GRIP 2 (man met pistool eist zendtijd NOS journaal) Journaalplein - Hilversum 29-01-2015

Auteur Topic: GRIP 2 (man met pistool eist zendtijd NOS journaal) Journaalplein - Hilversum 29-01-2015  (gelezen 69445 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1326967 date=1422562977
Dat kon die eigenlijk niet. Als je de beelden op RTL bekijkt hoor je de agent ook zeggen 'Hij heeft zn wapen nu achter z'n rug'

Mocht die toch willen gaan schieten had de politie dus al tijd om te reageren en hem (indien nodig) neer te halen.

Klinkt makkelijker dan het is. Maar met 5 lopers op je gericht worden je kansen erg klein.  :)

Klopt, mooi om te zien dat ze dan ingrijpen! Wat me opviel aan het filmpje van RTL is dat er in het begin 1 agent de agente bij haar koppel vasthoudt en schuin achter haar staat. Zo aangeleerd?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Het filmpje van RTL zal wel vaak bij de ibt worden getoond als voorbeeld
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1326967 date=1422562977
Dat kon die eigenlijk niet. Als je de beelden op RTL bekijkt hoor je de agent ook zeggen 'Hij heeft zn wapen nu achter z'n rug'

Mocht die toch willen gaan schieten had de politie dus al tijd om te reageren en hem (indien nodig) neer te halen.

Klinkt makkelijker dan het is. Maar met 5 lopers op je gericht worden je kansen erg klein.  :)

Op het moment dat hij zijn wapen naar de grond gooit komt de loop toch enkele tientallen cm ophoog.. Ik denk dat hij erg dicht bij een paar kogels in zijn lichaam heeft gezeten!


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1326970 date=1422563059
Klopt, mooi om te zien dat ze dan ingrijpen! Wat me opviel aan het filmpje van RTL is dat er in het begin 1 agent de agente bij haar koppel vasthoudt en schuin achter haar staat. Zo aangeleerd?

Dat hoort bij AMOK procedure...


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: FF4266 link=msg=1326973 date=1422563196
Dat hoort bij AMOK procedure...

Stond me inderdaad bij dat t ergens voorkwam. Maar viel me op dat het alleen die agent is. Wel mooi om vanuit 2 hoeken nu de arrestatie te zien. Die vent wordt totaal overrompeld.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Overigens, de opluchting en de zucht die van de diender af te lezen is is zeer bijzonder... Zegt ook iets over de mindset waarmee zij naar binnen gingen vermoed ik..


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
super actie van de agenten  O0

Ik vraag me wel alleen af waarom zijn ze naar binnen toe gegaan en hebben ze niet gewacht op een AT?


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Citaat van: Vinn link=msg=1326976 date=1422563655
super actie van de agenten  O0

Ik vraag me wel alleen af waarom zijn ze naar binnen toe gegaan en hebben ze niet gewacht op een AT?
AMOK.

Respect voor de collega's, mooie aanhouding, goed gevolg gelukkig. Unieke beelden die goed gebruikt kunnen worden voor onze opleiding O0
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Vinn link=msg=1326976 date=1422563655
super actie van de agenten  O0

Ik vraag me wel alleen af waarom zijn ze naar binnen toe gegaan en hebben ze niet gewacht op een AT?
Dat is de amok procedure, staat op diverse andere topics hoe en wat. Is direct aanvaller uitschakelen zonder afwachten
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


jwk

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Citaat van: Vinn link=msg=1326976 date=1422563655
super actie van de agenten  O0

Ik vraag me wel alleen af waarom zijn ze naar binnen toe gegaan en hebben ze niet gewacht op een AT?

Ik denk met de gedachte van of we proberen hem nu te pakken of we wachten met het risico dat het uit de hand loopt.