ik ben ook positief verrast.
ik hoorde ook dat de 'werkvloer' nadrukkelijk betrokken is geweest bij de plannnen.
natuurlijk worden er niet direct allerhande nieuwe voertuigen aangeschaft. dit zal pas op zijn vroegst gebeuren, als een voertuig economisch is afgeschreven. overigens vind ik het vreemd, dat een voertuig dat economisch is afgeschreven vervangen moet worden, terwijl het technisch nog helemaal in orde is; natuurlijk wel wat gedateerd, maar als het allemaal nog in orde is ..? als je de hypotheek van je woning na 30 jaar hebt afgelost, dan ga je toch ook geen nieuw huis bouwen?
ik ben overigens altijd al voorstander geweest van de wat men noemt TS-light. een TS zal ongeveer hetzelfde kosten als 2 TS-lights.
wat in het plan dan ook ontbreekt en een gemiste kans is, is dat men de gelegenheid niet heeft aangegrepen om ook de dekking te verbeteren (en mogelijk ook geen afstemming heeft gedaan met omliggende regio's). Cuijk heeft/krijgt een SIB, maar aan de andere kant van de Maas ligt Mook (andere provincie en regio) en ook die heeft/krijgt een SIB. logischer zou zijn om de SIB van Cuijk naar Oeffelt te verplaatsen, want dan zou het steeds om en om zijn
opzet was nu, zo zie/lees ik het, om in elk geval de dekking niet te verslechteren en om iedereen zoveel mogelijk tevreden te houden. Door nog meer TS-sen te wijzigingen in een TS-light, hadden er hulp-brandweerposten op andere lokaties cq in andere dorpen kunnen worden ingericht.
E.e.a. is vergelijkbaar met menig gemeente in Duitsland. Daar heeft soms elk dorp, dat bij een gemeente hoort een eigen TS-light. Ik ken een plaatsje bij mij net over de grens en dat plaatsje heeft net geen 500 inwoners maar wel een TS-light en 19 brandweervrijwilligers. Daar rijden ze ook met blusvoertuigen van ver voor 2000; eerste TS uit 1998 en tweede TS uit 1988.
Desalnietemin complementen voor de samenstellers en de wijze waarop het tot stand is gebracht.