Selectieprocedure Politiekundige jan 2015

Auteur Topic: Selectieprocedure Politiekundige jan 2015  (gelezen 135274 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

djeffrey

• Forum gebruiker
Reactie #420 Gepost op: 20 juni 2015, 03:05:13
Citaat van: Flavius link=msg=1356478 date=1434525556
Misschien dat iemand het hier weet: kun je deze opleiding ook beginnen op basis van een HBO Propedeuse (geen havo diploma)?

Hoe ben je op het Hbo terecht gekomen? Met een Mbo-diploma of een colloquium doctum (21+ test)?

Je hebt of Havo of Mbo-4 nodig om aan de 4-jarige opleiding te beginnen. Of een 21+ test voldoende is, durf ik echt niet te zeggen. Daar zul je anders even achteraan moeten bellen. Je kan dan beter eerst je Hbo afmaken, of een 1-jarige Mbo-4 opleiding gaan volgen als je niet kan wachten. Maar dan moet je wel weten of je aangenomen wordt, anders is het m.i. een weggegooid jaar.

guest16442

• Gast
Reactie #421 Gepost op: 20 juni 2015, 10:01:50
Citaat van: djeffrey link=msg=1357107 date=1434762313
Hoe ben je op het Hbo terecht gekomen? Met een Mbo-diploma of een colloquium doctum (21+ test)?

Je hebt of Havo of Mbo-4 nodig om aan de 4-jarige opleiding te beginnen. Of een 21+ test voldoende is, durf ik echt niet te zeggen. Daar zul je anders even achteraan moeten bellen. Je kan dan beter eerst je Hbo afmaken, of een 1-jarige Mbo-4 opleiding gaan volgen als je niet kan wachten. Maar dan moet je wel weten of je aangenomen wordt, anders is het m.i. een weggegooid jaar.
Een HBO Propedeuse staat in principe gelijk qua niveau met een VWO-diploma en is bij bijvoorbeeld reguliere universiteiten een toegangsbewijs voor het kunnen starten van een universitaire studie. Ik heb inderdaad geen MBO-diploma, maar heb toentertijd het colloquium doctum gedaan.

Het staat nergens expliciet geschreven bij de Politie, maar het zou vreemd zijn als je wél met een MBO4-diploma binnenkomt, maar niet met een HBO-propedeuse (terwijl iemand van MBO4 zo'n propedeuse nog niet eens behaald heeft - en wat op een hoger niveau is dan heel MBO4). Enfin. Ik zal voor de zekerheid wel even bellen, maar ik hoopte dat iemand hier een kort en duidelijk antwoord zou hebben.

/edit: Ik heb even gegoogled en ik kwam bij het volgende uit: Vacaturealert: politiekundige. En daar is een bericht te lezen van 'Kom bij de Politie' die aangeeft dat een HBO Propedeuse ook geldig is.  ;D

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #422 Gepost op: 22 juni 2015, 17:10:30
Vandaag gesolliciteerd voor Politiekundige, regio Brabant-Oost!  :)

Lieke

• Aspirant Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #423 Gepost op: 22 juni 2015, 19:44:00
Citaat van: Daniel! link=msg=1357467 date=1434985830

Succes! ;D

Eevee

• Forum gebruiker
Reactie #424 Gepost op: 22 juni 2015, 19:50:38

Succes, en veel plezier!
Sollicitatie Politiekundige

Niek

• NS Veiligheid & Service
  • Forum gebruiker
Reactie #425 Gepost op: 23 juni 2015, 07:29:24

Succes Daniel!  :D

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #426 Gepost op: 23 juni 2015, 11:37:56
Dank Lieke, Eevee en Niek! :)

tukker1983

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #427 Gepost op: 23 juni 2015, 19:33:57
Hai allemaal,

Ik heb afgelopen maandag het huisbezoek gehad tgv het antecedentenonderzoek. Na het bezoek meteen telefonisch terugkoppeling gehad dat er een positief advies gegeven wordt
Nu zit ik met het volgende. Om in week 33 te starten moet ik eind deze week mijn baan opzeggen. Na een belletje met W en S vandaag werd me duidelijk dat de kans groot is dat ik niet voor eind deze week de mail ontvang waarin vermeld staat dat ik alles heb gehaald.
Er zit weinig anders op dan mijn baan op te zeggen en er vanuit te gaan dat het allemaal in orde komt vrees, maar al met met al een tricky situatie. Zitten er meer mensen in hetzelfde schuitje?

neretslok

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #428 Gepost op: 23 juni 2015, 20:07:38
Citaat van: tukker1983 link=msg=1357650 date=1435080837
Hai allemaal,

Ik heb afgelopen maandag het huisbezoek gehad tgv het antecedentenonderzoek. Na het bezoek meteen telefonisch terugkoppeling gehad dat er een positief advies gegeven wordt
Nu zit ik met het volgende. Om in week 33 te starten moet ik eind deze week mijn baan opzeggen. Na een belletje met W en S vandaag werd me duidelijk dat de kans groot is dat ik niet voor eind deze week de mail ontvang waarin vermeld staat dat ik alles heb gehaald.
Er zit weinig anders op dan mijn baan op te zeggen en er vanuit te gaan dat het allemaal in orde komt vrees, maar al met met al een tricky situatie. Zitten er meer mensen in hetzelfde schuitje?

Ik zit met bijna hetzelfde probleem maar in mijn geval gaat het om stoppen met een bijbaan en een studie. Ik wacht al meer dan twee weken op het bevestigingsmailtje en heb ook al gebeld.. Vind het lastig om iets op te zeggen zonder de zekerheid te hebben dat ik in week 33 kan beginnen..  :-\

tukker1983

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #429 Gepost op: 23 juni 2015, 20:13:29
2 weken? Dat is wel erg lang!
Betreft voor mij een full-time baan en ik heb een gezin te onderhouden.....lastig dilemma...