Ik heb de keus voor een 350D met battery grip gemaakt omdat ik de D50 tè veel gestript vind. Een aantal functies die ik op de 350D héél graag gebruik zijn op de D50 uit kostenoverweging weg gelaten. De D50 is ten slotte een 'budget' hobby slr (ookal kan ik em nou ook niet bepaald budget noemen...
) en is in feite de gestripte versie van de Nikon D70s. De D50 viel voor mij dus sowieso af, dus had ik de keuze tussen een 350D en een D70s. Prijsverschil minimaal. Daarop ben ik verder gaan kijken naar de hoeveelheid assescoires en de prestaties met ISO ruis. Op die punten vond ik de 350D véél beter presteren. Dus zo is het bij mij uiteindelijk een 350D geworden, met battery grip. <--- nikon kan geen batterygrips voor een D50 en D70s liggen. Nog een afknapper! Alleen hahnel is met een yoko yoko batterygrip naar voren gekomen voor de D50. Dat de nikon beter in de hand ligt klopt als je hem gaat vergelijken met de 350D zonder batterygrip, maar ik vind de 350D mét batterygrip toch véél beter in de hand liggen!! zeker bij de lenzen van +700 gram, dan lijkt het net alsof de nikon elk moment uit je handen kan vallen, lijkt net alsof je weinig grip bij je duim hebt.
Ik vind dat je D50 en 350D niet met elkaar kan vergelijken, de vergelijking tussen een D70s en een 350D is eerlijker. Ik heb een dag (veel) testfoto's gemaakt met D50 en 350D, ik was blij dat ik m'n 350D mee naar huis kon nemen, en niet de D50!!! Maar de kwaliteit wordt voornamelijk door de lenzen bepaald, daar ben ik het zéker mee eens. en ik ben ook héél blij met m'n L glaasje