Hoe ben je op het Hbo terecht gekomen? Met een Mbo-diploma of een colloquium doctum (21+ test)?
Je hebt of Havo of Mbo-4 nodig om aan de 4-jarige opleiding te beginnen. Of een 21+ test voldoende is, durf ik echt niet te zeggen. Daar zul je anders even achteraan moeten bellen. Je kan dan beter eerst je Hbo afmaken, of een 1-jarige Mbo-4 opleiding gaan volgen als je niet kan wachten. Maar dan moet je wel weten of je aangenomen wordt, anders is het m.i. een weggegooid jaar.
Een HBO Propedeuse staat in principe gelijk qua niveau met een VWO-diploma en is bij bijvoorbeeld reguliere universiteiten een toegangsbewijs voor het kunnen starten van een universitaire studie. Ik heb inderdaad geen MBO-diploma, maar heb toentertijd het colloquium doctum gedaan.
Het staat nergens expliciet geschreven bij de Politie, maar het zou vreemd zijn als je wél met een MBO4-diploma binnenkomt, maar niet met een HBO-propedeuse (terwijl iemand van MBO4 zo'n propedeuse nog niet eens behaald heeft - en wat op een hoger niveau is dan heel MBO4). Enfin. Ik zal voor de zekerheid wel even bellen, maar ik hoopte dat iemand hier een kort en duidelijk antwoord zou hebben.
/edit: Ik heb even gegoogled en ik kwam bij het volgende uit:
Vacaturealert: politiekundige. En daar is een bericht te lezen van 'Kom bij de Politie' die aangeeft dat een HBO Propedeuse ook geldig is.