Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222613 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #420 Gepost op: 15 april 2006, 08:58:47
Fuji S5600.

ik heb z'n voorganger gehad, en vond hem ideaal.
Je kunt er een filter voor zetten zodat je lens niet snel beschadigd.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #421 Gepost op: 15 april 2006, 16:20:15
Canon Powershot A620, zekerweten!!! m'n zus heeft de voorganger (A520) en die tovert er in sommige situaties scherpere foto's uit als uit mijn spiegelreflex... (met standaard kitlens)


Michelle1983

  • Gast
Reactie #422 Gepost op: 19 april 2006, 22:14:37
Nou heb een Sony W70 besteld, oorspronkelijk W7 maar die is niet meer leverbaar. Ben benieuwd.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #423 Gepost op: 20 april 2006, 17:57:50
Ik heb ook de Sony Cybershot W1 (weer een voorloper van de W7) en die is in 1 woord super. is een goeie koop dus, zeer waarschijnlijk ;)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #424 Gepost op: 22 april 2006, 18:32:42
Ben wel nieuwsgierig naar welke Externe-Flitser jullie hebben.........indien mogelijk ook met foto/plaatje erbij  ;D (en jullie er varingen / tips natuurlijk)  :D


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #425 Gepost op: 22 april 2006, 18:48:08
Ben wel nieuwsgierig naar welke Externe-Flitser jullie hebben.........indien mogelijk ook met foto/plaatje erbij  ;D (en jullie er varingen / tips natuurlijk)  :D

Ik heb op mijn Canon 300D de Canon Speedlite 420EX zitten met optionele omnibounce.

Wat betreft een foto... tja.. binnen/buiten, dichtbij/verweg, licht/donker, met/zonder omnibounce, 45 graden/90 graden/65 graden, naar rechts/links gedraaid.  dat is dus erg lastig omdat je de flitser op allerlei manieren kan gebruiken en je allerlei soorten foto's met flits kan maken.

Maar ik ben er tevreden. Het is best even wennen en soms ga je ook compleet de mist in.

Maar een voorbeeld, een brandweerman (met reflectiekleding) moet je in het donker binnen een meter of 5 fotograferen zonder omnibounce wil je meer zien dan alleen witte strepen.

10m bereikt deze flitser al niet. Gebruik bij brandweerinzetten dan ook niet heel vaak m'n flitser.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #426 Gepost op: 22 april 2006, 23:22:14
Ben wel nieuwsgierig naar welke Externe-Flitser jullie hebben.........indien mogelijk ook met foto/plaatje erbij  ;D (en jullie er varingen / tips natuurlijk)  :D

bedoel je zo'n foto?
Ik heb een Speedlite 550EX, tot nu toe zonder omnibounche. Is echter wel het eerstvolgende wat ik ga kopen!! Ik ben érg tevreden over deze flitser. Heeft enórm veel kracht en er zijn ontelbaar veel instel opties. Ik heb hem nog niet zo gek lang, dus ik kan nog niet veel creatieve foto's laten zien. Maar het is een super dingetje, helaas betaal je daar wel voor... Als je indirect flitst geeft het wel mooie resultaten met striping.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #427 Gepost op: 23 april 2006, 11:21:04
Ik ben gister meegeweest met Heli Holland om te helpen bij rondvluchten, toen had ik mijn lensdop naast mijn cameratas gelegd, maar waarschijnlijk is die weggeblazen door de helikotper :-[ dus nu ben ik mijn 62mm lensdop kwijt :-\ Waar zou ik die goedkoop weer kunnen krijgen, want ik vind €15 voor een stukje plastic wel heel veel....


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #428 Gepost op: 24 april 2006, 20:57:16
Inmiddels heb ik al voor €2,50 een minolta lensdop meegekregen uit een grote rommeldoos bij de fotozaak :)


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #429 Gepost op: 24 april 2006, 21:10:03
Ik ben zelf trotste bezitter van een 350D + uitbouw naar beneden en boven, en ik zou hem toch voor geen goud meer kwijt willen!!
Het belangrijkste is inderdaad wel je glaswerk, ik zelf heb 2 lenzen. De standaard 18-55 kitlens is best leuk voor overdag. Doet wat 'ie moet doen, echter geen enkele foto is echt 100% scherp... Kwalitatief minder dan de duurdere lenzen, maar je moet jezelf wel afvragen hoeveel geld je wilt besteden voor kwaliteit... De foto's zijn zeker acceptabel voor de hobby!

Ik gebruik er ook een 50 mm 1.8 lens bij. Geen zoomlens, maar wel enórm lichtsterk! De foto's die ik met die lens maak zijn ook duidelijk scherper dan foto's met een 18-55 gemaakt. Alleen het nadeel is dat vaste brandpunt: geen zoom...

De camera zelf is ideaal voor een hobbyist: geen overbodige meuk maar wel alle functies die je nodig hebt. ISO ruis valt zeker mee, maar vanaf ISO 800 begint 'ie minder te worden. De camera is wel (te) klein zonder batterygrip voor mensen met grote handen... Die batterygrip kan ik dus ook zeker aanraden.

Ik heb pas foto's gemaakt met een Nikon D50, ik ben toch héél blij dat ik een 350D heb gekocht!! Ligt naar mijn gevoel beter in de hand (maar dat kan ook wennen zijn) en in de zoeker is veel meer informatie te zien. Voorbeeldfoto's volgen morgen, eerst ga ik m'n mandje opzoeken...

soow roland jij ging laat naar je bed ;) :D ;D
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.