbeeld van hoe de overheid zich laat inpakken door allerlei ICT organisaties.