NS 1607, ik heb even een simpel rondje internet gedaan (evenementen vergunningen in google) en zag dat overal waar ik keek, de gemeente de vergunning afgeeft en stelt dat de organisatie verantwoordelijk is voor de juiste uitvoering. En ook overal staat verkeersveiligheid vermeld! Je stap om het met de gemeente op te nemen is dus al een goede. Laat het eventueel ook de politie weten de volgende keer, zodat zij de mensen kunnen controleren.
Geef ook eens bij de organisatie aan, dat als er iets mis is, zij voor de schade zullen opdraaien, omdat de verzekering het niet zal dekken! Geen juist kleding, geen evementenvkr cursus met goed gevolg gedaan, dus de verzekering zal zich er altijd aan kunnen onttrekken!
Laat ook de anderen, voor zo ver mogelijk, weten dat zij niet verzekeringstechnisch gedekt zijn op deze manier en zij misschien wel persoonlijk aansprakelijk kunnen worden gesteld. (Al weet ik dat niet zeker, zij staan er misschien ook ter goeder trouw).
Je hebt waarschijnlijk te maken met een 'ons kent ons' evenement, dus meeste kennen elkaar. Maar zo gauw als er een vreemde bij zit, kun je problemen krijgen. Iemand had al aangegeven dat er een opmerking was gemaakt dat zijn kleding er niet uitzag zoals hij op tv had gezien, dus dat hij niet hoefde te luisteren.