Sorry hoor Mr. HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS.
Ambulancedienst GGD Den Haag , locatie Delft.
amb.vpk/docent rode kruis zandvoort
student LOV en al wat dies meer zij.
3 Keer sprayen met NTG spray voordat men kan spreken over een instabile angina pectoris? Waar heb jij je ehbo gedaan man?!
3 x 5 minuten wachten en er is een kwartier naar de haaien. Wat mij betreft belt iedereen maar gelijk 112 bij pijn-drukklachten retrosternaal. Laat ons maar screenen en daarmee voorkomen we een hoop loss of time en dus hartspierweefsel.
Groet,
Hans
Ook goeiemorgen Hans!!!
Je werkt vast niet op t gele busje, want ik kan me niet indenken dat je bij nacht en ontij voor elk AP klachtje dat met 1x NTG sprayen te verhelpen kan zijn, je bed uit wordt gebeld ommet A1 naar zo'n casu te moeten scheuren. Bij de weg, NTG sprayen is GEEN ehbo ...
Loss of time & muscle? Mmm denk meer ''loss of mind''
gelukkig leven we in Nederland waar de patienten veelal een goeie instructie krijgen om eerst 3x NTG te sprayen bij pijn op de borst, let wel, dat zijn dus de bekende hartpatienten die vaak al aardig ervaren zijn in het herkennen van AP-klachten, en dus vaak ook het verschil kennen tussen POB en AMI klachten.
Ik zou bijna zeggen; ''Screen maar lekker een eind weg, of beter, wordt huisart-assistent, fijn ECG-tjes draaien de hele dag, altijd leuk, maar niet op t gele busje.
Maar goed, dat is mijn ongenuanceerde politieke- a- correcte nachtdienst-mening
Ik zag bij jouw stats nog ''phtls'' staan, toch geen'' CCU-scoop and run''- mentaliteit hoop ik ??