Aanrijding mogelijk veroorzaakt door "overheidsvoertuig" met zwaailicht N48 - Zuidwolde 10-02-2015

Auteur Topic: Aanrijding mogelijk veroorzaakt door "overheidsvoertuig" met zwaailicht N48 - Zuidwolde 10-02-2015  (gelezen 4569 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Onduidelijk verhaal. Wat voor voertuig was het, was het voertuig er zelf ook bij betrokken als in had het voertuig ook schade of niet?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Op een site die hier niet genoemd mag worden (K i l ...... ) staat geschreven dat betrokkenen het over een auto van een arrestatieteam hadden. Ook wordt (wederom) geschreven over een overheidsvoertuig.

Welke waarde ik hieraan moet hechten weet ik niet.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Er zijn overheidsvoertuigen niet zijnde van HV diensten die ook met OGS rijden.

Sterker nog, toen ik bij City Tax in DH werkte zaten er in bepaalde auto's ook OGS omdat ze werden gebruikt door diverse ministerie's.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Citaat van: HIT link=msg=1329882 date=1423600284
Er zijn overheidsvoertuigen niet zijnde van HV diensten die ook met OGS rijden.

Sterker nog, toen ik bij City Tax in DH werkte zaten er in bepaalde auto's ook OGS omdat ze werden gebruikt door diverse ministerie's.  O0

Dus ministers mogen/kunnen zich door het verkeer begeven met gebruik van OGS (althans de chauffeurs).
Hadden deze chauffeurs ook een opleiding voor gebruik van OGS?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: R0N4NN link=msg=1329868 date=1423597689
Hier zijn een aantal foto's te vinden en een filmpje van het ongeluk: http://www.regiohoogeveen.nl/index.asp?p=newsmessage&i=30459&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1329858 date=1423596364
Als je de link opent, filmpje kijkt en artikel leest zie je dat het om een onopvallende auto gaat die blauw op zou hebben opgehad tijdens de aanrijding. Welke van de 3 of 2 auto's de onopvallende wagen zou zijn is de vraag. Ze spreken over 3 auto's betrokken maar zie er maar 2 in kreukels (een Touran en een Honda).

In dit artikel staat "Het overheidsvoertuig vervolgde, volgens de richtlijnen, zijn weg met spoed."

Dus dan is het toch géén van de 3 wagens (Touran, Honda, Skoda)? Want die zijn afsleepwaardig

Zoals ik het lees heeft het overheidsvoertuig de aanrijding veroorzaakt door een remactie, de achterliggende auto's zijn op elkaar gereden maar het overheidsvoertuig is niet geraakt en is doorgereden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: skippy02 link=msg=1329884 date=1423600564
Dus ministers mogen/kunnen zich door het verkeer begeven met gebruik van OGS (althans de chauffeurs).
Hadden deze chauffeurs ook een opleiding voor gebruik van OGS?

Nee, maar het maakte het werk wel een stuk makkelijker als je onder begeleiding reed. De auto's worden niet alleen gebruikt door Ministers, ook andere mensen zaten wel eens achterin.

En ja, dat hadden de chauffeurs.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Ik ben benieuwd of er uiteindelijk meer bekend wordt. Het ongeluk op de N36 waarbij mogelijk een at bij betrokken was is ook nooit verklaard.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Begint een aardig "vreemd" verhaal aan het worden.

We hebben een voertuig met OGS die vervolgens een aanrijding veroorzaakt zou hebben.
Gevolg is 3 voertuigen met aanzienlijke schade. Voertuig met OGS gaat door, terwijl er een aanrijding is gebeurd (met lichtgewonde!).
Volledige ongevalsonderzoek is niet (meer) mogelijk?

Normaal gesproken kun je dan als OGS-voertuig toch ter plaatse blijven, indien het een hulpverleningsdienst is?
Indien het een overheidsvoertuig is met iemand aan boord die een zeer belangrijke taak heeft is het belang van doorrijden misschien hoger, maar wat zou dit dan kunnen zijn? Een arrestatieteam bestaat vaak uit meerdere inzetten, 1 of 2 personen minder kan toch opgevangen worden door inzet vanuit een andere regio?

Kortom, veel vragen die waarschijnlijk onbeantwoord zullen blijven. Ik kan in ieder geval geen duidelijkheid vinden in de nieuwssite's die over dit ongeval bericht hebben gegeven.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: skippy02 link=msg=1329891 date=1423602829


We hebben een voertuig met OGS die vervolgens een aanrijding veroorzaakt zou hebben.
Gevolg is 3 voertuigen met aanzienlijke schade. Voertuig met OGS gaat door, terwijl er een aanrijding is gebeurd (met lichtgewonde!).
Volledige ongevalsonderzoek is niet (meer) mogelijk?

Normaal gesproken kun je dan als OGS-voertuig toch ter plaatse blijven, indien het een hulpverleningsdienst is?

Sterker, als er gewonden zijn moet de melding afgebroken worden, en moet er een ander voertuig gaan rijden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Citaat van: Peter71 link=msg=1329893 date=1423603501
Sterker, als er gewonden zijn moet de melding afgebroken worden, en moet er een ander voertuig gaan rijden.

Dat dacht ik ook altijd, Peter. Maar kennelijk ging dat hier niet op. Ik neem tenminste aan dat er toestemming is verleend om door te gaan.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.