Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222545 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #570 Gepost op: 29 oktober 2006, 22:25:50

Hier een plaatje van de S6500 (DE GOEDE ;)):




Dat is de S6000 ;

Dit is de S6500, volgens mij qua uiterlijk geen verschil maar goed ...



Niet jouw fout, de fout van alle website's waar het op staat! Als je ziet staat er boven op de flitser welke camera het betreft, in dit geval dus de S6000 en geen S6500  ;)
Even voor de goede orde dan hè

Persoonlijk ben ik niet gek van de kodak, dat komt omdat ie voor mij te klein is (erg kleine grip) en omdat ik de body te fragiel vind! De statistieken zijn helemaal niet gek, misschien kun je eens op www.dpreview.com kijken voor wat voorbeeld foto's zodat je alles goed met elkaar kunt vergelijken!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #571 Gepost op: 30 oktober 2006, 10:50:21
ik ga ook voor de kodak P880 , ik vind het een mooi toestel en hij is ook vrij goedkoop ( ben niet zo rijk )

http://www.kieskeurig.nl/kopen/EA184327936356CEC12570670032887D.htm

word steeds duurder


pesje2

  • Gast
Reactie #572 Gepost op: 30 oktober 2006, 16:00:32
Ik ben dus gelukkig niet de enigste ;D

Maargoed, bij de Mediam*rkt licht hij voor € 389,-
En in een internet winkel licht hij voor € 299,-

Maar een goede keus, ik moet nog even wachten tot ik jarig ben. (misschien zakken de prijzen nog)

Gr. Niels


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #573 Gepost op: 30 oktober 2006, 19:16:03
Ik morgen in purmerend ( mijn woonplaats ) even langs wat fotozaken wil die 2 camera's wel een even zien en voelen ( hoe ze in de hand liggen )


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #574 Gepost op: 30 oktober 2006, 19:32:13
Kijk niet alleen naar de prijs maar zeker ook naar de camera, het is tenslotte zonde als je 100 euro bespaard en dat later te kort komt ! Laat je ook door verschillende mensen / dealers adviseren (en leg je ook je twijfels tussen de twee camera's voor)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #575 Gepost op: 30 oktober 2006, 19:41:37
Hallo,

Heel erg handig zo vergelijkbaar naast elkaar!

Ik ga tot nu toe toch nog voor de Kodak P880, waarom:

-Breedhoeklens
-Meer Pixels (8 ipv 6)
-Betere lens (Heb ik me laten vertellen)
-Plek voor een externe flits
-Prijs
-Vorm model (licht bijzonder lekker in de hand)

En tja, als het 100 euro scheelt, kan ik daarvan een mooie flitser kopen ;)

Gr. Niels

Ík zou voor de Fuji gaan. ;D Waarom? het grote zoombereik. Als je vooral HV wilt fotograferen kun je niet altijd overal even makkelijk bij. Dan is een zoomlens een must, want dan  heb je 300mm ipv 140mm tot je beschikking! En of je nou 6- of 8 PX camera hebt dat maakt voor dit soort fotografie weinig uit. Ténzij je al je foto's groter dan 50x70 afdrukt :|. Wat mij ook opviel is dat de ISO waarde (lichtgevoeligheid) van de Kodak maar tot 400 gaat. En als je hoger dan 400 komt gaat dat ten koste van je resolutie (fotokwaliteit). En de Fuji gaat tot 3200. Betekent dat je in het "donker" ook nog redelijk plaatjes kunt schieten.  

Neem dit gebrabbel ook zeker mee in je beslissing!  :)

Succes,

Dirk.


pesje2

  • Gast
Reactie #576 Gepost op: 30 oktober 2006, 21:27:15
Hallo,

Dat is een bruikbare tip!
Ik ga nog even langs een plaatselijke dealer om advies te vragen en waarom wel/niet enz.

Ik laat het horen,

AFVD-Purmerend: ik ben benieuwd wat je vond van de 2 camera's.

Gr. Niels


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #577 Gepost op: 31 oktober 2006, 15:10:21
Hier is hij weer ( springt te voorschijn )

De tip van NikonDirk is goud !

De Dixons in purmerend had hem niet ( volgens internet wel )

Dus even naar een fotowinkel gelopen en het daar even gevraagd , je kan dus zoals NikonDirk zei als je HV wilt fotograveren het beste gaan voor de Fujifilm
Het is het nieuweste model volgens die verkoopster er zit een speciale Chip in , en je kan met hand ook zoomen waardoor je dus (bijna) altijd haarscherpe foto's krijgt ook in het donker door de ISO

Dus mijn keuze is gemaakt nou alleen het geld nog !


