Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis

Auteur Topic: Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis  (gelezen 52335 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #40 Gepost op: 1 februari 2015, 12:04:08
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1327648 date=1422785250
Kortom: laten we normaal doen met z'n allen. Een gevaarlijke gek kan dit toch allemaal niet veroorzaken? Nederland is een dorp, daar horen een paar dorpsgekken bij.......
Helaas zijn de "dorps"gekken die jij bedoelt wel een stukje gevaarlijker dan die van vroeger. Zelf zie ik het probleem niet zo. Er zijn al veel agenten die een kluis hebben (al dan niet standaard/ of omdat ze piket inzetbaar moeten zijn) dus dit is gewoon een uitbreiding daarvan. Daarnaast werd er al altijd gevraagd van de agent dat hij/zij 24/7 agent is en er dus verwacht word dat er ingegrepen word als er wat gebeurt. Nu is het dus officieel dat iedereen de middelen moet krijgen om op een juiste manier in te grijpen.

En dan het verhaal van omkleden. Nu weet ik dat dit ook niet overal even goed is geregeld. Als ik even naar mezelf kijk, bij ons is er wel een mogelijkheid voor omkleden (douche etc) maar ik heb echt niet genoeg locker ruimte om daar mijn uniform op te hangen. 2 jassen, een koppel, reserve schoenen, PBM tas en vest en dan zit hij vol. Voor extra lockers moet ik wachten tot er mensen uit de dienst stappen en dan nog moet je geluk hebben. Daarom reis ik ook altijd in uniform en heb daar ook geen problemen mee, al snap ik wel dat niet iedereen vanwege zijn woonomgeving in uniform kan/wil reizen. Dus er zitten altijd 2 kanten aan het verhaal.

En CopVR3, er staat nergens dat jij je koppel om hoeft als jij in je privéauto rijd. Ik vermoed dat zelfs jou auto wel een aantal plaatsen heeft waar je de koppel kan neerleggen en er toch direct/snel bij kan. Dus beschadiging aan de auto kan in mijn ogen niet echt een excuus zijn (ook al snap ik je verhaal wel).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #41 Gepost op: 1 februari 2015, 12:45:28
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1327572 date=1422736474
Gewoon lekker omkleden op het werk, lekker in je burgerkloffie naar huis gaan. Heb je ook geen gelul met een vwpn of wat voor shit dan ook, maar wie ben ik natuurlijk. Er zijn nauw eenmaal collega's die graag in uniform reizen. Kunnen ze sneller naar huis, hoeven ze later van huis....enzenz

Vraagje, ben jij ook zo iemand die als je iets ziet in zijn privé tijd door rijdt. Terwijl als je aan het werk zou zijn, je wel gewoon handelt...

Ik hoor veel collega's roepen als ik vrij ben, ben ik vrij! Ik word maar voor bij wijze van spreken voor 36 uren betaald.....
"Waakzaam & Dienstbaar"

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 1 februari 2015, 13:16:21
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1327651 date=1422791128
Vraagje, ben jij ook zo iemand die als je iets ziet in zijn privé tijd door rijdt. Terwijl als je aan het werk zou zijn, je wel gewoon handelt...
Lekker vaag....

Het ligt er natuurlijk aan wat je ziet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 1 februari 2015, 13:18:32
Citaat van: Live link=msg=1327609 date=1422749438
Beschikken alle medewerkers die normaliter voornamelijk/alleen in uniform dienst doen daar nu al altijd over?

Iedereen die het nieuwe vuurwapen heeft, heeft naast het reguliere holster ook een verdekt draagmiddel gekregen én is getraind in het gebruik daarvan.

Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1327572 date=1422736474
Gewoon lekker omkleden op het werk, lekker in je burgerkloffie naar huis gaan.

Dagdagelijks zéker  O0
Alleen met IBT en/of andere opleidingen of inzetten reizen veel collega's in uniform.
Wat te denken van ME'ers, die nog maar 1 vuurwapen hebben maar wel ME-piket.
Moeten die eerst naar het bureau van terwerkstelling en daarna door naar het opkomstbureau ME...
Dat wordt een mooie puinhoop, kunnen we meteen de spoedinzetten vergeten  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 1 februari 2015, 15:49:49
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1327648 date=1422785250

Het meenemen van vuurwapens (en munitie) mee naar huis is natuurlijk sowieso al een verhaal dat meer slachtoffers heeft gekost dan dat het iets heeft opgeleverd. Bij Defensie gelukkig ondenkbaar.

