Hey Sander,
gaat het om een afstudeerstage of een 'meeloop/derdejaars' stage? Ofterwijl, ga je je echt alleen bezig houden met je onderzoek of is het ontwikkelen van je andere competenties net zo belangrijk? Voor beide gevallen zou ik in ieder geval uitgaan van waar het korps behoefte aan heeft. Het is namelijk nogal lastig om een relevant onderzoek te vinden wanneer je geen totaalplaatje in de organisatie hebt. Om bij je voorbeeld te blijven; het korps kan een aantal overtuigende redenen hebben om niet naar alternatieve blusmiddelen te kijken. Als dat hun lijn is wordt het uitvoeren van je onderzoek nogal moeizaam.
Verder zal het korps een begeleider voor je moeten hebben, die daar tijd voor heeft. Die zijn nu eenmaal in tijden van bezuinigingen niet op alle afdelingen te vinden en een begeleider in een totaal ander vakgebied dan je onderzoek moet je denk ik niet willen.
Waar liggen je eigen interesses? Is dat aan de voorkant, bij pro-actie en preventie, of juist in de repressieve tak? En waar liggen de accenten van jou IV-opleiding? Het is simpelweg nogal lastig om een advies te schrijven over straalvoering voor rookgaskoeling, omdat je opleiding daar waarschijnlijk niet echt op ingaat. Het schrijven van een adviesrapport voor het oprichten van een PPS in de regio past dan bijvoorbeeld beter in jou straatje.
Anyways, ik loop momenteel stage bij de Brandweer Amsterdam-Amstelland en denk graag met je mee. Stuur me anders even een PM.
Groeten,
Folkert