Martijn a.k.a  AFVD-Purmerend
-------------------------------------------------------------------------------------------------
PERSBERICHT.

Introductie Fujifilm FinePix S6500fd: De eerste digitale camera met ingebouwde ‘Face Detection’ (gezicht detectie) chip voor foto's waar uw vrienden en familie trots op zullen zijn.

Rotterdam juli 2006; Fujifilm introduceert de FinePix S6500fd. Een digitale camera die de op de nieuw ingebouwde LSI-chip gebaseerde Face Detection Technology combineert met de befaamde hoge ISO gevoeligheid van Fujifilm. Foto’s gemaakt met de FinePix S6500fd dwingen zondermeer bewondering af. Altijd mooie en scherpe opnamen van personen betekent het einde van slechte foto’s.

De Fujifilm FinePix S6500fd, met de nieuwe Face Detection Technology, is een camera voor gebruikers die opties voor de opname van een digitale SLR willen hebben met het gemak dat bij de compacte digitale camera's hoort. Met de 6 Megapixel, 6e generatie Super CCD HR van Fujifilm en de Real Photo Processor II, die een ISO 3200 gevoeligheid biedt bij volledige resolutie, levert de FinePix S6500fd verbluffend mooie foto’s onder alle omstandigheden.

Personen op de eerste plaats

De innovatieve Face Detection Technology van Fujifilm zorgt er voor dat de FinePix S6500fd binnen één foto tot tien gezichten kan detecteren en automatisch de instelling optimaliseert om perfect scherpe, levensechte opnamen van personen te maken. Of het nu een compositie van een portret of een landschap betreft, daar waar een gezicht op de foto verschijnt, zal de camera het gezicht als eerste prioriteit van het onderwerp beschouwen. De scherpstelling en belichting worden ingesteld, waardoor de fotograaf zich alleen op de beste pose van het onderwerp hoeft te concentreren.

Als eerste binnen de camerabranche heeft Fujifilm de LSI Face Detection in de processor van de FinePix S6500fd ingebouwd, waarmee het einde van frustrerende, gemiste fotokansen wordt aangekondigd. Het stelt de camera in staat om met een nauwkeurigheid, die binnen fracties van een seconde wordt bereikt (0,04-0,05 seconde), uiterst belangrijke momenten op te nemen. En veel sneller dan bij concurrerende camera modellen, waar een dergelijke technologie alleen door de software van de camera wordt ondersteund. Bij weergave kan de Face Detection worden gebruikt om automatisch de gezichten als het belangrijkste aandachtspunt bij het maken van een beelduitsnede te gebruiken.

Hoge ISO voor de meest gevoelige fotografie

De meeste mensen die foto's maken ervaren het maken van opnamen bij slecht licht, wanneer het te fotograferen onderwerp op de voorgrond staat, als het moeilijkst. Onderzoek heeft aangetoond dat dit helaas precies de omstandigheden zijn waaronder de meeste foto's worden gemaakt[1]. Als het opnamen van personen betreft, geeft het gebruik van een automatische flitser vaak overbelichte gezichten, waarbij de achtergrond amper zichtbaar is. De nieuwste digitale camera's van Fujifilm hebben dit weten te overwinnen door toepassing van hoge ISO gevoeligheid (met weinig ruis) voor het fotograferen bij slecht licht zonder flitser. De FinePix S6500fd is hier geen uitzondering op, met de in zijn klasse vooroplopende ISO 100-3200 gevoeligheid. In combinatie met de innovatieve Face Detection, geeft dit elke keer weer scherpe, natuurlijke opnamen.

i-Flash voor perfecte flitsfoto’s

De FinePix S6500fd maakt ook gebruik van het intelligente “i-Flash” flitssysteem van Fujifilm. Bij i-Flash wordt, voor het maken van een opname met flits, automatisch de vermogensuitvoer en belichting van de flitser bepaald. Hierbij wordt automatisch rekening gehouden met de door de gezicht detectie gevonden positie van de hoofdpersoon. Met als resultaat dat zowel een natuurlijke huidkleur, als een heldere achtergrond wordt weergegeven. Bovendien maakt het programma ‘Natural Light & Flash’ op de FinePix S6500fd snel twee opnamen achter elkaar; één met flitser en één zonder flitser, waarna de opnamen achter elkaar worden weergegeven zodat direct een keuze kan worden gemaakt welke foto het best bevalt.

