Selectieprocedure Politiekundige jan 2015

Auteur Topic: Selectieprocedure Politiekundige jan 2015  (gelezen 133195 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Eevee

• Forum gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 19 april 2015, 10:50:51
Citaat van: Robo link=msg=1344585 date=1429383044
Gefeliciteerd. Ik zelf heb vandaag minder goed nieuws ontvangen. Eindelijk is de envelop na 18 dagen binnengekomen maar ben ik gezakt op 1 klein puntje op stressbestendigheid (3 ipv 4). In totaal 40 punten en ik had er maar 34 nodig maar de minimumscore is dus niet overal behaald.

Nu vroeg ik me dus af of ik mijn sollicitatie wel over kon zetten van niveau 5 naar niveau 4. Weet iemand of dat dit kan? Wat ik ook heel raar vind is dat je een hogere stressbestendigheidsscore nodig hebt voor politiekundige dan voor een (hoofd)agent. Weet iemand waarom dat is? Ik zou namelijk eerder andersom verwachten.

Dat is heel erg balen!! Ben toch benieuwd waar ze stressbestendigheid op baseren...
Maar om terug te komen op je vraag. Toen ik diezelfde vraag aan w&s stelde zeiden ze dat dit niet kon. Je solliciteert voor een functie, voldoe je niet aan de eisen dan mag je het later pas weer opnieuw proberen. Voor deel a moet je een 1/2 jaar wachten en voor deel b een heel jaar. Dit is wat mij verteld is.
Sollicitatie Politiekundige

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 19 april 2015, 10:54:16
Voor de niveaus 2, 3 en 4 is dat wel mogelijk omdat dat dezelfde selectieprocedure is. N5 kent een andere selectie dus wellicht dat het daarom niet kan.

Eevee

• Forum gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 19 april 2015, 11:01:14
Hier trouwens een mooie uitleg gevonden van selectiedag deel b.
Misschien hebben jullie er ook iets aan.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014138/Bijlage4/geldigheidsdatum_28-01-2014

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 19 april 2015, 11:49:38
Citaat van: silque link=msg=1344655 date=1429433393
Wat ik hier hoor is dat de collega's van het verkorte traject (praktijk) ervaring missen, het puur en alleen 'blauw verven' is niet voldoende. Ik dacht dat dat ook de uitkomst was van de pilot.

Dat vind ik toch wel een heel erg vroege conclusie. De pilot loopt nog maar drie maanden en de eerste praktijkstage is pas na zes maanden.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 19 april 2015, 11:56:24
Vergis je niet LuukPol, de verkorte opleiding is niet nieuw. De vorm die jij doet is nieuw.
8 jaar geleden bestond de verkorte opleiding van 2,5 jaar al, die is niet voor niets stopgezet een paar jaar geleden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

LuukPol

• Forum gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 19 april 2015, 13:58:45
Citaat van: silque link=msg=1344682 date=1429437384
Vergis je niet LuukPol, de verkorte opleiding is niet nieuw. De vorm die jij doet is nieuw.
8 jaar geleden bestond de verkorte opleiding van 2,5 jaar al, die is niet voor niets stopgezet een paar jaar geleden.

Allright, dan denk ik dat we het echt over verschillende dingen hebben. Ik heb ook gehoord dat voorheen een verkorte versie werd aangeboden van de vierjarige opleiding waarin het volledige curriculum eenvoudigweg werd samengeperst tot 2,5 jaar. De pilot waar ik nu mee bezig ben is echt een nieuw ontworpen opleiding. Het onderwijs is opnieuw ingericht. Er mag officieel dan ook niet meer gesproken worden over 'verkort', de nieuwe term is 'Politiekunde voor hoger opgeleiden'. Deze pilot is voor zover ik weet aangepast naar aanleiding van de kritieken die jij al eerder schetste. Het beoogde eindniveau is nog steeds 'politiekundige bachelor, niveau 5".

jss179

• VAP-AT
  • Forum gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 19 april 2015, 17:20:36
Citaat van: Frank. link=msg=1344659 date=1429433656
Voor de niveaus 2, 3 en 4 is dat wel mogelijk omdat dat dezelfde selectieprocedure is. N5 kent een andere selectie dus wellicht dat het daarom niet kan.

Waarin verschillen deze? Ik weet dat er t\m N4 ook een taaltoets afgenomen wordt, maar verdere verschillen zijn mij niet bekend (afgezien van het verschil in scores die de kandidaat moet behalen bij deel b).

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 19 april 2015, 17:39:21
Voor n5 zit er geen taaltoets bij en (toen ik hem deed iig) was het verschil dat je extra rollenspellen moest doen (ook vanuit leidinggevende rol) en de zgn postvakjes-test.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Eevee

• Forum gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 19 april 2015, 18:21:25
Citaat van: silque link=msg=1344731 date=1429457961
Voor n5 zit er geen taaltoets bij en (toen ik hem deed iig) was het verschil dat je extra rollenspellen moest doen (ook vanuit leidinggevende rol) en de zgn postvakjes-test.

Die Postvakjes-test, wat houdt dat zo ongeveer in... En is dat nu nog steeds onderdeel van selectiedag b?

LuukPol

• Forum gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 19 april 2015, 18:23:04
In aanvulling op Silque, ik heb afgelopen jaar (selectie niveau 5) geen postvakjes-test hoeven doen. Hij komt mij in ieder geval niet bekend voor onder deze naam. Daarnaast moest ik één rollenspel casus doen. Dit was inderdaad wel vanuit de rol van leidinggevende.