Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis

Auteur Topic: Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis  (gelezen 51637 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #80 Gepost op: 8 februari 2015, 00:35:30
Citaat van: CopVR3 link=msg=1329347 date=1423344768
Mijn aanvraag is inmiddels goedgekeurd. Bij een collega is al een kluis geplaatst.
50 cm kluis met apart munitiekluis erin. Deze wordt door een bedrijf geinstalleerd.

Sterker nog in NN is inmiddels gecommuniceerd dat elke BPZer een KluisVoorThuis kan aanvragen.
Bij ons in de basiseenheid is niet gecommuniceerd. Zelfs niet op intranet oid... Alleen de recherche heeft een mail gehad waarin een gunlock ter beschikking wordt gesteld.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #81 Gepost op: 8 februari 2015, 00:49:05
Jezus wat een willekeur weer.

Sportschutters zijn wettelijk verplicht alles achter de kluisdeur te proppen, maar agenten kunnen volstaan met een gunlock.

Jullie zijn echt ander volk.

En door...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #82 Gepost op: 8 februari 2015, 03:41:03
Citaat van: Diamondback link=msg=1329364 date=1423352945
Jezus wat een willekeur weer.

Sportschutters zijn wettelijk verplicht alles achter de kluisdeur te proppen, maar agenten kunnen volstaan met een gunlock.

Jullie zijn echt ander volk.

En door...

Tja zo zijn er uiteraard wel meer regels die wel van toepassing zijn op sportschutters en niet op politiemensen. Zoals bv het feit dat politiemensen een vuurwapen mogen dragen. Dat kun je dus niet vergelijken.  O0


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #83 Gepost op: 8 februari 2015, 07:23:32
Citaat van: CopVR3 link=msg=1329347 date=1423344768
Mijn aanvraag is inmiddels goedgekeurd. Bij een collega is al een kluis geplaatst.
50 cm kluis met apart munitiekluis erin. Deze wordt door een bedrijf geinstalleerd.

Sterker nog in NN is inmiddels gecommuniceerd dat elke BPZer een KluisVoorThuis kan aanvragen.

Dan snap ik wel dat het te duur wordt voor sommige Eenheden. Kreeg de kluis destijds gwoon mee met een formuliertje hoe te installeren.  :|


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #84 Gepost op: 8 februari 2015, 10:22:55
Dat dragen hoort bij jullie werk. Zit ik dan ook niet mee. Het thuis mogen hebben van het wapen moet wel gelijk zijn om exact dezelfde reden als waarom dat wel zo wordt ge-eist van sportschutters. Niet direkt de beschikking hebben over een geladen wapen en tegen diefstal. Hier komt gewoon weer ellende van. Kun je op wachten.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #85 Gepost op: 8 februari 2015, 10:38:09
Citaat van: Diamondback link=msg=1329396 date=1423387375
Dat dragen hoort bij jullie werk. Zit ik dan ook niet mee. Het thuis mogen hebben van het wapen moet wel gelijk zijn om exact dezelfde reden als waarom dat wel zo wordt ge-eist van sportschutters. Niet direkt de beschikking hebben over een geladen wapen en tegen diefstal. Hier komt gewoon weer ellende van. Kun je op wachten.
Niet helemaal. Ook in vrije tijd mogen wij direct de beschikking hebben over een geladen dienstwapen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #86 Gepost op: 8 februari 2015, 11:33:41
En omdat je agent bent, hoef je je dus geen zorgen te maken dat er iemand anders (huisgenoot) mee aan de haal gaat. Nee, het is mij volledig duidelijk. Agenten en hun direkte omgeving zijn supermensen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #87 Gepost op: 8 februari 2015, 11:37:33
Ik zeg niet dat je hem niet veilig moet opbergen. Ik geef alleen maar aan dat het wapen wel geladen mag zijn.

Ik heb een kluisje, en als ik mijn wapen voor wat voor reden dan ook thuis heb, dan ligt deze ook gewoon geladen in de kluis. (en iets minder denigrerend mag ook wel hoor)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #88 Gepost op: 8 februari 2015, 11:42:44
Denigrerend of chargerend?

De risico's zijn voor sportschutters, jagers en agenten exact gelijk. Niet een uniform is daarin onderscheidend, maar het wapen thuis hebben. Er deugt niets van jullie mindset als het hier op aan komt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #89 Gepost op: 8 februari 2015, 11:45:01
Citaat van: Diamondback link=msg=1329406 date=1423392164
Er deugt niets van jullie mindset als het hier op aan komt.
Dat mag je vinden. Ik denk daar anders over.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.