Ik ben een beetje aan het oriënteren naar een niet al te dure (maar natuurlijk kwalitatief gezien nog goede) zoomlens voor mijn Canon EOS 400D welke ik nu icm de 18-55 kitlens gebruik.
Ik kwam op de volgende lens uit;
Tamron 70-300mm f/4,0-5,6 Di LD
Heeft iemand ervaring met deze lens of opmerkingen erover?
Deze lens wordt ook wel een verborgen L-lens genoemt. Je krijgt er goede resultaten mee.
Mijn vader heeft deze lens, het enige nadeel ervan is, is dat hij niet zo lichtsterk is. Als het donkerder wordt schiet de sluitertijd behoorlijk omhoog.
Dat maakt hem bijv. voor sportfotografie eigenlijk niet geschikt (als je dat bijv. wilt gaan doen).
@Kevin, met de F4 versie heb je ook al een hele goede lens in je handen. Ik heb destijds voor de F2.8 variant gekozen omdat ik ook veel sport fotografeer. Aangezien ik ook nog wel eens in slecht verlichte sporthallen ben, is die F2.8 een must.
Het nadeel is wel dat hij zwaar is. De 40D en 70-200mm F2.8 L IS weegt hij elkaar 3 kilo. Ik moet wel zeggen dat ik er inmiddels aan gewent ben, een cam met minder gewicht woelt nu aan als speelgoed
.
Wanneer ik langs de lijn zit bij voetbal gebruik ik er wel een monopod bij. Dat scheelt 1,5 uur je cam op ooghoogte houden
@Roland, het nadeel van lenzen met een heel breed bereik (18-200mm, 28-200mm enz.) is dat ze veel kwaliteit inleveren omdat er op een heel breed terrein gepresteerd moet worden. Ik heb een tijd geschoten met de 28-200mm van mijn vader, maar die haalt het qua scherpte bij lange na niet vergeleken met de 24-70 F2.8 L of de 70-200mm F2.8 L IS.