Grote brand (flat woning) Erfgooiersstraat - Hilversum 09-02-2015

Auteur Topic: Grote brand (flat woning) Erfgooiersstraat - Hilversum 09-02-2015  (gelezen 7645 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2015, 19:18:24
Citaat van: Peter71 link=msg=1329836 date=1423590364
Ach, het geeft weer eens goed weer dat het niet handig is om als hulpverlener te twitteren over een incident. ::)

En dan komen we weer uit op "Hulpverleners zijn ook maar gewoon mensen". Als hulpverleners zich niet meer als mensen mogen gedragen omdat andere individuen hun uitspraken wellicht verkeerd interpreteren dan ligt de fout mijns inziens toch echt bij de maatschappij en niet bij de twitterende hulpverleners...


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #31 Gepost op: 10 februari 2015, 19:41:19
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1329762 date=1423565415
Ik zou toch maar eens je bron aanspreken, want het lijkt niet te kloppen ;-)

Kan toch dat bewoner ook fotograaf is, of dat ze als fotograaf zijn neergezet omdat ze foto's maakten met hun (mobiele) camera's?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 10 februari 2015, 21:10:51
Citaat van: Hunter link=msg=1329838 date=1423592304
En dan komen we weer uit op "Hulpverleners zijn ook maar gewoon mensen". Als hulpverleners zich niet meer als mensen mogen gedragen omdat andere individuen hun uitspraken wellicht verkeerd interpreteren dan ligt de fout mijns inziens toch echt bij de maatschappij en niet bij de twitterende hulpverleners...
Dit heeft niets te maken met het mens zijn. Dit heeft te maken met afspraken over het naar buiten treden met informatie door hulpverleners over incidenten. Als wij hier in de regio tijdens of vlak na een incident in de social media uitlaten over een incident, met al teveel informatie krijgen we dat feilloos te horen. Dat is ook reden dat ik hier op het forum ook weinig of niets aan informatie deel over incidenten waar ik zelf bij ben geweest. Op twitter al helemaal niet, en op facebook incidenteel en alleen in zeer bedekte vormen. Als hulpverlener zit je nu eenmaal in een glazen huisje, en moet je zeer bewust zijn over wat je verteld over een incident.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #33 Gepost op: 10 februari 2015, 21:18:11
Citaat van: Peter71 link=msg=1329875 date=1423599051
Dit heeft niets te maken met het mens zijn. Dit heeft te maken met afspraken over het naar buiten treden met informatie door hulpverleners over incidenten. Als wij hier in de regio tijdens of vlak na een incident in de social media uitlaten over een incident, met al teveel informatie krijgen we dat feilloos te horen. Dat is ook reden dat ik hier op het forum ook weinig of niets aan informatie deel over incidenten waar ik zelf bij ben geweest. Op twitter al helemaal niet, en op facebook incidenteel en alleen in zeer bedekte vormen. Als hulpverlener zit je nu eenmaal in een glazen huisje, en moet je zeer bewust zijn over wat je verteld over een incident.

En dat is exact wat ik bedoel. Alleen praat jij over de hulpverleners en ik over de maatschappij. Ik vind het niet kloppen vanuit de maatschappij, maar dat veranderen we hier niet op een forum. Alles komt een beetje door social media, je kunt je idolen zo een berichtje sturen op facebook, of een tweet. Als iets je niet zint dan geef je gewoon een grote bek, je zit toch achter je computer, of telefoon. Hulpverleners worden afgebrand als ze niet snel genoeg komen of als ze de indruk wekken onder andere omstandigheden eerst een kopje koffie te drinken. Het probleem ligt bij een -deels- verrukte maatschappij. Dat hulpverleners daar, al dan niet van hogerhand, tegen beschermd worden is een middel, niet het probleem.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 10 februari 2015, 21:25:15
Een hulpverlener kan daar zelf een hoop aan doen, door gewoon niets in de openbaarheid te gooien. Daarmee kan hij/zij zichzelf beschermen tegen dit soort ellende. Ik heb voor mij zelf de keuze gemaakt om gewoon niets te melden, of alleen zeer oppervlakkig waardoor je een vrij saai niets zeggend verhaaltje gaat krijgt. En het is aan persvoorlichting om meer informatie naar buiten te brengen. Ik had de tweet waar het hierover gaat zeer zeker niet naar buiten gebracht.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #35 Gepost op: 11 februari 2015, 00:13:43
Citaat van: Fletwed link=msg=1329842 date=1423593679
Kan toch dat bewoner ook fotograaf is, of dat ze als fotograaf zijn neergezet omdat ze foto's maakten met hun (mobiele) camera's?
Dus iedereen met een mobiele telefoon is fotograaf? Dan worden er per jaar heel wat fotografen aangehouden ;-)


