Nou begrijp ik pas wat je bedoelt met beperkte bevoegdheid en volledige bevoegdheid... Deze termen hebben tegenwoordig een andere betekenis ;-)
Maar werken jullie dan nog volgens het oude systeem (instructieavond en een door de gemeente ontworpen en uitgegeven pasje of papieren aanstellingsbesluit) of via het landelijke systeem van de Stichting Verkeersregelaarsexamen met de landelijk uitgegeven verkeersregelaarspas? Want dan wordt mij wel het een en ander duidelijk.
En die provinciale weg... als jij je ervan vergewist hebt dat alles geregeld is dan is het toch goed?
Deze 2 heren wat ik bedoel hebben nog de oude 10 jaar geldige aanstellingspas, die verloopt bij de ene over een jaar en bij de andere over 2 jaar.
De rest is volgens het nieuwe landelijke systeem.
Alleen de pasjes worden uitgegeven op naam van de gemeente Eijsden-Margraten, maar deze pasnummers en de namen van de pashouders worden door de samenwerkende heuvellandgemeentes doorgegeven.
Waardoor iedere gemeente ook aanspraak na maken op verkeersregelaars uit een van de naburige gemeentes indien dat nodig zou zijn. (denk maar eens aan de AmstelGoldRace en Limburgs Mooiste)
Dan zie je hoe mooi dit in elkaarover gaat.
En vanwege dit soort grote evenementen waarbij ook de provincie betrokken is zijn de kleine evenementen gewoon hier in meegenomen.
Dus verzekeringstechnisch zit dat wel snor.
Deze verkeersregelaars staan geregistreerd als evenementenverkeersregelaars bij de diverse verenigingen die hier zijn.
(Harmonie, fanfare, schutterij, enz, enz)
En elk jaar wordt bij dit soort evenementen een andere vereniging gevraagd om mensen te leveren.
In ruil daarvoor ontvangt de gevraagde vereniging een x-bedrag bedoeld voor in de verenigingskas.
(een soort verkapte subsidie dus)
Dit jaar bijvoorbeeld is onze groep van de schutterij gevraagd om dranghekken de plaatsen, spandoeken op te hangen op een van de hellingen langs het parcours.
wij zijn dan met 4 verkeersregelaars om het verkeer in goede banen te leiden en ervoor zorg te dragen dat de parkeergelegenheden goed bereikbaar zijn voor de genodigden.
En 15 personen voor hand en span diensten zoals opbouwen en zo (deze regelen geen verkeer, maar een aantal van hen zal wel op de parkeerplaats aanwezig zijn, en langs de helling verspreid staan om een oogje in het zeil te houden)
Wij ontvangen daarvoor 7,50 euro per uur, per persoon wat naar de vereningingskas in gaat.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Jos.