Politie grijpt in bij wielerronde

Auteur Topic: Politie grijpt in bij wielerronde  (gelezen 2574 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

• Gast
Gepost op: 7 augustus 2005, 16:08:20
In de ronde van de Eneco Tour moest de politie ingrijpen om een aantal renners tot stoppen te dwingen.

Door een fout van een baan officiel is het peleton met z'n allen de verkeerde kant opgestuurd. Er waren een aantal koplopers die wel goed waren gegaan.
De jury besliste dat de koplopers moesten stoppen, maar die hadden daar geen zin in.
Met als resultaat dat de politie moest ingrijpen in een sportprestatie. Zij werden aan de mauw gegrepen door motoragenten en werden tot staande gebracht

Ik denk dat deze beelden de wereld wel over gaan.
Wat een blunder 1e klas, maar ik denk dat de politie hier ook niet blij mee is. Ongevraagd worden ze gebruikt om de fout op te lossen van de organisatie van deze wielerronde,

Maar het is wel een soap  ;D ;D ;D ;D

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2005, 16:21:53
Ik heb het ook gezien, echt een schande.
Dit levert de politie ook weer een goede naam op.  :-\
Het is een zaak van de organisatie en die moeten de politie niet voor hun karretje gaan spannen vind ik. Maarja, als de mensen in die audi de motoragenten opdracht geven die wielrenners staande te houden, dan hebben die te gehoorzamen. Je kunt je afvragen of de commandovoering van de politie had moeten besluiten mee te werken of niet, het is mijns inziens niet hun zaak.
(Wel mooie beelden overigens van die audi met politie-magneetstickers :D)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

ambudennis

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2005, 16:27:38
het is één grote schande !!!!

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2005, 16:29:59
het is één grote schande !!!!
Zo is het maar net !   ;D ;D ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

pluisje

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2005, 19:22:21
ik heb het ook gezien super dom maar ja waar gewerkt word worden nu een maal fouten gemaakt :-\

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2005, 11:51:38
Hmmm, ik vind het eerdere een staaltje van goed samenwerken..

Als er in de organisatie iets goed fout gaat. en je kan gezamenlijk op deze manier een oplossing vinden (Ook al is die niet netjes en verdiend tie niet de schoonheidprijs)..

Vind ik het perfect als alle medewerkers assisteren. dus inclusief de politie en de andere hulpverleners.

Cerberus

• Forum gebruiker
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2005, 14:31:34
Even heel wat anders. Ik vind het een schande dat een nutsbedrijf zo met het geld om gaat. En dan ook nog deze blunder, geen beste reclame. Gaan de energie tarieven volgend jaar weer omhoog?  >:(

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2005, 20:34:05
Peter, komt de politie ook het veld op bij voetbal als een voetballer niet naar de scheids luistert?
Heb ik nooit gezien in ieder geval, ik heb uberhaupt bij weinig sporten gezien dat de politie ingrijpt...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2005, 11:33:55
Peter, komt de politie ook het veld op bij voetbal als een voetballer niet naar de scheids luistert?
Heb ik nooit gezien in ieder geval, ik heb uberhaupt bij weinig sporten gezien dat de politie ingrijpt...

Een wielerkoers speelt zich af op een afgesloten parcours. Zodra de renners om wat voor een reden afwijken van het parcours dan bevinden ze zich weer op de openbare weg. De verkeersreglementen schrijven voor dat wedstrijden op de openbare weg verboden zijn. Wat betreft de vergelijking met een voetbalwedstrijd kan ik enkel zeggen dat een voetbalwedstrijd zich op een afgesloten veldje afspeelt en niet op de openbare weg. Ook een marathonloper die verkeerd zou lopen zou teruggestuurd worden, daar wordt echt geen parcourtje voor aangelegd. Buiten het verkeersreglement  gaat het ook nog eens op spelvervalsing, want de overige deelnemers volgen wel de juiste route.

Jammer maar helaas, en het is niet voor het eerst dat zoiets gebeurd is. En dat heeft niets te maken met het afzetten door politie of door verkeersregelaars van de organisatie, in het verleden (zelf als wielrenner en als volger) meegemaakt dat dergelijke fouten door iedereen gemaakt kunnen worden.  Dat de renners willen doorrijden om alsnog om het parcours te komen is wel te begrijpen, zeker als het de koplopers betreft.

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2005, 13:52:17
Bijdehand!  ;D
343, never forget.