Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 224267 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #670 Gepost op: 7 februari 2007, 18:13:09
Wat is het probleem dan met de Canon 18-55? Nikon heeft een 17-55 die ik tzt. graag in m'n tas wil hebben!  8)
die Nikon 17-55 is inderdaad een èrg mooie lens!! Maar totaal niet vergelijkbaar met de canon 18-55 ter waarde van 80 euro.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #671 Gepost op: 7 februari 2007, 18:29:36
Is de Canon 17-55 2.8 IS USM geen optie? Kost ook wel wat centen, maar dan heb je een meer dan prima lens.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #672 Gepost op: 7 februari 2007, 18:46:21
Wil geen EF-S lens ivm een eventuele overstap naar FF over een aantal jaren... Ik heb er niet veel vertouwen in dat ik een EF-S lens over 10 jaar nogsteeds kan gebruiken op de toekomstige modellen body's. In tegenstelling tot EF lenzen, waarvan ik verwacht dat die vatting wel blijft bestaan.

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #673 Gepost op: 17 maart 2007, 11:15:04
Nou moet ik ook maar eens komen met mijn verhaal:

ik ben nu dus ook zover dat ik definitief besloten heb dat ik een spiegelreflex wil. Alleen hoor ik van alle kanten verhalen en zie prachtige foto's van zowel nikon als canon.

Ik twijfel daartussen nog heel erg, maar ik heb wel aantal eisen:

zo wil ik ook meteen een lens kopen die twee functies heeft, zodat ik niet hoef te wisselen, en dan wil ik met tele en wide-angle. Ook wil ik, niet meteen, maar al vrij snel ook een flitser kopen.

Maar welke lens is daarvoor geschikt die ik wil? Is deze lens bij canon of bij nikon goedkoper? En maakt het geen verschil met de prijs van de flitser...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #674 Gepost op: 17 maart 2007, 12:00:33
Nou moet ik ook maar eens komen met mijn verhaal:

ik ben nu dus ook zover dat ik definitief besloten heb dat ik een spiegelreflex wil. Alleen hoor ik van alle kanten verhalen en zie prachtige foto's van zowel nikon als canon.

Ik twijfel daartussen nog heel erg, maar ik heb wel aantal eisen:

zo wil ik ook meteen een lens kopen die twee functies heeft, zodat ik niet hoef te wisselen, en dan wil ik met tele en wide-angle. Ook wil ik, niet meteen, maar al vrij snel ook een flitser kopen.

Maar welke lens is daarvoor geschikt die ik wil? Is deze lens bij canon of bij nikon goedkoper? En maakt het geen verschil met de prijs van de flitser...

Ik denk als je die bedragen uit gaat geven voor een camera, dat je zeker niet jezelf af moet vragen welke goedkoper is! Maar gewoon moet kijken welke het beste (of voor jou het beste) is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #675 Gepost op: 17 maart 2007, 12:13:58
Ho, wacht ff. Je loopt véél te snel van stapel :|. | De vragen die je hier stelt moet je in de winkel grotendeels zelf zien te beantwoorden. Zoek een winkel met een ruime sortering en ga nou eerst eens camera's "voelen". Neem er de tijd voor :). Bepaal dan wat voor type camera het beste bij jóu wensen past. Er zijn tegenwoordig ook genoeg "semi compactcamera's" die niet onder doen voor een normale spiegelreflex. Maak dus een globale keuze en ga dáár verder mee aan 't stoeien. Dan kom je vanzelf tot een camera die helemaal geknipt is voor jou..  ;)

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #676 Gepost op: 17 maart 2007, 12:21:32
En vergeet heel de "Nikon-Canon discussie". Dat is hetzelfde als het "BMW-Mercedes verhaal". Dat is gewoon persoonlijk, alhoewel je volgens mij eerder van automerk wisselt dan van cameramerk!  8)

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #677 Gepost op: 17 maart 2007, 19:47:41
Ho, wacht ff. Je loopt véél te snel van stapel :|. | De vragen die je hier stelt moet je in de winkel grotendeels zelf zien te beantwoorden. Zoek een winkel met een ruime sortering en ga nou eerst eens camera's "voelen". Neem er de tijd voor :). Bepaal dan wat voor type camera het beste bij jóu wensen past. Er zijn tegenwoordig ook genoeg "semi compactcamera's" die niet onder doen voor een normale spiegelreflex. Maak dus een globale keuze en ga dáár verder mee aan 't stoeien. Dan kom je vanzelf tot een camera die helemaal geknipt is voor jou..  ;)

Maar in de winkel proberen ze me de duurste camera aan te smeren.... Dus ik wil eerst wat informatie, en dat voelen merk je toch pas als je echt foto's maakt?

En ik heb een wat betere compactcamera, geen broekzakmodelletje, maar daar kan ik niet heel veel meer uithalen. Ik wil bij een inzet gegarandeerd scherpe foto's maken en goede foto's maken en niet steeds balen als ik thuis kom en alleen maar de weersomstandigheden de schuld geven..

Die Canon-Nikon discussie zal ik zeker buiten beschouwing houden, maar ik wil een camera kopen met het oog op de toekomst en de accesoires.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #678 Gepost op: 17 maart 2007, 20:08:10
Maar in de winkel proberen ze me de duurste camera aan te smeren.... Dus ik wil eerst wat informatie, en dat voelen merk je toch pas als je echt foto's maakt?

En ik heb een wat betere compactcamera, geen broekzakmodelletje, maar daar kan ik niet heel veel meer uithalen. Ik wil bij een inzet gegarandeerd scherpe foto's maken en goede foto's maken en niet steeds balen als ik thuis kom en alleen maar de weersomstandigheden de schuld geven..

Die Canon-Nikon discussie zal ik zeker buiten beschouwing houden, maar ik wil een camera kopen met het oog op de toekomst en de accesoires.

Dan ben je helaas in de verkeerde winkel geweest. Vergeet niet dat jij daar de klant bent en aardig wat geld uit wil geven, mits ze je normaal behandelen natuurlijk >:(! Maar het is wél handig als je van tevoren een beetje weet wat je wilt, anders ga je achteraf misschien met hele verkeerde dingen naar huis. Ga eens Googlen of koop wat fotobladen. Duik er eerst eens flink in. Voor slechte camera´s hoef je niet bang te zijn, zeker niet in de prijsklasse waar jij waarschijnlijk uit gaat kiezen...  ;)

Dit is een site waar je mogelijk wat aan hebt om je keuze enigzins te kunnen bepalen http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Gr,

Dirk.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #679 Gepost op: 17 maart 2007, 21:04:03
Ik wil bij een inzet gegarandeerd scherpe foto's maken en goede foto's maken en niet steeds balen als ik thuis kom en alleen maar de weersomstandigheden de schuld geven..

Helaas, die garantie kan ook een spiegelreflex niet bieden.... :-\

Het gaat naast goede apparatuur nog steeds ook om de persoon achter de camera. Je kunt nog van die goede apparatuur hebben, wanneer je je dag niet hebt of vergeet een instelling van de vorige keer terug te zetten kan het maar zo dat je achteraf niet tevreden bent met de foto's.

Verwacht dus niet dat je na aanschaf direct de meest fantastische en scherpe foto's hebt en dat je er nu bent, nee ook nu volgt er weer een periode van oefenen, je camera leren kennen etc... en ja, ik spreek uit ervaring :D