Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 216710 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #1080 Gepost op: 23 januari 2008, 19:17:37
ik heb vandaag een nikon d40 gekocht
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #1081 Gepost op: 23 januari 2008, 19:24:47
TE KOOP!
   
In een nieuwstaat verkerende Canon 400D! Ik heb de Canon 400D drie weken geleden aangeschaft omdat mijn Sony Alpha 100 kapot ging. Deze moest terug naar de fabriek en dat zou zes volle weken gaan duren. Ik weet van mij zelf dat ik niet zonder camera kan. Daarom heb ik de Canon 400D gekocht, misschien een beetje impuls aankoop geweest.

Canon EOS 400D:

10.1 Miljoen MEGAPIXELS
Anti Dust Systeem
Digic II Beeldprocessor
2.5 Inch LCD Monitor
3 Beelden Per Seconden
Gelijktijdige verwerking JPEG en RAW
9 Punts AF
12 Belichtingsprogramma's
ISO 100-1600
Sluiter 30 SEC tot 1/4000
USB 2.0 High Speed

De Canon 400D is inclusief EF-S 18-55 F3.5/5.6 , BG-E3 batterijgrip en een 2GB geheugenkaartje.

Nog geen vier weken oud! Er is absoluut niets maar dan ook niets mis mee!!


Winkelwaarde: 700 euro
Verkoopprijs: 550

Foto op aanvraag beschikbaar. Mailen kan altijd, laat het weten als je interesse in de camera heb.
ghehe das echt weer een Alwin actie  :P heb je geld teveel ofzo?
maar die Alpha 400 is die nu weer in orde?
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1082 Gepost op: 25 januari 2008, 16:01:53
Canon presenteert de 450D

Op een persconferentie in Alkmaar heeft Canon donderdag nieuwe camera's en printers aangekondigd. In het DSB-stadion werden, geheel in voetbalsfeer, de nieuwe 'sterspelers' aan de 'vrienden van de pers!' gepresenteerd.

Op fotografiegebied ging de meeste aandacht uit naar de Eos 450D. Deze instap-dslr krijgt een 12,2-megapixel cmos-sensor en de vernieuwde Digic III-beeldprocessor, die een kleurdiepte van 14 bits aankan. Een forse verandering is de live view-functionaliteit, zodat niet alleen door de zoeker, maar ook op het vernieuwde 3"-lcd-scherm kan worden bekeken wat er door de lens zichtbaar is, inclusief een realtime histogram. Verder kan er niet alleen worden scherpgesteld door de cameraspiegel op te klappen en de af-sensor te gebruiken, maar ook op basis van de contrastwaarden van het previewbeeld, zodat de optische zoeker gewoon gebruikt kan worden.

Opvallend is verder de vernieuwde menustructuur, die van de 1D-serie is geleend, en de body, die opnieuw lichter en kleiner is gemaakt. Dat was onder andere mogelijk omdat Canon met de 450D overstapt op sd-geheugenkaarten. De camera krijgt opnieuw een 18-55mm kitlens, die van beeldstabilisatie is voorzien. De 450D heeft een adviesprijs van 879 euro meegekregen en moet in maart in de winkel liggen



By the way, iemand nog een nieuwe lens?

Op dslr-gebied werden verder nog twee L-series-lenzen gepresenteerd. Beide lenzen zijn voorzien van fluoriet- en ud-lenselementen om chromatische abberatie te bestrijden, terwijl de beeldstabilisatie het diafragmabereik volgens Canon met vier stops verbetert. De langverwachte 800mm f/5.6L IS USM, die net geen 11.000 euro gaat kosten, en de 200mm f/2L - adviesprijs 5499 euro - komen, afhankelijk van welke documenten uit de perskit geraadpleegd worden, in maart, april of juni op de markt.

BRON


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1083 Gepost op: 25 januari 2008, 16:21:26
Canon is op deze manier wel érg hard bezig om op de lompe manier de amateurmarkt vol te stoppen... de 350D is nog geen eens uit alle winkelmagazijns verdwenen of de 2e opvolger ligt alweer op de stoep!! :o Typisch gevalletje 'trek de gadgetgeile types helemaal leeg'.

