Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 216773 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1060 Gepost op: 8 januari 2008, 19:24:00
Het zijn wel de belangrijke dingen die je dus niet weet? Hij zal waarschijnlijk ruim voldoende sterk zijn, maar ik had toch iets meer research vooraf willen aanraden ::)

Richtgetal: de theoretische maximale flitsafstand in meters bij 100 ISO en een brandpuntsafstand van 85mm is 36 meter

de theoretische maximale flitsafstand in meters bij 100 ISO en een brandpuntsafstand van 50mm is 30 meter

Verlichting boven gok ik dat dat de maximale brandpuntsafstand is aan de groothoekkant die de flitser kan beliichten zonder zwarte zijkanten...

verder is het een behoorlijk "automatische" flitser, hij doet volgens mij waar ie zelf zin in heeft zonder rekening te houden met wat je camera aan instellingen heeft..... maar das een wilde gok, ik ken het apparaat zelf niet.......

oke bedankt , als het goed is komt morgen binnen , en dan gaan ik een proberen


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #1061 Gepost op: 8 januari 2008, 19:24:38
jij bent er net zo eentje als ik


alles wat de winkel aangeeft wat kan en daar maar van uit gaan
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1062 Gepost op: 8 januari 2008, 22:20:21
Ik had sowieso geen Metz gekocht, ik heb er één. Oh, oh, oh wat heb ik daar een spijt van.  :-[
343, never forget.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1063 Gepost op: 9 januari 2008, 00:56:19
Ik had sowieso geen Metz gekocht, ik heb er één. Oh, oh, oh wat heb ik daar een spijt van.  :-[
Ik heb ook een metz, een heele ouwe staafflitser... doet het altijd, en een bak met licht waar je u tegen zegt... alleen niet geschikt voor "ff snel een foto maken" ... de ene metz is de andere niet, en inzetgebieden verschillen ook behoorlijk ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #1064 Gepost op: 11 januari 2008, 21:20:34
Ik heb weer eens een vraag over lenzen. Ik ben nu in het bezig van een Canon EOS 400D, hij bevalt goed. Vorige week heb ik de Sigma 17-70mm F2.8/4.5 getest en daar waag ik mij nooit meer aan! Ik heb ze op twee verschillende merken camera's uitgetest met hetzelfde resultaat. Ik zoek een lens die haarscherp is! Dat is voor mij een must. Ik wil de lens voor voertuigfotografie gaan gebruiken. De standaardlens de 18-55 van Canon komt net iets te kort, is in principe goed maar nog niet echt scherp. Daarom ben ik op zoek naar een lens die wel haarscherp is. Wie weet welke lens je voor Canon het beste kan gebruiken?

Ik heb er 500€ voor over. Duurder maakt voor mij niet zo heel veel uit, als het maar een lens is die haarscherpe foto's maakt.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1065 Gepost op: 11 januari 2008, 21:28:39
Dan zou ik eens kijken naar een canon L-lens ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #1066 Gepost op: 11 januari 2008, 21:43:06
Misschien is de Canon 17-55 2.8 IS USM het overwegen waard, hij stond bij Kamera Expres voor rondt de 800 euro. Als je het internet een beetje afspeurt naar reviews over deze lens komen er veel positieve geluiden naar voren.

http://www.camex.nl/camex/RAPRD/CANON-EF-S-17-55-2.8-IS-USM-/02621074.html?ab_agid=2621


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #1067 Gepost op: 11 januari 2008, 22:36:54
ik heb de canon 17-85 mm F/4-5,6 USM iS
en daar ben ik echt te spreken over, zitten vrijwel altijd scherpe foto's bij! ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1068 Gepost op: 12 januari 2008, 00:35:09
ik heb een canon 17-40L F/4... Écht een aanrader voor het echte werk! En ja: scherper dan een 17-85... ;) Foto's op aanvraag


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #1069 Gepost op: 12 januari 2008, 16:50:46
ik heb een canon 17-40L F/4... Écht een aanrader voor het echte werk! En ja: scherper dan een 17-85... ;) Foto's op aanvraag

Het is alleen jammer, dat je dan nog meer ingekort wordt op het zoomen. Maar het is zeker een hele goeie lens, waarschijnlijk neem ik deze lens mee uit Amerika, met Nederland scheelt dit zo'n 250 euro.

Ik zat zelf te twijfelen aan drie lenzen:

Canon 17-85mm F4/5.6
Canon 17-40mm L F4
Canon 24-70mm L2.8

Ik zou graag willen weten welke het beste is van de drie. Ik haal ze uit Amerika, want daar gaat mijn broer over enkele maanden heen. Scheelt een hoop geld. Alleen met de garantie zal het wel wat moeilijker gaan worden. Maar dat moet ook geen probleem zijn. De standaardlens is over het algemeen niet eens zo slecht, alleen qua scherpte en kleur valt de lens tegen.