Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 216655 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #1130 Gepost op: 29 maart 2008, 19:09:37
Leuk hoor camera's! M'n camera is in drie maanden twee keer kapot gegaan. Nu ligt mijn A100 weer bij Sony voor reparatie. Ik vindt het echt niet leuk meer. Vorige week met pasen heb ik wat foto's gemaakt bij een brand in Rotterdam. Bij thuiskomst, ging mijn A100 niet meer aan. Ik dacht wat gaan we nu weer krijgen. Ik heb de accu er een uur uit gelaten, toen begon mijn camera weer langzaam op gang te komen. Scherpstellen lukte niet meer en ik kwam het menu ook niet meer in. Ik ben een dag na pasen terug gegaan om mijn camera in te leveren voor reparatie door Sony. Nu zit ik dus weer zonder camera. Het vertrouwen is helemaal weg in de camera. Ik kijk al uit naar een nieuwe, wel van Sony omdat ik daar al mijn lenzen voor aangeschaft heb.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1131 Gepost op: 29 maart 2008, 19:26:15
Koop er een simpel dingetje bij voor nood. Of houdt je oude camera, je krijgt er waarschijnlijk toch weinig voor terug. Dan zit je nooit zonder...  8)


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #1132 Gepost op: 29 maart 2008, 20:11:46
heb je die canon 400D niet meer/? ::)
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #1133 Gepost op: 30 maart 2008, 17:04:42
Goedenmiddag,

Drie Vier Vijf(sorry ::)) vraagjes deze keer. Laat ik maar meteen van start gaan.

1. Wat denken jullie over de Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC DG lens? Is deze lens een goede keuze voor de HV-Fotografie
2. Wat denken jullie over de Canon EOS 10D spiegelreflexcamera. Ik kan de body voor 200 euro van een vriend overkopen. Heb er zelf al mee gefotografeerd en werkt erg lekker, en geen beschadigingen etc. Zit alleen één ding waar ik niet helemaal vrede mee heb:
3. Het lijkt alsof er een stofje op de sensor zit, is dit ook daadwerkelijk een stofje die met een simpele reiniging is weg te halen(schoonblazen bijvoorbeeld met zo'n blazertje), of zou het misschien iets anders(beschadiging oid) op de sensor zijn...
Boven in het midden, bijna buiten de foto, zit het vuiltje:



4. Het zou dan de 10D met de 18-200 F3.5-6.3 worden, wat denken jullie daarvan voor een totaalprijs van €375,--(Vriendenprijsje, letterlijk)
5. Als je een batterygrip koopt, moet je dan de batterijen voor de grip nog apart kopen of zitten die erbij inbegrepen?

Sam


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1134 Gepost op: 30 maart 2008, 17:16:15
Goedenmiddag,

Drie Vier Vijf(sorry ::)) vraagjes deze keer. Laat ik maar meteen van start gaan.

1. Wat denken jullie over de Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC DG lens? Is deze lens een goede keuze voor de HV-Fotografie
Ik vind het een trage en onscherpe lens... Ook de lichtsterkte wanneer je helemaal ingezoomd bent kun je helemaal niets meer mee zodra het bewolkt is.
2. Wat denken jullie over de Canon EOS 10D spiegelreflexcamera. Ik kan de body voor 200 euro van een vriend overkopen. Heb er zelf al mee gefotografeerd en werkt erg lekker, en geen beschadigingen etc. Zit alleen één ding waar ik niet helemaal vrede mee heb:
Meteen doen, niet over nadenken!
3. Het lijkt alsof er een stofje op de sensor zit, is dit ook daadwerkelijk een stofje die met een simpele reiniging is weg te halen(schoonblazen bijvoorbeeld met zo'n blazertje), of zou het misschien iets anders(beschadiging oid) op de sensor zijn...
Boven in het midden, bijna buiten de fotom, zit het vuiltje:

http://i162.photobucket.com/albums/t263/kazernedirk/foto-2.jpg?t=1206889417

Dat is een vuiltje... Voor een paar euro even laten schoonmaken en de cam is weer als nieuw

4. Het zou dan de 10D met de 18-200 F3.5-6.3 worden, wat denken jullie daarvan voor een totaalprijs van €375,--(Vriendenprijsje, letterlijk)
Wauw, zou ik nog geen eens over nadenken!
5. Als je een batterygrip koopt, moet je dan de batterijen voor de grip nog apart kopen of zitten die erbij inbegrepen?
Er moeten/ kunnen 2 batterijen in, en 1 batterij heb je al. De andere zou je er bij moeten kopen... Tip: neem een Hahnel accu. Goedkoper dan de originele canons maar ze zijn exact gelijk.

Sam
Roland



Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1135 Gepost op: 30 maart 2008, 17:22:48
Dan heb ik ook twee vraagjes... :P

Kun je die accu ook gewoon opladen met de orginele lader?

Weet je nog een goede site voor een goede en goedkope kloon van de NB-2LH?  ::)

Alvast bedankt ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #1136 Gepost op: 30 maart 2008, 17:23:08


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1137 Gepost op: 30 maart 2008, 17:47:09
Dan heb ik ook twee vraagjes... :P

Kun je die accu ook gewoon opladen met de orginele lader?

Weet je nog een goede site voor een goede en goedkope kloon van de NB-2LH?  ::)

Alvast bedankt ;)
Yep, valt gewoon op te laden met de zelfde lader... Aangezien het gewoon de zelfde accu is, alleen met een andere naam er op :P

En ik haal alles bij Kamera Express vandaan... www.kamera-express.nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1138 Gepost op: 30 maart 2008, 18:02:59
Van mij ook even een vraagje

bestaan er accu's voor de fujifilmfinepix S9500 , of kunnen die alleen met oplaad batterijen ??

want ik wordt een beetje kriegel van die die oplaadbare batterijen

alvast bedankt voor het antwoord


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1139 Gepost op: 30 maart 2008, 22:56:09
Toevallig heb ik die 18-200 lens Sam, ben er niet ontevreden over maar na een poosje wil je méér. En dat kan de lens je niet geven...

Bij groothoek iets onscherp in de hoeken en bij inzoom mis je veel licht. Ik kan hem je niet aanraden...