Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 216289 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #1240 Gepost op: 4 juli 2008, 09:07:01
Dat is ook het eerset waar ik aan dacht.
Volgens mij hou je geen fatsoenlijke foto over met 25600 ISO  :-X

Volgensmij is het ook een softwarematige ISO-boost, in de specificaties staat dat het ding een hard bereik van 200-6400 ISO heeft. Wat ik dan weer vreemd vind is dat 100 ISO er niet bij staat, en je ook met softwareboost niet lager dan 100 schijnt te kunnen gaan. Wellicht zit er ook een goed ruisfilter- en verscherpingsprogramma in de camera ingebouwd, maar dat zal dan weer ten koste van scherpte en detail gaan.

Het is ook weer een redelijk spierbal-gevoelig apparaat. De body alleen al weegt bijna een kilo.

Wel imposant vindt ik de sluitertijd van minimaal 1/8000 seconde. Ook de mogelijkheid om hulplijnen rechtstreeks in je zoeker te projecteren vind ik fijn, dat mis ik bij mijn huidige camera.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1241 Gepost op: 5 juli 2008, 17:49:18
Volgensmij is het ook een softwarematige ISO-boost, in de specificaties staat dat het ding een hard bereik van 200-6400 ISO heeft. Wat ik dan weer vreemd vind is dat 100 ISO er niet bij staat, en je ook met softwareboost niet lager dan 100 schijnt te kunnen gaan. Wellicht zit er ook een goed ruisfilter- en verscherpingsprogramma in de camera ingebouwd, maar dat zal dan weer ten koste van scherpte en detail gaan.

Het is ook weer een redelijk spierbal-gevoelig apparaat. De body alleen al weegt bijna een kilo.

Wel imposant vindt ik de sluitertijd van minimaal 1/8000 seconde. Ook de mogelijkheid om hulplijnen rechtstreeks in je zoeker te projecteren vind ik fijn, dat mis ik bij mijn huidige camera.

Ik ben benieuwd naar de resultaten als die een keer komen.

Kan je geen ander matglas in je camera zetten? Er zijn verschillende types te verkrijgen.
Een sluitertijd van 1/8000 haalt mijn 40D ook, dus de normaalste zaak van de wereld  :)
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1242 Gepost op: 8 juli 2008, 15:31:58
Topic-hijack!

Mensen, ik heb net een Panasonic Lumix DMC-FZ8 Digitale superzoomcamera binnen gekregen en natuurlijk zonder zo'n blauw geheugenkaartgevaldinges.

Vraag: hoeveel gig moet ik hebben voor normaal gebruik. Dus geen 250 foto's op een dag of zo.
Ik heb namelijk geen idee hoeveel erop zo'n kaart gaat.

Heb ik aan 2 gig genoeg of moet ik nog groter? Het schijnt dat je er ook video's mee kan maken.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1243 Gepost op: 8 juli 2008, 15:47:33
Heb even wat foto's bekeken van zo'n camera, gemiddeld zijn die zo'n 3 mb groot (JPG - grootste formaat). 2 gb is dus méér dan zat... Dan zou je zo'n 650 foto's kunnen maken Oftewel: nog genoeg ruimte om een speelfilm mee te video'en. ;)


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #1244 Gepost op: 8 juli 2008, 15:49:06
Vraag: hoeveel gig moet ik hebben voor normaal gebruik. Dus geen 250 foto's op een dag of zo.
Ik heb namelijk geen idee hoeveel erop zo'n kaart gaat.

ziehier:
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz8/page5.asp

Ergens onderaan de pagina staat hoeveel foto's er in JPG op een 1Gig kaart kunnen. De FZ8 heeft een aardig goede JPG-omzetter, ik weet niet of je de noodzaak zelf ziet om in RAW te gaan schieten, dit is een van de weinige compacts die die mogelijkheid heeft... Voor de voors en tegens daarvan kan ik je http://www.cambridgeincolour.com aanraden...

per Gig kun je dan ca. 280 foto's kwijt. Voor htk gebruik (huis, tuin en keuken) heb je aan 2 Gig meer dan genoeg.

Dat van die speelfilm zou ik met een korreltje zout nemen, in full-size videomode (.mov format) schrijft dat ding 1,3 MB per seconde weg. Reken zelf maar uit wanneer je kaart dan vol is

Let er wel op dat je een beetje een snelle kaart koopt, de testresultaten (vooral de shot to card overdrachtstijden) gaan uit van een Sandisk Extreme III. Ik denk niet dat je er voordeel uit haalt een Extreme IV te gebruiken in deze camera, ook omdat de schrijftijden voor een compact al erg snel zijn...

Ik heb overigens (even ongevraagd advies  ^-^) een SD-kaart welke eigenlijk een mini-SD is waar een USB-connector ingebakken zit. Wanneer je hem uit de camera haalt kun je hem dubbelklappen en zo in een lege USB-poort schuiven. Ideaal wanneer er geen kaartlezers en connectorkabels aanwezig zijn!
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1245 Gepost op: 9 juli 2008, 23:14:46
Heren, merci voor de input.

SD kaart is gekocht en de meuk werkt naar behoren! O0


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #1246 Gepost op: 13 juli 2008, 01:13:34
Ik ben erover aan het nadenken om een Nikon D50 te kopen. Er zitten een paar lenzen bij, maar ik weet niet of die wat zijn.
- Sigma lens 18-50mm
- Sigma lens 55-200mm
- Sigma APO DG lens 70-300mm

Iemand een mening, of iets nuttigs te zeggen over deze lenzen?


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1247 Gepost op: 13 juli 2008, 01:43:20
Ik ben erover aan het nadenken om een Nikon D50 te kopen. Er zitten een paar lenzen bij, maar ik weet niet of die wat zijn.
- Sigma lens 18-50mm
- Sigma lens 55-200mm
- Sigma APO DG lens 70-300mm

Iemand een mening, of iets nuttigs te zeggen over deze lenzen?
Leuk camera'tje hoor! Heb 'm al weer 2,5 jaar. Voor voorbeeldfoto's kun je op m'n Flickr kijken..  O0
343, never forget.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1248 Gepost op: 17 juli 2008, 19:45:37
Weet iemand of er al een batterygrip voor de nikon d60 is? Een maandje of wat geleden zou hij ''eerdaags'' op de markt komen :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1249 Gepost op: 18 juli 2008, 00:32:43
Resultaten 1 - 10 van circa 546 pagina’s in het Nederlands voor nikon d60 battery grip. (0,26 seconden)

*KLIK*

Google is your friend!  O0
343, never forget.