Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222536 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #610 Gepost op: 25 december 2006, 20:04:03
die discussie hebben we al is gevoerd, en die heb ik ook gewonnen... ;D


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #611 Gepost op: 25 december 2006, 20:14:29
die discussie hebben we al is gevoerd, en die heb ik ook gewonnen... ;D
Hehehehe!  ;D
343, never forget.


DennieB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #612 Gepost op: 25 december 2006, 21:53:04
Joris is het niets voor jou ??

Veel minder ISO ruis als die Nikon van jou :P:P


Jochem

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #613 Gepost op: 27 december 2006, 21:11:23
Hoi,

Ik zie hier allemaal super mooie foto's staan en vraag mij af ofdat er toevallig iemand ervaring heeft met de Nikon D40. Iki heb deze net namelijk gekocht en daar mijn wensen uitgelegt en zijn we tot deze camera gekomen (mede door de prijs ;)) Nu vroeg ik aan hem wat kan ik nu het beste doen om vlammen te fotograferen, moet ik hiervoor een grote flitser voor gebruiken of wat? Die fotograaf heeft mij toen uitgelegt dat als ik mijn iso waarde omhoog zet dat ik dan waarschijnlijk betere foto's kon maken. Ik  ben er dus al achter gekomen dat het heel moeilijk is om je camera met de sluitertijd stil te houden (zeker met deze kou).

Nu was ik benieuwd naar jullie ervaringen met snachts fotograferen met de Nikon D40 en misschien hebben jullie nog wel tips?  ;)

Bedankt alvast!!

Groetjes,
Jochem


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #614 Gepost op: 27 december 2006, 21:20:03
ff samengevoegd  ;D


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #615 Gepost op: 28 december 2006, 20:26:56
Allereest is de Nikon D40 net een maand oud, en lijkt het me dus vrij stug dat er al mensen op dit forum zijn die er ook al zo één hebben. Maar dat ter zijde. Over het algemeen geven vlammen zo veel licht dat je niet hoeft te flitsen. (Vlammen zijn ten slotte een perfecte lichtbron!) Ik zou 's nachts een iso 400 nemen ofzo. Maar als je je belichting instelt op een vlam, dan wordt alles wat nievt verlicht wordt door de vlammen helemaal zwart. Ik vind dat niet erg, aangezien ik het een mooi effect vind. Maar als je bijv de brandweerman op de voorgrond ook belicht wilt hebben zou ik bijflitsen. Het rood van de vlammen zal je altijd blijven houden, aangezien die vlammen véél feller zijn dan je flitser. De sterkte van je flitser is alleen belangrijk al je op langere afstanden gaat flitsen (bijv 20 meter).

Groeten uit Rome, owja, de 350D is nogsteeds te koop!!! ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #616 Gepost op: 1 januari 2007, 14:36:20
Wat betreft de sluitertijd nog even een aanvulling. Probeer gewoon niet onder de 1/60 te komen. Dat is een sluitertijd die je eigenlijk altijd wel stil kunt houden. (Bij heel koud wil wil het nog wel eens niet lukken...) Voor de rest gewoon proberen en het is heel makkelijk je ISO omhoog te gooien maar gaat gewoon ten koste van je kwaliteit, houd daar rekening mee!!

Voor de mensen die de Canon 30D ervaring willen horen, top-camera!! Tussen woensdag en zaterdag zo'n 800 foto's gemaakt op een conferentie en ging wel lekker!! Wat ook leuk is, deze 800 foto's alle gemaakt op 2 accu in m'n battery-grip terwijl de indicator al op half stond :D :o


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #617 Gepost op: 1 januari 2007, 15:31:15
Wat betreft de sluitertijd nog even een aanvulling. Probeer gewoon niet onder de 1/60 te komen. Dat is een sluitertijd die je eigenlijk altijd wel stil kunt houden. (Bij heel koud wil wil het nog wel eens niet lukken...) Voor de rest gewoon proberen en het is heel makkelijk je ISO omhoog te gooien maar gaat gewoon ten koste van je kwaliteit, houd daar rekening mee!!

Voor de mensen die de Canon 30D ervaring willen horen, top-camera!! Tussen woensdag en zaterdag zo'n 800 foto's gemaakt op een conferentie en ging wel lekker!! Wat ook leuk is, deze 800 foto's alle gemaakt op 2 accu in m'n battery-grip terwijl de indicator al op half stond :D :o
Ik doe hier 's nachts meestal ISO 800 en 1/10 s. Gaat prima.  ;)
343, never forget.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #618 Gepost op: 2 januari 2007, 14:25:20
1/10s :o dat lukt mij echt niet!! mijn max is toch echt 1/25 ;)

P.S. ik heb m'n 30D deal bijna rond... als alles goed gaat heb ik hem binnen een week in huis!! :P


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #619 Gepost op: 2 januari 2007, 23:05:22
1/10s :o dat lukt mij echt niet!! mijn max is toch echt 1/25 ;)
Ik hou niet zo van flitsen, wordt écht lelijk. En ja, na wat oefenen lukt 1/10 aardig.  ;)
343, never forget.