ja zoals ik al zei een paar post eerder , canon OWNS
Omdat jij een canon hebt? meer kan ik iig niet uit je posts halen.... daarnaast is dat helemaal niet interessant met welke cam je een foto maakt... het gaat erom dat je het plaatje ziet... of in het geval van voertuigfoto's: je materiaal onder controle hebt zodat je weet welke instellingen je nodig hebt voor een optimaal resultaat met een zo duidelijk mogelijke foto.... en volgens mij heb je voor voertuigfoto's die statisch zijn helemaal geen hoge iso nodig... de onderwerpen rijden nl niet weg, dus kun je gewoon een statief neerzetten of op een technisch goede manier je lichaam gebruiken als ondersteuning van je camera.....
ow... even over de flitsers...
canon 550EX richtgetal van 55 (bij ISO 100) in de 105mm-stand
nikon: Richtgetal van 38 bij ISO 100 bij 35mm zoomstand,
Oftewel: de fabrikanten hebben hun prestaties op verschillende manieren bij verschillende brandpunten gemeten.... de nikon licht op de kortere afstand wel een 3x zo breed veld uit
dus om nou te zeggen dat de canon beter is??
Daarnaast is het met Nikon flitsers veel makkelijker off-camera werken om harde flits-schaduwen te vermijden... bij canon heb je dan allerlei kabels of moeilijke infraroodtransmitters nodig
maar goed... de oorlog tussen de fototoestellenmerken kunnen we misschien beter niet gaan voeren... daar gaan we namelijk niet uitkomen....
ow... ik heb trouwens geen canon of nikon