Wel makkelijk praten als je een broekie van 23 bent... maar hou rekening mee dat als je ouder wordt, er veel meer klachten aan je lijf komen. Denk dat de fvt in combinatie met dat nieuwe verhaal voor 80% boven de 50 jaar al een groot probleem is...
Dat zou dan een variant moeten worden waar iets meer aan gesleuteld is.
Even de knuppel in het hoenderhok gooiend, kan het dan niet zo zijn dat je dan niet fit genoeg meer bent om de straat op te gaan?
Ik ken zat beroepsgroepen waar wel zo geredeneerd wordt, mijn "ouwe", vader van 57 kan de PPMO test niet binnen de gestelde tijd lopen en kan het dus shaken. Ik zeg níet dat ik daar voor ben, maar dit zou wel kunnen gebeuren.
Ik ben mij terdege bewust van het feit dat je als je ouder wordt, wat zgn "gebreken"vertoont, maar mijn schoonpa van 61 loopt de FVT nog altijd binnen de 3.30 minuten, je moet dus naast het feit dat je veel moet sporten ook wat mazzel met een goed lichaam hebben.
Graag gedaan. Maar ik sluit me bij copvr3 aan. We gaan de eisen verzwaren, maar bieden ondertussen steeds minder (lees geen) training aan voor de dienders. Geen sporten meer in diensttijd, steeds minder IBT, maar ondertussen gaan we wel eisen dat de diender steeds fitter en vitaler wordt.
Wat mij betreft gaat er dan ergens wat mis. Zorg eerst voor goede voorzieningen en ga dan kijken of je de eisen moet verzwaren.
Ik deel jouw mening dat de baas voorzieningen moet treffen gedeeltelijk. Een korting bij de sportschool zal de drempel om er geld aan uit te geven verlagen en daarom ook de kans dat je gaat sporten verhogen. Maar ik denk wel dat iedereen weet, dat dan iedereen zijn korting krijgt waarna alleen de gedisciplineerde lui er daadwerkelijk iets mee doen. Gezond en fit zijn begint bij jezelf, op mijn bureau zou en moest gezond eten worden aangeboden zodat men niet alleen vette zooi naar binnen kon lepelen. Nu is er een complete saladebar , maar die gaat net zo hard weer verdwijnen omdat er door te weinig mensen gebruik van gemaakt wordt.
Dat ben ik met je eens. Prima dat je studenten een pittige opleiding geeft zodat ze helemaal klaar zijn voor het straatwerk. Maar neem dan ook het stukje mentaal mee, want dat mis ik regelmatig.
Eens, het mentale kracht programma wat we krijgen op de academie slaat nergens op. Wel heb ik een goede ervaring met het BOT gehad in de zin van een duidelijke presentatie en na een aantal incidenten. Ik denk wel dat het aspect omtrent de mentale weerbaarheid nog veel verder onder de loep kan worden genomen en dat je beter kan worden voorbereidt op het verwerken van bepaalde heftige gebeurtenissen.