Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 216703 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1110 Gepost op: 30 januari 2008, 22:20:48
??? Nee daarom, zeker daarom kun je zien, dat deze lens zelfs automaten als politieagenten laat lachen  ::) ::) ::)


Maarre, zeker een mooie foto! Goede lens ook zo te zien, maar in combinatie met die camera mag dat ook wel  :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1111 Gepost op: 19 februari 2008, 19:52:51
Toen ik vanmiddag mijn telelens 70-300 van TAMRON van mijn Canon EOS 350d wilde halen, bleef hij steken. Ik krijg hem er dus niet meer af, ik kan hem wel eens tukje draaien, maar niet helemaal. De foto`s die ik had gemaakt met de lens waren wel scherp. Weet iemand wat ik eraan kan doen?
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #1112 Gepost op: 19 februari 2008, 20:04:24
Toen ik vanmiddag mijn telelens 70-300 van TAMRON van mijn Canon EOS 350d wilde halen, bleef hij steken. Ik krijg hem er dus niet meer af, ik kan hem wel eens tukje draaien, maar niet helemaal. De foto`s die ik had gemaakt met de lens waren wel scherp. Weet iemand wat ik eraan kan doen?

Eh lastig te zeggen omdat we het niet kunnen zien. Maar haal je hem er recht af, dus niet dat ie schuin staat ofzo?


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1113 Gepost op: 19 februari 2008, 20:06:51
Hij staat gewoon recht, ik ga morgen eens langs een fotozaak denk ik ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Jeffrey-Jacobs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #1114 Gepost op: 20 februari 2008, 10:47:40
hoe is het afgelopen met je kamera is het nog gelukt O0


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1115 Gepost op: 20 februari 2008, 14:04:57
Bij de fotozaak(waar ik hem overigens niet heb gekocht) durfen ze het niet aan om er aan te trekken. Daarna de Canon en de Tamron opgebeld, die elkaar eigenlijk de schuld gaven. Maar ik stuur hem vandaag naar de Tamron, die het wel wilde proberen in tegenstelling tot Canon, en dan maar afwachten ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #1116 Gepost op: 27 februari 2008, 00:22:03
Wie zou mij (voor morgenochtend 11:00) kunnen helpen met, alleen een eigen mening..

http://www.dixons.nl/De_online_winkel/Categorie/xp/shop/foto_en_video/digitalereflexcamera_q1_s/default.aspx

De Olympus en de Nikon.. De eerste 2 camera's.. Voor welke zouden jullie gaan?

De Olympus heeft een betere ''beeldchip'' zoals van onderen staat beschreven.. Het enigste verschil wat er is (voor mij) is dat de nikon een ''groter'' ''beter'' objectief heeft..

Iemand :-[?


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #1117 Gepost op: 27 februari 2008, 00:29:13
Wie zou mij (voor morgenochtend 11:00) kunnen helpen met, alleen een eigen mening..

http://www.dixons.nl/De_online_winkel/Categorie/xp/shop/foto_en_video/digitalereflexcamera_q1_s/default.aspx

De Olympus en de Nikon.. De eerste 2 camera's.. Voor welke zouden jullie gaan?

De Olympus heeft een betere ''beeldchip'' zoals van onderen staat beschreven.. Het enigste verschil wat er is (voor mij) is dat de nikon een ''groter'' ''beter'' objectief heeft..

Iemand :-[?

Ha, hopelijk lees je het nog op tijd. Allereerst zou ik niet bij Dixons kopen, omdat je ergens anders goedkoper de camera kan kopen. Kijk eens op www.kamera-express.nl , www.fotokonijnenberg.nl of www.cameranu.nl  en lees je eerst goed in waar beste te kopen.

Als ik tussen deze twee zou kiezen, zou ik kiezen voor de Nikon. Nadeel alleen is als je naar de toekomst kijkt en je gaat nieuwe objectieven kopen deze bij Nikon over het algemeen duurder zijn. Ik dacht in het begin ook, ik koop geen nieuw objectief, maar na een jaartje overweeg ik sirieus al een nieuw ojectief erbij te kopen. Tevens zou ik nog even goed kijken naar de Canon camera's, deze zijn steeds goedkoper en blijven nog steeds fantastisch. Aan te raden als je voor het eerst een spiegelreflex koopt!

Succes!
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #1118 Gepost op: 27 februari 2008, 00:55:47
Ha, hopelijk lees je het nog op tijd. Allereerst zou ik niet bij Dixons kopen, omdat je ergens anders goedkoper de camera kan kopen. Kijk eens op www.kamera-express.nl , www.fotokonijnenberg.nl of www.cameranu.nl  en lees je eerst goed in waar beste te kopen.

