Aanrijding mogelijk veroorzaakt door "overheidsvoertuig" met zwaailicht N48 - Zuidwolde 10-02-2015

Auteur Topic: Aanrijding mogelijk veroorzaakt door "overheidsvoertuig" met zwaailicht N48 - Zuidwolde 10-02-2015  (gelezen 4708 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
http://www.newspower.nl/overheidsauto-betrokken-bij-aanrijding-n48/

Wat zou men hier bedoelen met overheidsauto?

Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Citaat van: skippy02 link=msg=1329846 date=1423594924

Als het waar is dat het voertuig 'zwaailichten' voerde dan is de kans significant dat het een overheids voertuig was. Op kilroy wordt melding gemaakt van een arrestatieteam.

CopVR3

• Senior gebruiker
Twee filebotsingen op N48 bij Zuidwolde
Gepubliceerd door Dagblad van het Noorden op 10 februari 2015, 17:51

ZUIDWOLDE (DR.) - Een met hoge snelheid rijdende overheidsauto met zwaailicht heeft dinsdagmiddag op de provinciale weg N48 bij Zuidwolde (Dr.) een aanrijding veroorzaakt. De wagen snelde langs een wachtende rij auto's en wilde invoegen. Bij het afremmen klapten drie auto's op elkaar, waarvan er een naast de weg in de sloot belandde. Een inzittende raakte licht gewond. Alle drie voertuigen moesten worden afgesleept. In de file die vervolgens ontstond, botsten nog eens drie auto's op elkaar. Hierbij vielen geen gewonden en deze wagens konden verder rijden.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: skippy02 link=msg=1329846 date=1423594924

Als je de link opent, filmpje kijkt en artikel leest zie je dat het om een onopvallende auto gaat die blauw op zou hebben opgehad tijdens de aanrijding. Welke van de 3 of 2 auto's de onopvallende wagen zou zijn is de vraag. Ze spreken over 3 auto's betrokken maar zie er maar 2 in kreukels (een Touran en een Honda).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1329858 date=1423596364
Als je de link opent, filmpje kijkt en artikel leest zie je dat het om een onopvallende auto gaat die blauw op zou hebben opgehad tijdens de aanrijding. Welke van de 3 of 2 auto's de onopvallende wagen zou zijn is de vraag. Ze spreken over 3 auto's betrokken maar zie er maar 2 in kreukels (een Touran en een Honda).

Zover was ik ook gekomen, Grumpy91.  ;)

Vond het apart dat hier gesproken werd over een overheidsvoertuig.
Ik dacht dat alleen politie en aanverwante diensten in onopvallende voertuigen reden, maar de overheid? (dat is een groot begrip)
Rijden b.v. ministers in auto's (met chauffeur) en hebben die blauw blauw?

Grumpy91

• Senior gebruiker
Denk dat ze gewoon een onopvallende politiewagen bedoelen. Ministers mogen niet met blauw rijden zover ik weet (en ze zullen niet in een Touran of Honda rijden)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

R0N4NN

• Student IVK
  • Forum gebruiker

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1329858 date=1423596364

Er staat ook een beschadigde Skoda Octavia, te zien aan het begin van het filmpje. Overigens staat er niet dat het voertuig betrokken was bij de aanrijding, maar dat hij deze veroorzaakt zou hebben. Dus het overheidsvoertuig hoeft niet direct één van de beschadigde auto's te zijn.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Citaat van: Sasla link=msg=1329869 date=1423597779
Er staat ook een beschadigde Skoda Octavia, te zien aan het begin van het filmpje. Overigens staat er niet dat het voertuig betrokken was bij de aanrijding, maar dat hij deze veroorzaakt zou hebben. Dus het overheidsvoertuig hoeft niet direct één van de beschadigde auto's te zijn.

Bedoel jij die donkerblauwe/zwarte auto achter de ambu? Lijkt me eerder op een Passat station. En verderop een zilvergrijze Audi station die in de berm staat.

EDIT: Niks gezegd! Dacht dat die allereerste ambu dezelfde was als die Honda  :-X

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1329866 date=1423597590
Denk dat ze gewoon een onopvallende politiewagen bedoelen. Ministers mogen niet met blauw rijden zover ik weet (en ze zullen niet in een Touran of Honda rijden)

Of het moet echt een schrijffout geweest zijn maar normaal gesproken weten de beheerders van deze site wel het verschil tussen een onopvallend voertuig van de politie of een overheidsvoertuig. Het is mij te onduidelijk en blijf het vreemd vinden dat ze deze benaming gebruikt hebben.