intensive care ambu

Auteur Topic: intensive care ambu  (gelezen 2611 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ambulance mark

• Gast
Gepost op: 5 augustus 2005, 23:00:16
Ik hoor net dat er morgen een intensive care ambulance in gebruik word genomen ergens in nederland, het zou gaan om een mercedes sprinter.
Is dit toevallig die intensive care ambulance van de VZA?

met groeten mark.

Robin Hundman

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2005, 23:23:55
Klopt, de Micu, al redelijk wat over gesproken op dit forum. En hij is inmiddels na de problemen met de vering weer terug in het Amsterdamse. Ik was vorige week in Amsterdam, bij deze ff wat foto's!

Micu in de ambulancepost:

Grille Micu:

Hoogte en breedte verschil tussen de oude Micu (links) en de nieuwe Micu (rechts) duidelijk te zien!

Micu moest nog weg voor een rit (zonder spoed):

Veel grotere binnenkant van de nieuwe Micu:

Veel kleinere binnenkant van de oude Micu:

Mvg,
Robin Hundman.

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2005, 11:11:40
schijnt na de beurs vorig jaar en het proefrijden daarna een compleet ander chassis ondergekomen te zijn. hierdoor zou het nu wel rijdbaar zijn.

ikke

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2005, 11:28:52
op welke post staat ie?  ::)

Bart S

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2005, 11:37:39
op welke post staat ie?  ::)
Op de Karperweg in Amsterdam.

Groeten,

Bart

ambulance mark

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 7 augustus 2005, 12:29:23
schijnt na de beurs vorig jaar en het proefrijden daarna een compleet ander chassis ondergekomen te zijn. hierdoor zou het nu wel rijdbaar zijn.

Er zal best een aanpassing aan het chassis zijn gedaan, maar een compleet vernieuwd chassis geloof ik niet.

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #6 Gepost op: 7 augustus 2005, 20:51:54
tja als een van de chauffeurs het verteld. waarom zou ik het verzinnen tuurlijk is het een hoop werk maar om het project te laten slagen moet je wat en het oude ging echt niet

ambulance mark

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 8 augustus 2005, 18:54:00
tja als een van de chauffeurs het verteld. waarom zou ik het verzinnen tuurlijk is het een hoop werk maar om het project te laten slagen moet je wat en het oude ging echt niet

Dan geloof ik het nog niet. Een compleet chassis vervangen van  voor tot achter, weetje wel nietwat voor werk dat is. Ik denk meer dat dit een opgeklopt verhaal is.
Nu kun je denken dat ik zomaar wat zeg, ik ben gediplomeerd bedrijfswagenmonteur en leer nu voor automonteur.

met groeten mark.

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #8 Gepost op: 8 augustus 2005, 20:21:30
nou dan zul jij het wel weten. misschien zijn er nog forumleden van het vza die meer duidelijkheid kunnen geven .

ambulance mark

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 8 augustus 2005, 20:31:41
Ja dat is denk ik het beste.

Ik zal je ondertussen uitleggen wat het "chassis'' is. Ik zet het tussen aanhalings tekens want het is nogal een ruim begrip.

Ik heb er foto's bijgezocht van een soortgelijk voertuig.

De witte balken achter de voorstoelen is "het chassis" maar de chassis balken lopen ook onder de cabine.

Die VZA ambulance was al compleet afgebouwt met bak en alles klaar. Dus om het chassis te vervangen zou de bak en de cabine gedemonteerd moeten worden.

Zie je nu wat voor werk dit is om een chassis te vervangen, en snap je dan ook dat ik dit niet geloof.

met vriendelijke groeten mark

[verwijderd door de admin]