Precisie fotografie

De FinePix S6500fd is voorzien van een Fujinon 28-300 mm zoomlens met een handmatige zoombesturing, die een precieze aanpassing van de brandpuntafstand mogelijk maakt. Daarnaast levert dit vaste zoomobjectief de mogelijkheid van alle belangrijke brandpuntafstanden, zonder de noodzaak in meerdere lenzen te moeten investeren. Hierdoor wordt bovendien het risico van het opeenhopen van stof op de sensor van de camera geëlimineerd. Dit is een veelvoorkomend probleem binnen DSLR-fotografie en iets waar veel amateur fotografen niet mee geconfronteerd willen worden. Speciaal voor de FinePix S6500fd en de FinePix S9500 is een optionele groothoekvoorzetlens ontworpen om het opnamebereik van de camera’s nog breder te maken. Dit speciale objectief geeft een supergroothoekbereik van 22,4 mm (gelijk aan 35 mm) voor het vastleggen van weidse landschappen en overzichten.

Geen bewegingsonscherpte meer

De hoge ISO gevoeligheid van de camera (tot ISO 3200) heeft het additionele voordeel, dat het onscherpe opnamen (door het bewegen van de camera of door snel bewegende onderwerpen) voorkomt. Hierdoor kan de fotograaf zelfs met een ultralange zoom, scherpe opnamen maken op bijvoorbeeld het gebied van indoorsport, die een snelle sluitertijd en hoge gevoeligheid vereisen. Het maakt dus niet uit wat het onderwerp is of welk tijdstip het is, de FinePix S6500fd levert sublieme resultaten, zonder zorgen.

Het programma ‘2x SNELLER AF/AE’ biedt een scherpstelling en lichtmeeting op hoge snelheid en een indrukwekkende ontspanvertraging van 0,035 seconde. Dat is meer dan de meeste andere digitale SLR-camera's kunnen bieden. Bovendien biedt de opstarttijd van 0.8-seconde de gebruikers een bijna directe respons zodat spontane en onverwachte acties nooit meer gemist hoeven te worden.

Verdere eigenschappen

De FinePix S6500fd heeft een scherp LCD-scherm met een afmeting van 2.5 inch en een hoge resolutie elektronische zoeker, zodat de gebruiker de mogelijkheid wordt geboden zelf een keuze te maken hoe zij het liefst een foto willen maken. De camera biedt een VGA filmprogramma voor fraaie filmopnamen met 30 beelden per seconde met geluid en 10,7x zoommogelijkheid.  Een functie die als gevolg van het fysieke ontwerp niet in een Digitale SLR camera met verwisselbare objectieven kan worden ingebouwd.

Beschikbaarheid en prijzen.

De FinePix S6500fd zal september 2006 beschikbaar komen en de verkoopprijs zal tegen die tijd definitief bekend gemaakt worden.

oto’s afdrukken vanaf digitale camera’s

Met digitale camera’s kan de gebruiker echte fotografische afdrukken van digitale beelden maken, zonder dat daar een computer aan te pas komt. Een toenemend aantal Fujifilm FDi fotoservice adressen heeft een digitaal ’doe-het-zelf’ intakestation (Order-it genaamd) voor het bestellen van foto’s staan. Hier kan de gebruiker zijn of haar foto’s via een uitermate gebruiksvriendelijk te bedienen aanraakscherm direct bekijken, selecteren en bestellen. De bestelde foto’s worden afgedrukt op echt Fujifilm fotopapier van een sublieme kwaliteit met een gegarandeerd lange houdbaarheid.

www.fuji.nl


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #578 Gepost op: 1 november 2006, 14:22:40
Ik gebruik momenteel nog de FuijFilm FinePix E900, het was vroeger een beste mooie camera maar het gaat met de dag slechter om mooie foto's te schieten. Nu ben ik overgestapt naar de Canon EOS 400D, dat lijkt mij veel beter dan de FuijFilm FinePix E900. Ik heb liever in de avond meer beeldruis dan dat ik beweegbare of wazige foto's schiet. Dat is zowiezo 1 reden waarom ik overstap naar de Canon EOS 400D. Reden 2; de flits van de FuijFilm FinePix E900 was veel te scherp de foto's werden overbelicht en dit kon je niet instellen. Ik vindt de FinePix E900 GEEN fijne camera.

(Voorbeeld foto komt later!)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #579 Gepost op: 1 november 2006, 15:13:28
Ik ben vandaag even naar de mediamarkt geweest , daar staan ze tenminste niet achter glas

De Kodak is iets zwaarder dan de Fuji
Voor de rest leggen ze allebei wel lekker in de hand
Maar ik ga toch voor de fuji omdat deze ook "mooie" foto's maakt s'nachts en deze beeld stabilisator heeft , dat is als je iets te
veel trilt het beeld toch nog redelijk strak blijft


Bij mediamarkt staat hij voor € 499,-
terwijl hij op internet en sommige fotowinkels voor € 409,- euro word aangeboden

de mediamarkt heeft ook de fuijifilm S9000 staan voor € 499,-