Verplaatsing verkeersregelaar

Auteur Topic: Verplaatsing verkeersregelaar  (gelezen 19430 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #50 Gepost op: 3 mei 2015, 22:26:41
Citaat van: NS1607 link=msg=1347665 date=1430656509
Enrico en Lt. Col. Me

U heeft beide gelijk.
Ik heb de organisatie dit jaar nog een kans gegeven om orde op zaken te stellen.
Maar wat u zegt, dat viel te verwachten.

Afblazen was geen enkele optie helaas.
Gisteren maar uit pure noodzaak geroeid met de riemen die ik had.
En na afloop ook duidelijk gemaakt dat dit voor mij de laatste keer was dat ik dit deed, tenzij volgend jaar wel alles goed geregeld is.
Maar verder einde oefening.

Ik ga mij nu alleen nog bezighouden met evenementen waar wel alles klopt zoals de afgelopen Amstel Gold Race.
Daarom ga ik dus nu ook contact opnemen met de gemeente dat de gemeente maar zorgt voor diverse verplichingen voor de verenigingen.


Jos.
Afblazen is op het moment dat jij constateert dat er niet aan de eisen word voldaan juist de enige optie.
Jij bent als VKR verantwoordelijk voor jou deel van het evenement, nu heb je door mee te werken van het probleem van de organisatie van het probleem, jou probleem gemaakt.
Ik zou als organisatie me doodlachen, heel hard gezegd, bij zo'n sukkel die z'n taak gewoon doet ondanks het feit dat de organisatie op jou vakgebied niet aan de regelgeving voldoet.

Het is voor de organisatie pas een echt probleem indien jij weigert jou taak te doen, om moverende redenen, zodat zij door jou weigering het evenement moeten aflastten.
Ook zou ik de politie in kennis stellen, indien de organisatie besluit toch te starten met het evenement zodat zij handhavend kunnen optreden


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #51 Gepost op: 3 mei 2015, 23:09:20
Volgens mij snappen jullie niet wat afblazen van dit evenement betekend?
afblazen kan als gevolg hebben dat  het  hele verenigingsleven van  het  dorp in puin valt.
ik kan nu pas Actie gaan onderdernemen.
Nu heeft men een heel jaar  om te zorgen dat men hun zaken in orde heeft.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #52 Gepost op: 3 mei 2015, 23:17:38
Op basis van de informatie had _ik_ me afgemeld.

Sowieso, niet het juiste tenue, of onbevoegd wel juiste tenue aan is een geval van of die persoon vertrekt, of ik (of wij als we in groepsverband onder de vlag van de VKR stichting werken) vertrek.
Het kan soms tricky genoeg zijn als wel alles klopt, maar ik heb geen zin in het gezeik als het mis loopt. En dat gaat substantieel worden op het moment dat het niet bleek te kloppen.

My 2 worthless ct's.

Edit: nav reactie Jos:
Dat snap ik.
Maar je hebt nu een risico genomen. Wat je niet had moeten willen nemen.
Vooraf aangeven hoe, wat en waarom.

Wat als je zo'n malloot als met de AGR had gehad? En er schade of nog erger letsel was ontstaan?
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #53 Gepost op: 3 mei 2015, 23:34:50
Dan had ik een groot probleem  gehad.
Maar ik zal even uitleggen hoe het bestuur van zo een Jonkheid in elkaar  zit.

Elk jaar met Hemelvaartsdag vind er in de café tegenover de kerk na de hoogmis de verkiezingenvan van het bestuur van de jonkheid plaats.
Hierbij treden elk jaar enkele bestuursleden af.
daar moeten nieuwe  voor gekozen worden.
soms hoeft enkel  alleen  maar  een nieuwe  kapitein(voorzitter) gekozen worden.
Dit geeft zelfs problemen bij de KvK.
Andere aftredende bestuursleden kunnen  een andere oorzaak hebben.
Maar meestal is dat omdat men trouwplannen heeft.
Een getrouwde man kan geen deel uitmaken van de jonkheid.
Dit heeft elkeer jaar ook gevolgen voor het aanvragen  van vergunningen en dergelijke.
Met andere woorden zo een bestuur is niet echt slagvaardig.

2e probleem  is dat met het halen van de mei-Den geen getrouwde mannen  mogen  meelopen in de stoet of deel ervanogen uitmaken, dit is helaas ook van toepassing van de verkeersregelaars.
Zij maken immers deel uit van deze stoet.
Om dit aan te passen dienen de statuten aangepast te worden.
En dat is onmogelijk in een bestuursjaar.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #54 Gepost op: 4 mei 2015, 00:06:41
Beste NS,

Ik ga van jouw goede intenties uit.

Wat jij niet wilt begrijpen is dat jijzelf hoofdelijk aansprakelijk bent voor een eventuele nalatigheid alszijnde VKR.
Jij geeft de aanwijzingen als VKR al dan niet in opdracht van.

Maar vraag jezelf eens iets anders af, als er een significant ongeval plaats vind...  kan jij met jezelf leven als jij daar staat en jouw aanwijzingen worden niet opgevolgd?

Ik schrijft het nu heel hard, maar wel confronterend. Jouw beslissing is of jij deelneemt aan het beveiligen van een evenement dat slecht is beveiligd.

Nu even een kort algemeen iets, bij alle tegen worpen die je hier krijgt van over het algemeen zeer professionele VKR's en andere takken van HV stuur jij het steeds aan op de organisatie of de overheid. Alleen hoef jij daar niet aan mee te werken dat doe jezelf en dan ga je hier klagen over hoe het is geregeld.