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #36 Gepost op: 11 februari 2015, 00:20:23
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1329925 date=1423610023
Dus iedereen met een mobiele telefoon is fotograaf? Dan worden er per jaar heel wat fotografen aangehouden ;-)

Dat zeg ik niet, er worden twee mannen aangehouden, zou gaan om fotografen volgens een bron. Zou toch ook kunnen dat gewoon 2 voorbijgangers met een telefoon aan fotograferen waren, dan wordt je al aangezien als fotograaf. Of je dan daadwerkelijk ook fotograaf bent, tja... dat is in een ander topic aan de orde, daar meen ik de discussie te herkennen: wanneer is iemand fotograaf?


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #37 Gepost op: 11 februari 2015, 00:26:07
Citaat van: Fletwed link=msg=1329926 date=1423610423
Dat zeg ik niet, er worden twee mannen aangehouden, zou gaan om fotografen volgens een bron. Zou toch ook kunnen dat gewoon 2 voorbijgangers met een telefoon aan fotograferen waren, dan wordt je al aangezien als fotograaf. Of je dan daadwerkelijk ook fotograaf bent, tja... dat is in een ander topic aan de orde, daar meen ik de discussie te herkennen: wanneer is iemand fotograaf?
Zullen we dan eerst maar eens het antwoord van de bron afwachten voordat het weer een overloze discussie wordt?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #38 Gepost op: 11 februari 2015, 14:22:28
Brand en drugs in woning

http://www.politie.nl/nieuws/2015/februari/10/03-brand-en-drugs-in-woning.html
Laatste update: 10-02-2015 | 10:45

Hilversum - Op maandagavond 9 februari vond een brand plaats in een woning aan de Erfgooiersstraat. Twee verdachten zijn aangehouden nadat drugs werd aantroffen.

Rond 20.30 uur kwam een melding van een brand, waarbij mogelijk iemand gewond was geraakt. Agenten gingen erheen en zagen rookontwikkeling in het trappenhuis van een appartementencomplex. Bewoners van het complex liepen al naar buiten. Drie mannen waren aanwezig in de woning. Eén van hen, een 19-jarige man uit Huizen, was gewond en is per ambulance naar een ziekenhuis gebracht. De brandweer trof in de woning een kleine hoeveelheid drugs aan. Hierop besloten de agenten de twee andere mannen (25 en 22 uit Hilversum) aan te houden. Ze werden meegenomen naar het politiebureau voor onderzoek. De brand, ontstaan door vlam in de pan, was snel geblust.
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 11 februari 2015, 20:27:28
Citaat van: Fletwed link=msg=1329926 date=1423610423
Dat zeg ik niet, er worden twee mannen aangehouden, zou gaan om fotografen volgens een bron. Zou toch ook kunnen dat gewoon 2 voorbijgangers met een telefoon aan fotograferen waren, dan wordt je al aangezien als fotograaf. Of je dan daadwerkelijk ook fotograaf bent, tja... dat is in een ander topic aan de orde, daar meen ik de discussie te herkennen: wanneer is iemand fotograaf?
Het is niet voor niets dat wij hier constant verkondigen om de officiele berichtgevingen af te wachten. Voor er iets geroepen wordt. Je moest eens weten wat we voor onzin horen over incidenten, waar wij als hulpverleners zelf bij geweest zijn, maar waar van die mug een enorme olifant is gemaakt. En al die wijsneuzen denken het allemaal beter te weten. Officiele berichtgeving vanuit de politie en/of persberichten, daar kun je staat op maken.