In ieder geval zit de 450D véle malen logischer in elkaar ten opzichte van de 400D! Als ze de 400D nou gewoon weggelaten hadden in het rijtje en deze camera een half jaar eerder hadden gepresenteert had ik ze bíjna serieus genomen!


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #1084 Gepost op: 25 januari 2008, 17:00:07
Canon is op deze manier wel érg hard bezig om op de lompe manier de amateurmarkt vol te stoppen... de 350D is nog geen eens uit alle winkelmagazijns verdwenen of de 2e opvolger ligt alweer op de stoep!! :o Typisch gevalletje 'trek de gadgetgeile types helemaal leeg'.

In ieder geval zit de 450D véle malen logischer in elkaar ten opzichte van de 400D! Als ze de 400D nou gewoon weggelaten hadden in het rijtje en deze camera een half jaar eerder hadden gepresenteert had ik ze bíjna serieus genomen!

Ik denk dat dat in zo'n markt wel moet. Er wordt min of meer van je verwacht dat je elk jaar een nieuw model op de markt introduceert, zodat je je concurrenten (die Canon in de nek hijgen) in de voetsporen en zelfs nog daarvoor kan blijven zitten. Voor de consument die goedkoop een spiegelreflex wilt kopen is dit wel chill, want die 400D gaat nu vaak de aanbieding in (voor zover die dat al niet was)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #1085 Gepost op: 25 januari 2008, 17:11:38
ik vermoedde het al de prijzen van de 400D kelderen al behoorlijk naar beneden.
Roland ik ben het met je eens!
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1086 Gepost op: 25 januari 2008, 17:40:44
Ik denk dat dat in zo'n markt wel moet. Er wordt min of meer van je verwacht dat je elk jaar een nieuw model op de markt introduceert, zodat je je concurrenten (die Canon in de nek hijgen) in de voetsporen en zelfs nog daarvoor kan blijven zitten. Voor de consument die goedkoop een spiegelreflex wilt kopen is dit wel chill, want die 400D gaat nu vaak de aanbieding in (voor zover die dat al niet was)
Canon richt zich de laatste ± 2 jaar vééls te veel op de amateur-markt. Dat is duidelijk te zien aan de ontwikkelingscijfers na het enorme succes van de 350D. Logisch, er zit een bak geld in, maar door het richten op deze markt worden andere (toch ook niet onbelangrijke dingen) een aantal maanden uitgesteld. Bekijk de L-glas reeks van canon is objectief (haha), er zitten nog echt grote gaten in wat opgevuld kan worden met goede lenzen!

En ik had toch niet echt het idee dat de 400D door camera's in diezelfde prijsklasse overtroffen werd... Al zat Pentax toch wel in de buurt, sinds jaren weer.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #1087 Gepost op: 25 januari 2008, 17:56:20
Canon richt zich de laatste ± 2 jaar vééls te veel op de amateur-markt. Dat is duidelijk te zien aan de ontwikkelingscijfers na het enorme succes van de 350D. Logisch, er zit een bak geld in, maar door het richten op deze markt worden andere (toch ook niet onbelangrijke dingen) een aantal maanden uitgesteld. Bekijk de L-glas reeks van canon is objectief (haha), er zitten nog echt grote gaten in wat opgevuld kan worden met goede lenzen!

En ik had toch niet echt het idee dat de 400D door camera's in diezelfde prijsklasse overtroffen werd... Al zat Pentax toch wel in de buurt, sinds jaren weer.

Aha, daar zal jij meer van af weten. Maar kunnen we eind dit jaar dan bijvoorbeeld ook nog een 50D verwachten of zal Canon zich nu meer richten op lenzen?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1088 Gepost op: 25 januari 2008, 18:03:26
Nou, het zou wel een bijzónder slechte zet zijn om de 50D uit te brengen, terwijl de 40D nog geen half jaartje uit is... Ik hoop in ieder geval op een aantal lichtsterke zoomlenzen, en die 5D kan ook wel weer een update gebruiken?? Maargoed, het is altijd afwachten bij Canon... :)


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #1089 Gepost op: 25 januari 2008, 18:51:57
Citaat
800mm f/5.6L IS USM

 :o wow, hoeveel keer is dat  maximaal inzoomen?? (in compact termen) :D
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures