Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222480 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #760 Gepost op: 19 juni 2007, 03:23:16
Camera is besteld..

Een 10 x zoom objectief en de hoge beeldkwaliteit van de 4.0 miljoen pixel CCD.
Van volautomatische fotograferen tot en met diafragmavoorkeur, sluitertijdvoorkeur of volledige handinstelling.
Dat maaktde FinePix S5500 tot de camera met een ideale combinatievanbedieningsgemak, grote veelzijdigheid, zoombereik en hoge kwaliteit.
De USB 2.0 verbinding zorgt voor snelle overdracht van de digitale foto's.
Devideo uitgang maakt het bekijken van de foto's op een TV mogelijk,rechtstreeks vanuit de camera.

Gegevens:

    * 4.0 miljoen effectieve pixel resolutie voor fraaie foto's
    * 10 x Optische zoomlens (37- 370mm, 35mm vergelijking)
    * Gemakkelijk in gebruik
    * Snel werkend
    * Zonnekap / filterhouder
    * Programma automatische belichting en handinstellingen
    * Hoge kwaliteit videoscenes 640x480 of 320x240 ( met geluid) 30 FPS zonder limiet
    * Auto, anti rode ogen, bewust uit en slow sync flitsinstellingen
    * xD Picture Card 64mb, xD Picture Card High speed 1024mb
    * Video uit voor direct afspelen op TV
    * Originele doos en bon aanwezig
    * compleet met NiMh accu lader en 4 penlite accu's 2100Mah
    * Boekjes, cd-rom en andere meegeleverde toebehoren aanwezig

- acculader met setje penlite accu's 2100 Mah
- 1x 64 MB XD picture card
- 1x 1024 MB high speed picture card

en nog een stevige tas + nog een acculader met penlite's

195 Totaal, leuk iets om mee te beginnen denk ik :P?


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #761 Gepost op: 19 juni 2007, 22:59:13
Ligt het aan mij of zie ik bij http://www.digitalstreet.nl/ ineens geen canon-camera's meer???

En dan had ik nog een tweede vraag:

ik ben op zoek naar een passende lens voor een canon SLR (350D of 400D). Het is niet voor bijzondere fotografie, beetje hulpverlening en vakantie, landschappen. Ik wil wel graag superzoom.

Nou zat ik beetje te kijken naar de Sigma 18-200, maar zijn er ook andere die goed geschikt zijn voor een beginner.

En is een flitser daarbij noodzakelijk om in het donker goede scherpe foto's te maken?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #762 Gepost op: 20 juni 2007, 20:49:27
Ligt het aan mij of zie ik bij http://www.digitalstreet.nl/ ineens geen canon-camera's meer???
Licht aan jou, zie hier alle Canon's.
ik ben op zoek naar een passende lens voor een canon SLR (350D of 400D). Het is niet voor bijzondere fotografie, beetje hulpverlening en vakantie, landschappen. Ik wil wel graag superzoom.

Nou zat ik beetje te kijken naar de Sigma 18-200, maar zijn er ook andere die goed geschikt zijn voor een beginner.

En is een flitser daarbij noodzakelijk om in het donker goede scherpe foto's te maken?
Hulpverlening & vakantie is gewoon pervect 18-200. In het donker kun je ook de camera heeeel stil houden en een langere sluitertijd nemen etc. maar foto is snel bewogen. Scherpe foto heb je wel, maar met flitser kun je de foto sneller nemen. Sommige mensen vinden flitslicht niet mooi, wat mij betreft onzin.

Voorbeeld containerbrand mét flits eos:
http://112-almere.nl/e107_images/mei2007/noordeinde5.jpg

Voorbeeld containerbrand zonder flits met powershotje oud model:
http://112-almere.nl/e107_images/april2007/AhShertogenboschplein2.JPG

Wel 2 totaal verschillende foto's maar voor dit soort fotografie is in het donker een goeie flitser wel noodzakelijk ;)


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #763 Gepost op: 20 juni 2007, 21:05:57
Ligt het aan mij of zie ik bij http://www.digitalstreet.nl/ ineens geen canon-camera's meer???

En dan had ik nog een tweede vraag:

ik ben op zoek naar een passende lens voor een canon SLR (350D of 400D). Het is niet voor bijzondere fotografie, beetje hulpverlening en vakantie, landschappen. Ik wil wel graag superzoom.

Nou zat ik beetje te kijken naar de Sigma 18-200, maar zijn er ook andere die goed geschikt zijn voor een beginner.

En is een flitser daarbij noodzakelijk om in het donker goede scherpe foto's te maken?

valt mij ook al op, bij de compact camera's zijn er ook maar heel erg weinig modellen. Dat terwijl ik twee weken geleden er nog 1 had gekocht, die staat er nu ook nergens meer  :-\
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #764 Gepost op: 20 juni 2007, 21:10:17
Nieuwe 'collectie' of verhouderde modellen misschien?


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #765 Gepost op: 20 juni 2007, 21:17:22
canon powershot A710 IS was het. maar zie ook de powershot S3 IS niet meer, die gooi je toch niet zomaar uit het asortiment? en maar 2 SLR cams, das ook wel weinig toch :-\
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #766 Gepost op: 20 juni 2007, 21:19:31
canon powershot A710 IS was het. maar zie ook de powershot S3 IS niet meer, die gooi je toch niet zomaar uit het asortiment? en maar 2 SLR cams, das ook wel weinig toch :-\
Kun je mailen naar digitalstreet dan weet je het antwoord. ;)


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #767 Gepost op: 20 juni 2007, 21:22:53
ga ik doen ;)
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #768 Gepost op: 20 juni 2007, 22:07:21
Kun je mailen naar digitalstreet dan weet je het antwoord. ;)

ik hoorde vorige week dat Digitalstreet geen Canon producten meer mag verkopen omdat er illegale buitenlandse producten zijn ingekocht vanuit Amerika. Digitalstreet mag buiten de EU geen andere camera's inkopen. dus nu loopt er een zaak tegen digitalstreet.

meer info volgt
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #769 Gepost op: 21 juni 2007, 11:25:57
ik had even een email gestuurd en eventjes gevraagd wat er aan de hand was:

Citaat
Goedendag,
 
In verband met de verhuizing van ons centraal magazijn is het gehele Canon assortiment onderworpen aan inventarisatie. De producten zullen langzamerhand eind deze week, begin volgende week op de website verschijnen.
 
Hopende u op deze wijze naar tevredenheid geinformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben of opmerkingen dan kunt u ons altijd bellen of e-mailen.
 
Voor de vragen over uw bestellingen verzoeken wij u om uw bestelnummer bij de hand te houden. Let op! Zonder bestelnummer is het helaas niet mogelijk voor onze administratie om na te gaan of de betaling voor het geheel binnen is.
 
Met vriendelijke groeten,
 
Het team van Digitalstreet.nl B.V.
 
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures