Grote brand (flat woning) Erfgooiersstraat - Hilversum 09-02-2015

Auteur Topic: Grote brand (flat woning) Erfgooiersstraat - Hilversum 09-02-2015  (gelezen 7644 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2015, 10:32:09
Update 10-02-2015 10:53: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article27308147.ece
Citaat
De politie heeft bij de brand twee mannen aangehouden vanwege wiet kweken. Of de kelderbox vol wiet stond, wil de politie dinsdagochtend nog niet zeggen.
Fotograferende wietkwekers?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2015, 11:17:52
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1329739 date=1423555915
22:00 Melding flatbrand met 3 pers binnen dus flink doorgereden met de ts. Snelle inzet van de ts2/ts4 combinatie . 1 So naar ziekenhuis ....

Deze bewoording begrijp ik niet helemaal. Zou ik hieruit op moeten maken dat indien de melding "flatbrand" was geweest zonder de toevoeging "met 3 pers binnen",  er dan minder flink was doorgereden hoewel het ontbreken van die informatie niet wil zeggen dat er niemand binnen is ?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #22 Gepost op: 10 februari 2015, 11:20:37
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1329747 date=1423560729
Fotograferende wietkwekers?
Het gaat om drie bewoners van de betrokken flat.
Het gaat om Hilversummers van 22 en 25 jaar. Op het politiebureau is onderzocht wat de twee op hun kerfstok hadden. Het bleek te gaan om een klein beetje hasj. Het spul is in beslag genomen, de Hilversummers gaan vrijuit.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #23 Gepost op: 10 februari 2015, 11:44:04
Citaat van: 7131 link=msg=1329758 date=1423563472
Deze bewoording begrijp ik niet helemaal. Zou ik hieruit op moeten maken dat indien de melding "flatbrand" was geweest zonder de toevoeging "met 3 pers binnen",  er dan minder flink was doorgereden hoewel het ontbreken van die informatie niet wil zeggen dat er niemand binnen is ?

Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat dat niet zo is, maar om iedereen (buitenstaanders zonder enige HV-affectie) duidelijk te maken dat ze, gezien de situatie, zo snel mogelijk TP wilden zijn.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #24 Gepost op: 10 februari 2015, 11:50:15
Citaat van: JanWillemHam link=msg=1329699 date=1423512163
Hoor net dat twee fotografen zijn aangehouden bij de brand in Hilversum! Iemand die dat kan bevestigen en meer informatie heeft over het hoe en wat rondom de aanhoudingen? Ben wel benieuwd  :-X
Ik zou toch maar eens je bron aanspreken, want het lijkt niet te kloppen ;-)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #25 Gepost op: 10 februari 2015, 12:17:56
Citaat van: Hunter link=msg=1329761 date=1423565044
Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat dat niet zo is, maar om iedereen (buitenstaanders zonder enige HV-affectie) duidelijk te maken dat ze, gezien de situatie, zo snel mogelijk TP wilden zijn.

Is dat zo?  De gebruikte bewoording laat ruimte voor "twijfel" en dat is iets wat je denk ik niet moet willen. Als ik er al voor zou kiezen om in het openbaar te twitteren dan zou ik er voor zorgen dat de door mij gebruikte bewoording maar voor een uitleg vatbaar zou zijn, zeker wanneer er buitenstaanders zonder enige HV-affectie cq achtergrond zouden kunnen meelezen. Maar dat ben ik.....

Maar eerlijk gezegd maak jij nu wederom zo'n zelfde soort onderscheid........want gezien welke situatie wilde ze dan zo snel mogelijk ter plaatse zijn ? We willen toch, indien de melding "brand in de woning" luidt, altijd zo snel mogelijk ter plaatse zijn ? of doen we het rustiger aan omdat er niet is gemeld dat er nog iemand binnen is ? Ik in ieder geval niet, omdat het zo maar zou kunnen zijn dat er nog wel iemand binnen is, toch ?

Wat ik maar wil zeggen: wees duidelijk in bewoording zodat er geen discussie kan ontstaan over wat men bedoeld te "zeggen".


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2015, 12:24:39
Tsja, slakken en zout...


JanWillemHam

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #27 Gepost op: 10 februari 2015, 14:37:57
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1329762 date=1423565415
Ik zou toch maar eens je bron aanspreken, want het lijkt niet te kloppen ;-)

Aah, bedankt voor opheldering! Zal de bron eens aanspreken inderdaad   e050
Twitter: @JanWillemHam | Freelance Foto- en Videograaf in regio Rotterdam e.o.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #28 Gepost op: 10 februari 2015, 18:29:10
Citaat van: 7131 link=msg=1329767 date=1423567076
Is dat zo?  De gebruikte bewoording laat ruimte voor "twijfel" en dat is iets wat je denk ik niet moet willen. Als ik er al voor zou kiezen om in het openbaar te twitteren dan zou ik er voor zorgen dat de door mij gebruikte bewoording maar voor een uitleg vatbaar zou zijn, zeker wanneer er buitenstaanders zonder enige HV-affectie cq achtergrond zouden kunnen meelezen. Maar dat ben ik.....

Maar eerlijk gezegd maak jij nu wederom zo'n zelfde soort onderscheid........want gezien welke situatie wilde ze dan zo snel mogelijk ter plaatse zijn ? We willen toch, indien de melding "brand in de woning" luidt, altijd zo snel mogelijk ter plaatse zijn ? of doen we het rustiger aan omdat er niet is gemeld dat er nog iemand binnen is ? Ik in ieder geval niet, omdat het zo maar zou kunnen zijn dat er nog wel iemand binnen is, toch ?

Wat ik maar wil zeggen: wees duidelijk in bewoording zodat er geen discussie kan ontstaan over wat men bedoeld te "zeggen".

Dat is dus miereneukerij op de vierkante centimeter. De man bedoeld te zeggen dat ze wisten van die drie mensen en dat er dus wat beroepsmatige spanning in de uitruk zat. Gun mensen toch gewoon enige ruimte om zich figuurlijk uit te drukken. Anders kunnen we dit forum en alle social media wel gaan sluiten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 10 februari 2015, 18:46:04
Ach, het geeft weer eens goed weer dat het niet handig is om als hulpverlener te twitteren over een incident. ::)