Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222759 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #120 Gepost op: 18 juli 2005, 16:37:53
Vergeet em 5 Augustus niet  8) 8) ;D

OEIIII wat is er dan ???


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #121 Gepost op: 18 juli 2005, 17:58:49
Nee dat vergeet ik zeer zeker niet  ;)
Maar dan is het nog wel mijn oude camera


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #122 Gepost op: 18 juli 2005, 18:48:43
ik heb al een zoektocht gedaan, maar ik heb niet echt een goedkope gevonden :-\ wat is volgens jullie dan een goede en goedkope digi spiegelreflex camera?

Alle spiegelreflex camera's zijn goed en ze hebben allemaal hun do's en don'ts. Wellicht kan je een kijkje nemen op www.dpreview.com Daar hebben ze al die camera's uitgebreid getest en kan je alles te weten komen over de camera's !!

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #123 Gepost op: 18 juli 2005, 19:39:27
Ik gebruik in het donker ook nooit een statief.

Het alternatief:

Sluitertijd van 1/15, 1/30 of 1/45;
Zo groot mogelijk diafragma (laag F-getal);
ISO 400 of 800;
Lens met 2,8 lichtsterkte;
Flitser gebruiken.

Ik geef toe, voor die sluitertijden moet je een vaste hand hebben (of gewoon een aantal foto's extra maken, want een 2e of 3e foto is vaak al minder bewogen).
Ik heb in mijn Minolta 7D een ingebouwd Anti-shake-systeem, hetgeen je in staat stelt om met wat langere sluitertijden toch uit de hand te fotograferen.

Enne.. inderaad Ricardo, iedere kamera heeft z'n voors of tegens. Het maken van goede foto's kan met iedere spiegelreflexcamera. Inzicht in de fotografische grondbeginselen is echter een veel belangrijkere vereiste. Ik zie vaak mensen die een mega-dure spiegelreflex kopen om 'm dan vervolgens alleen maar op de automaat te laten staan. Echter, juist door het spelen met je belichting kan je veel betere en creatievere resultaten bereiken.

Gr
Erik


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 22 juli 2005, 21:01:50
Hoe ziet jouw camera eruit?
En wat voor model is het en bevalt hij goed?

Ik heb een Finepix S7000 (van Fujifilm)

Ik weet nog niet of hij goed bevalt want ik ben er gister op overgestapt



scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #125 Gepost op: 23 juli 2005, 01:07:30
Ik heb een Kodak CX7430 en hij bevalt me erg goed! Ik ben nu wel aan het sparen voor een spiegelreflex, maar dat is zeker niet omdat deze zo slecht is!



Robin Hundman

  • Gast
Reactie #126 Gepost op: 23 juli 2005, 10:17:09
Ik heb een Sony DSC f505v, hij maakt ontzettend mooie foto's zitten gave sluitertijd, nachtstand en van dat soort dingen op. En hij heeft 10x optical zoom wat best leuk is want dan hoef je niet altijd zo dicht bij incidenten te komen en het is ook gewoon erg handig om het te gebruiken. Het enige nadeel is dat hij maar 15seconden kan filmen  >:( :'(. Maar je kan wel weer zoomen en allemaal van die mogelijkheden zoals nachtstand en sepia doen.



Robin Hundman

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 23 juli 2005, 10:23:38
Tevens heb ik nog een Pentax Optio die kan maar 3x Optical zoomen, deze gebruik ik soms als ik naar meldingen/incidenten ga, maar meestal toch die Sony. Deze kan 60seconden filmen maar de kwaliteit is weer minder. Verder is het wel leuk cameraatje met 1gb stick en de batterij duur is veel langer dan die Sony. Bij die Sony is het nogal onbetrouwbaar want vaak als je een foto maakt zegt ie dat je bijvoorbeeld nog 95minuten heb, daarna zet je de camera weer aan dan heeft er nog maar 70minuten ofzo. En meestal rond de 50minuten kapt hij ermee. En daarom neem ik meestal de Pentax Optio mee voor evenementen zoals de IVIC of een open dag, of als ik naar Amsterdam ga filmen.



R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #128 Gepost op: 23 juli 2005, 10:23:58
Ik heb een Sony DSC f505v, hij maakt ontzettend mooie foto's zitten gave sluitertijd, nachtstand en van dat soort dingen op. En hij heeft 10x optical zoom wat best leuk is want dan hoef je niet altijd zo dicht bij incidenten te komen en het is ook gewoon erg handig om het te gebruiken. Het enige nadeel is dat hij maar 15seconden kan filmen  >:( :'(. Maar je kan wel weer zoomen en allemaal van die mogelijkheden zoals nachtstand en sepia doen.



Kan je de lens van deze camera veranderen?


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #129 Gepost op: 23 juli 2005, 10:25:54
Geen idee eigenlijk, je kan wel nog een lens op de lens die er nu op zit plaatsen.