Mag toch verwachten als je overdag capabel bent om een vuurwapen te dragen, dat je dat dan thuis ook bent? Bovendien als je iets met je vuurwapen in prive tijd wilt doen, kon dat al gewoon. Als ik naar het bureau ga en mijn vuurwapen pakt, houdt echt niet iemand mij tegen hoor haha. Sterker nog, niemand zou het opvallen.

En vuurwapens bij Defensie mee naar huis ondenkbaar? Waar heb je het over? 2 VRA's en je neemt je 9mm wapen vrolijk mee. Je bent geen gunlock/kluis benodigd of wat dan ook.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 1 februari 2015, 15:53:48
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1327651 date=1422791128

Ik hoor veel collega's roepen als ik vrij ben, ben ik vrij! Ik word maar voor bij wijze van spreken voor 36 uren betaald.....

Als ik vrij ben dan ben ik idd vrij. Ik ga dan niet in uniform boodschappen doen of naar de sportschool. Of tanken of wat dan ook.
Er is wel een verschil met optreden ja. Ik ga mij thuis niet bezighouden met opsporing, verder zal ik ook niet mensen aan de kant zetten voor een verkeersovertreding (bij echt grove excessen zou ik misschien ooit de 'hufter'lijn bellen).

Maar als je iemand een misdrijf ziet plegen op heterdaad, ga ik er toch van uit dat je handelt naar kunnen en op zijn minst de meldkamer belt.

Ik heb daar geen uniform voor nodig ;D.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 1 februari 2015, 16:14:54
Ik ga wel eens boodschappen doen in uniform met burgerjasje erover. Direct na of voor een dienst natuurlijk want ik reis in uniform. Maar dan heb ik geen koppel om.
De broekflappen met politie erop vouw ik ff gauw naar binnen. Dan valt het al helemaal niet meer op.
In tegenstelling tot de oude panton.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #47 Gepost op: 1 februari 2015, 18:27:59
Citaat van: Cabo link=msg=1327696 date=1422802428
Als ik vrij ben dan ben ik idd vrij. Ik ga dan niet in uniform boodschappen doen of naar de sportschool. Of tanken of wat dan ook.
Er is wel een verschil met optreden ja. Ik ga mij thuis niet bezighouden met opsporing, verder zal ik ook niet mensen aan de kant zetten voor een verkeersovertreding (bij echt grove excessen zou ik misschien ooit de 'hufter'lijn bellen).

Maar als je iemand een misdrijf ziet plegen op heterdaad, ga ik er toch van uit dat je handelt naar kunnen en op zijn minst de meldkamer belt.

Ik heb daar geen uniform voor nodig ;D.

Ik heb ook geen uniform nodig om op te treden. En ik maak ook keuzes bij mijn optredens! Maar als ik in uniform reis en optreedt dan graag compleet (portofoon, overige uitrusting en geweldsmiddelen).
"Waakzaam & Dienstbaar"

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 1 februari 2015, 18:58:42
Zit denk ik wel een verschil tussen thuis en werk. Op het werkmag je niet onder invloed van alcohol zijn en thuis in je prive tijd wel. Dit verschil kan ook je capabiliteit beinvloeden.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 1 februari 2015, 21:16:48
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1327801 date=1422811679
Ik heb ook geen uniform nodig om op te treden. En ik maak ook keuzes bij mijn optredens! Maar als ik in uniform reis en optreedt dan graag compleet (portofoon, overige uitrusting en geweldsmiddelen).

Ja, maar waar slaat je vraag/conclusie dan op? Voor mij is dat nu een beetje onduidelijk!

Voor mij maakt het niet uit of iemand al dan niet in uniform reist, maar persoonlijk gezien ga ik vaak niet direct naar huis, vandaar dat het mij de voorkeur geniet om mij om te kleden! Overigens in de oude KMar pantalon wilde ik al helemaal niet reizen, het GVT bij uitzondering (IBT etc).