Als ik het niet eens ben gaan mijn mensen of de mensen die ik inhuur niet eens de weg op. Als mijn mensen of de mensen die ik inhuur mij bellen en een gevaarlijke situatie aanmelden ga ik ook eerst  uit van mijn mensen en sta achter ze. En ik durf te beweren dat de meeste VKR bedrijven deze aanpak aanhangen.  O0

Dus stop met klagen, en doe dan ook iets. Sorry verder, je komt over als iemand die wel de regels kent maar niet durft uit te voeren. En met daardoor gebeuren de grootste ongevallen. Maar dat is mijn mening.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #55 Gepost op: 4 mei 2015, 00:08:36
<knip verhaal traditie>

Tradities zij mooi en dat je je inzet om ze te behouden is lovenswaardig.

Maar het helpt je helemaal niets als er wat mis gaat.
Dan heb jij een probleem en erg veel gezeik. En dat moet je niet willen.
Dat is wat diverse personen hier je duidelijk willen maken. Punt.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #56 Gepost op: 4 mei 2015, 00:15:44
@ HIT en aZuL2001.

Ik klaag niet, ik breng alleen een probleem naar voren.
En om dit probleem met de beveiliging ervan op te kunnen lossen is het van belang dat de statuten van de vereniging gewijzigd moeten worden.
En met een bestuur dat elk jaar van samenstelling veranderd is niet veel mee te doen.

De enige optie die ik zie is om een apart comité op te richten wat enkel belast is met de verkeersveiligheid, buiten het bestuur om.
En dat ben ik al 3 jaar aan het proberen, alleen krijg ik het niet van de grond, puur omdat men er te laconiek over doet.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #57 Gepost op: 4 mei 2015, 00:17:36
Citaat van: NS1607 link=msg=1347878 date=1430691344
En dat ben ik al 3 jaar aan het proberen, alleen krijg ik het niet van de grond, puur omdat men er te laconiek over doet.
Jos.
PUNT.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #58 Gepost op: 4 mei 2015, 00:39:55
Citaat van: HIT link=msg=1347867 date=1430690801
Wat jij niet wilt begrijpen is dat jijzelf hoofdelijk aansprakelijk bent voor een eventuele nalatigheid alszijnde VKR.
Jij geeft de aanwijzingen als VKR al dan niet in opdracht van.
Dat begrijp ik wel degelijk.

Citaat van: HIT link=msg=1347867 date=1430690801
Nu even een kort algemeen iets, bij alle tegen worpen die je hier krijgt van over het algemeen zeer professionele VKR's en andere takken van HV stuur jij het steeds aan op de organisatie of de overheid. Alleen hoef jij daar niet aan mee te werken dat doe jezelf en dan ga je hier klagen over hoe het is geregeld.
Ik stuur niks af op de overheid, maar ik stel een aantal problemen aan de kaak van een organisatie die niet echt, of helemaal niet met de tijd kan meegroeien.

En we zijn in de afgelopen 5 jaar dat ik dit doe al behoorlijke stappen vooruitgekomen, toen ik begon hadden we enkel en alleen wat rode vlaggen om het verkeer te regelen.
Dat heb ik al met pijn en moeite kunnen afschaffen.
Pas het jaar daar op heb ik de portofoon kunnen invoeren, wel geheel op eigen kosten (Kenwood)
(die dingen blijven van mij, en worden ook bij ander klussen gebruikt)
Sinds mijn aantreden als verkeersregelaar is ook het gebruik van 2 fietsende verkeersregelaars ingevoerd, wat al een enorme verbetering met zich meebracht.
Sinds die tijd zijn we pas bezig het verkeer om te leiden via alternatieve routes.
Voorheen liepen er 2 man voor en 2 man achter, en die probeerden alleen maar het verkeer aan de kant te zetten.
En dat levert al gelijk problemen op bij bochtige holle wegen. (waar ga je met je verkeer naartoe?)
Deze bovenstaande problemen zijn gelukkig al verleden tijd.

Alleen nu om de laatste 2 ernstige problemen op te lossen, en dat is puur omdat het verkeer in het Heuvelland de laatste jaren explosief is toegenomen.
En hierbij loop je gewoon tegen muren aan.

Maar jullie advies heb ik ter hand genomen, alvast bedankt hiervoor.  O0
En daar gaat nu ook iets mee gebeuren, nu alleen nog even afwachten op een reactie van de gemeente (kan wel tot 8 weken duren.  :o )


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #59 Gepost op: 4 mei 2015, 01:24:48
Citaat van: NS1607 link=msg=1347891 date=1430692795
Sinds mijn aantreden als verkeersregelaar is ook het gebruik van 2 fietsende verkeersregelaars ingevoerd, wat al een enorme verbetering met zich meebracht.

Bestaat niet.

Je regelt, en zeker niet als evenementen vkr, geen verkeer vanaf of vanuit een voertuig.
Fiets, skeelers, brommer, motor, auto, maakt niet uit.



Auto ervoor, met de standaard aanwezige oranje knippers aan, auto erachter, ook de standaard aanwezige oranje knippers aan.
Vkr's te voet voor de 1e auto uit.

Of, als de vergunning het toe laat, de route afsluiten.

Maar goed, ik ken de situatie ter plaatse niet.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?