Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis

Auteur Topic: Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis  (gelezen 51634 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #110 Gepost op: 10 februari 2015, 15:57:52
Citaat van: Diamondback link=msg=1329774 date=1423571424
De gunlocks door de trekkerbeugel (durven jullie die wel aan te leggen op een doorgeladen vuurwapen?) komen ook in gradaties.

Daar doelde ik idd op.

Volgens mij zijn beiden meer ter voorkoming van per ongeluk vuren en onverwacht slachtoffer worden van je eigen wapen dan dat het iets aan diefstalpreventie doet.
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #111 Gepost op: 10 februari 2015, 17:05:13
Citaat van: Diamondback link=msg=1329774 date=1423571424
Elk slot gaat open. Zeker als je er de tijd voor hebt. Een kabelslot door de loop iets vlugger met behulp van de universeel sleutel in de vorm van een betonschaar. De gunlocks door de trekkerbeugel (durven jullie die wel aan te leggen op een doorgeladen vuurwapen?) komen ook in gradaties. Van openen met een schroevendraaier tot iets meer gereedschap. Maar open gaat 'ie.
Klopt geldt ook voor een kluis, geldt ook voor een woning. Geldt eigenlijk voor alles waar een slot op zit. Als je maar tijd hebt gaat alles uiteindelijk open.

Toch zou een dubbele beveiliging thuis niets mis mee zijn. Kluis bevestigd in aan de vloer of muur. Daarin het wapen met gunlock.
Tja... het ontladen en laden... ik ga daar verder niets over zeggen.

Volgens mij is er een gezegde uit de brandweer wereld.
"Het is niet gevaarlijk zolang je maar weet wat je doet"
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #112 Gepost op: 10 februari 2015, 20:19:43
Persoonlijk zie ik de opslag van wapens vooral tegen gelegenheid.
Gelegenheid 1 - Direct gebruik daaraan voldoet de gunlock en de safe tegen.
Gelegenheid 2 - Snelle diefstal. Daar doet eigenlijk de kluis wat tegen.

Geplande inbraak. Alles kan open en kapot.

Dus je moet eigenlijk bekijken waarvoor je de beveiliging inzet. Dat moet is de punt van de discussie en niet over het feitelijke verschil in opslag eisen tussen burgers en politie medewerkers.

Het idee achter het totaal seperaat opslaan van wapens en munitie is bij de sportschutter ter voorkoming van een wapen te snel beschikbaar hebben en te zorgen dat er moment van denken is voor dat het wapen bruikbaar is.
Bij een agent kan elke seconde tellen en moet het wapen elk moment snel beschikbaar zijn voor gebruik.
Deze 2 verschillen zijn volgens mij de uitgangspunten van opslag.
Daarnaast natuurlijk een globale eis. Dat alleen de juiste persoon gebruik kan maken van het wapen.

Voor mij elke agent een goede kluis en geen gunlock.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #113 Gepost op: 12 februari 2015, 07:49:15
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1329266 date=1423325097
Werk jij toevallig in de voormalige regio Hollands Midden? Ik vind het echt iets voor hen om zo te reageren.

Ik heb ook een verzoek ingediend en als hij afgewezen wordt. Vraag ik aan de heer Bouman persoonlijk hoe hij zijn opmerkingen bedoeld heeft .... Dus wordt vervolgd 😊

Ik heb antwoord gekregen vd facilitaire dienst. Zij wachten op landelijk beleid en tot die tijd levert men Gunlock's. Tot die tijd blijft mijn aanvraag openstaan. Je kunt dit half beleid noemen, maar ook zien als dat men eenduidig beleid wil. Men had de aanvraag ook gelijk kunnen afwijzen...
"Waakzaam & Dienstbaar"


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #114 Gepost op: 12 februari 2015, 07:52:59
Hier in de regio (NHN) is de vraag gesteld of je een gunlock of kluis wil. Kluis dus...

Is aangevraagd en ik ga het horen. Ik heb nu al een kluis. Maar 1 van de baas is altijd beter.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #115 Gepost op: 12 februari 2015, 07:57:28
Citaat van: grizz link=msg=1330167 date=1423723979
Hier in de regio (NHN) is de vraag gesteld of je een gunlock of kluis wil. Kluis dus...

Is aangevraagd en ik ga het horen. Ik heb nu al een kluis. Maar 1 van de baas is altijd beter.


Waarom is die vd baas beter? Is dit een kwestie van 'hebben'?

Ik zou liever zelf een keuze maken. Ik wil er nog meer in kwijt kunnen. Geen wapens! Daarom zou ik dan graag een deel vergoed willen zien.
"Waakzaam & Dienstbaar"


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #116 Gepost op: 12 februari 2015, 08:00:08
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1330171 date=1423724248

Waarom is die vd baas beter? Is dit een kwestie van 'hebben'?

Ik zou liever zelf een keuze maken. Ik wil er nog meer in kwijt kunnen. Geen wapens! Daarom zou ik dan graag een deel vergoed willen zien.

Niet beter.... maar wel van dienstwege verstrekt. Dus daar gaat het vuwa in. De andere kluis wordt dan (waar ie nu ook al voor gebruikt wordt) voor waardepapieren.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #117 Gepost op: 12 februari 2015, 15:04:25
Misschien een klein zijstapje, maar is het handig dat we hier allemaal gaan roepen dat we een kluis en/of gunlock thuis hebben liggen? We weten allemaal dat die dingen niet zijn bedoeld om onze sleutels veilig weg te leggen. Het is en blijft een openbaar forum!!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #118 Gepost op: 12 februari 2015, 15:43:23
Citaat van: silque link=msg=1330243 date=1423749865
Misschien een klein zijstapje, maar is het handig dat we hier allemaal gaan roepen dat we een kluis en/of gunlock thuis hebben liggen? We weten allemaal dat die dingen niet zijn bedoeld om onze sleutels veilig weg te leggen. Het is en blijft een openbaar forum!!

 O0


 :-X
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #119 Gepost op: 12 februari 2015, 16:06:27
Euhh...

Begint het dan eigenlijk niet bij het eerste officiële bericht dat jullie de hardware thuis hebben liggen als jullie in de bedrijfskleding naar huis gaan?