Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222677 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #280 Gepost op: 5 januari 2006, 20:08:24
als ik over 3 weken mijn salaris krijg, ga ik een Nikon D50 kopen, met het salaris daarna een 28-300mm lens :D


StefanKleijer

  • Gast
Reactie #281 Gepost op: 7 januari 2006, 17:57:54
Ik heb de Canon A520 gekocht!!!

Toto nu toe bevalt ie wel :D


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #282 Gepost op: 7 januari 2006, 18:01:05
Ik zit te denken aan een Sony DSC-W1. 5 Megapixels.


Wel doen of niet doen? Lijkt mij persoonlijk wel een leuke camera, maar zoveel verstand heb ik nou ook weer niet van  ;D

Is zeker een leuke camera, lekker compact. Alleen wat jammer is van die kleine camera's, ze hebben maar 3x optische zoom, maar dat is logisch natuurlijk.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #283 Gepost op: 8 januari 2006, 07:59:30
als ik over 3 weken mijn salaris krijg, ga ik een Nikon D50 kopen, met het salaris daarna een 28-300mm lens :D
Als je zo'n lens op een digireflex gaat zetten kun je net zo goed een goeie  prosumer kopen..... hij zal nl weinig lichtsterk zijn.... en zo'n zoom bereik is een kwestie van een heleboel compromissen sluiten mbt beeldkwaliteit ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #284 Gepost op: 8 januari 2006, 12:55:19
prosumer ??? maar is een 70-300mm lens beter om te kopen dan? want ik wil sowieso tot 300mm komen.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #285 Gepost op: 8 januari 2006, 14:34:53
prosumer ??? maar is een 70-300mm lens beter om te kopen dan? want ik wil sowieso tot 300mm komen.
prosumer is een gewone digicam met een vaste lens, maar dan de duurdere categorie...

Als je tot 300 wilt komen kun je ook een 70-200 of 80-200 kopen.... heb je dezelfde beeldhoek als een 300mm objectief doordat je een "cropfactor" body hebt......betekend dat je sensor kleiner is dan een kleinbeeldnegatief(en daarvoor zijn alle objectiefen ontworpen)....

probleem met een groot zoombereik is dat het heel lastig te maken is... en dat het licht dus op allerlei manieren door die lens gefrommeld wordt op de uiteinden van je zoombereik.... enige voordeel van een reflex is dat je wel hoge ISO kunt gebruiken... nadeel van een weinig lichtsterke lens is dat je die hoge iso's inderdaad nodig hebt omdat je anders niet genoeg licht binnenkrijgt.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #286 Gepost op: 8 januari 2006, 16:05:00
En ik heb het idee dat ik met een hogere ISO rodere foto's krijg?  ???
343, never forget.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #287 Gepost op: 8 januari 2006, 16:29:42
Ik zit te denken aan een Sony DSC-W1. 5 Megapixels.



Wel doen of niet doen? Lijkt mij persoonlijk wel een leuke camera, maar zoveel verstand heb ik nou ook weer niet van  ;D
daar heb ik in totaal zo'n 4500 foto's mee gemaakt... en hij staat nu op ongeveer een halve meter afstand van me ::) ik ben ZEER tevreden over die camera!!! echte aanrader, maakt superzuivere foto's. op iso 400 een beetje korrelig, maar ik heb vaak zat meegemaakt dat de foto's die ik met die camera heb gemaakt zuiverder waren dan foto's die met een slr zijn gemaakt... Mocht je voorbeeldfoto's willen hebben, ask me, dan stuur ik er een paar :)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #288 Gepost op: 8 januari 2006, 17:38:54
En ik heb het idee dat ik met een hogere ISO rodere foto's krijg?  ???
Dan ben je waarschijnlijk ook binnen aan het fotograferen.... en de Auto-WB aan het foppen oid.... op te lossen door in RAW te schieten en te beginnen met een foto van een wit vel papier te maken, dan in je conversie daar de witbalans op te doen... of even wat proberen te veranderen met je wb... van tungsten naar fluorescent etc etc...weet niet precies wat je allemaal kun instellen op een d50 ;) misschien wel kleurtemp... of een custom WB zodat je al je jpg's goed in de witbalans hebt....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #289 Gepost op: 8 januari 2006, 17:40:20
Dan ben je waarschijnlijk ook binnen aan het fotograferen.... en de Auto-WB aan het foppen oid.... op te lossen door in RAW te schieten en te beginnen met een foto van een wit vel papier te maken, dan in je conversie daar de witbalans op te doen... of even wat proberen te veranderen met je wb... van tungsten naar fluorescent etc etc...weet niet precies wat je allemaal kun instellen op een d50 ;) misschien wel kleurtemp... of een custom WB zodat je al je jpg's goed in de witbalans hebt....

 :o :o :o
343, never forget.