Als ik tussen deze twee zou kiezen, zou ik kiezen voor de Nikon. Nadeel alleen is als je naar de toekomst kijkt en je gaat nieuwe objectieven kopen deze bij Nikon over het algemeen duurder zijn. Ik dacht in het begin ook, ik koop geen nieuw objectief, maar na een jaartje overweeg ik sirieus al een nieuw ojectief erbij te kopen. Tevens zou ik nog even goed kijken naar de Canon camera's, deze zijn steeds goedkoper en blijven nog steeds fantastisch. Aan te raden als je voor het eerst een spiegelreflex koopt!

Succes!

Ik ben er nog dus lees het op tijd ;).. Ik heb op de site van dixons gekeken omdat dat, voor zover ik weet, de enigste winkel hier in de buurt is met ook spiegelreflex.. Ga nog wel eerst kijken bij Foto Verschoore.. Dus kijken naar de andere camera's gebeurd zeker..

Bedankt voor de andere sites en advies O0


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1119 Gepost op: 27 februari 2008, 03:36:31
Sowieso niet overhaasten met de aankoop van dergelijke camera's! Dat is het belangrijkste advies wat ik kan geven. Het is een echt serieus bedrag wat je uitgeeft.

Je zit te twijfelen tussen Olympus en Nikon. Dat is het zelfde vergelijk als tussen een Nissan en een Mercedes (met Nikon als Mercedes vergelijking). De Olympus heeft een beeldverhouding van 4:3, wat een mooie compositie maken al onmogelijk maakt. Dit in tegenstelling tot de Nikon, wat een 3:2 verhouding heeft. Dit heeft als voordeel dat je beeld veel beter tot zijn recht komt, aangezien je uit natuurlijk oogpunt ook al in een 3:2 beeld kijkt. Je composities zijn dus bijna gelijk aan wat je menselijk oog ziet.
Verder heeft de Nikon een grotere chip, wat als voordeel heeft dat de foto's veel gedetailleerder zijn. Iso ruis treedt bij de Olympus veel eerder op dan bij de Nikon. (Hier heb ik dacht ik al is eerder wat over geschreven in dit topic, even creatief de zoekfunctie gebruiken...)
Bijkomend voordeel van Nikon is dat er vele malen meer lenzen beschikbaar voor zijn. Zowel in lage als hoge prijsklasses. De kwaliteit van Nikon ligt over het algemeen genomen veel hoger dan Olympus. Nu lijken de hoge kwaliteit lenzen van Nikon nog veel te duur, maar misschien denk je er over 2 jaar wel heel anders over, als je opeens kranten/ persbureau's tot je klantenbestand kunt rekenen. Met Olympus heb je dan niet de mogelijkheid om voor kwaliteit te gaan, terwijl je dit met Nikon wel kan. Een collegafotograaf uit mijn dorp loopt ook met Olympus. Ik heb al vele malen redelijk jaloerse blikken gezien naar mijn Canon camera, omdat daarmee de mogelijkheden veel groter zijn...

Tegen te prijs van een D40 kan geen enkel ander merk op in verhouding met de kwaliteit dat het levert. Echter de mogelijkheden van een D40 zijn vrij beperkt, zacht gezegd. Voor de fotograaf die alle foto's op de 'automaatstand' maakt is hij helemaal prima. Ik ken je fotostijl niet, dus ik weet niet of jij zo'n type bent. Maar mocht je een fotograaf zijn die net iets meer uit z'n camera wil hebben zou ik even door sparen voor een D70s of een Canon Eos 350D/ 400D/ 450D. Bij deze camera's kun je zelf véél meer instellingen maken en uiteindelijk dus ook je eigen stijl in de foto's leggen. iets wat je uiteindelijk als professioneel fotograaf wilt, denk ik. Hou bijvoorbeeld foto's van NikonDirk, JvO of mij naast elkaar en je krijgt heel andere stijlen te zien. Niet persé beter of slechter, maar er zit wel een eigen creativiteit in. Met een D40 heb je te weinig opties om zo'n eigen stijl te creeëren. Met eerder genoemde camera's kan je dit wél. Ik denk dat het wijsheid is om nog even een maandje door te sparen voor iets wat écht leuk is, en geen japannertoestelletje.

Maar dit is een eigen afweging wat je moet maken. Wil je lekker foto's maken zonder gezeik en inspanning er omheen, dan is de D40 een ideaal toestel! Vooral voor de D40 gaan, en níet voor Olympus. Daar ga je geheid spijt van krijgen! ;)

Wist je trouwens dat zo'n D40 ruim 70 euro in prijs scheelt als je hem bij Kamera Express bestelt?! Geloof me, Kamera Express is betrouwbaar als het gaat om dergelijke orders. Mijn hele fotoverzameling komt daar vandaan, net zoals de verzameling van enkele tientallen collega's/ vrienden. Service is ook perfect.