Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 223984 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #80 Gepost op: 11 mei 2005, 15:43:46
Der zit toch niet voor niks een automaat op..... ;D

Jah indd, doe ik ook hoor  :P :P

is veel handiger  ;D ;D ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #81 Gepost op: 11 mei 2005, 17:29:27
Je stelt zeker ook met de hand scherp ;). Dan heb je wel een snelle hand hoor!!  ;D

Niet altijd, maar soms wel.....ligt eraan wat ik op de foto wil hebbe ;D

7194

• Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 11 mei 2005, 17:41:25
Hup, autofocus erop en klaar  :) Foto's lekker scherp en nog snel ook.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #83 Gepost op: 11 mei 2005, 17:46:19
Volgens mij maakt die van mij geen eens foto's zonder objectief :D
Die van mij in principe ook niet, maar dat is wel in te stellen dat het wel kan....beter is van niet...ivm stof op je CCD.... ook altijd je body met de opening naar beneden houden als je objectief wisselt....

Automaat is voor als ik zelf op de foto moet en iemand anders mijn toestel heeft :P Autofocus is meestal wel handig...heb nu alleen probleempje met mijn 70-300 lens...die is niet scherp meer op 300MM...tot 150 MM gaat het goed, daarna alleen maar wazige foto's/wazig beeld door de zoeker...binnenkort maar es naar de winkel trug...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 11 mei 2005, 22:45:56
Oh, is 't niet goed, die automaat? Ben blij dat ik uberhaubt foto's kan maken! 8)
Maar ik ga er nog mee experimenteren, maar druk druk druk en te weinig brand! Nou ja, ik kan natuurlijk van alles fotograferen, maar ik moet het nog boeiend vinden ook natuurlijk.

Christian

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #85 Gepost op: 11 mei 2005, 22:58:25
Wij zijn nou een beetje aan het expirimenteren met de 300D,van die scherp voorop-vaag achterin foto's enzo!

Het geeft behoorlijk creatieve foto's moet ik zeggen!

Hij gaat ook mee naar de IVIC,dus ik hoop dat we daar bij een demo'tje hier en daar wat mooie en aparte foto's kunnen schieten!
  Ta

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #86 Gepost op: 12 mei 2005, 20:40:27
euhhh, bedoel je nu een macro? dat is inderdaad leuk speelgoed ;D

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #87 Gepost op: 12 mei 2005, 20:46:43
euhhh, bedoel je nu een macro? dat is inderdaad leuk speelgoed ;D
Of gewoon spelen met je DOF met behulp van je diafragma...

Groot gat= klein A(perture=diafragma) getal= kleine scherptediepte korte sluitertijd

klein gat=groot A(perture) getal = grote scherptediepte met langere sluitertijden...

DOF=Depth of field=Scherptediepte

Zie plaatje, enige variabele is het diafragma.. Links f=32 rechts f=5.6....

-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #88 Gepost op: 12 mei 2005, 21:57:59
ik hoop dat ik over 2 jaar met IVIC een nieuwe camera heb ;D ik ga nu sparen voor een 300D maar tegen de tijd dat ik het geld heb zal die wel wat goedkoper zijn denk ik ;) en mischien dat ik dan zelfs wel een hele andere camera wil. Ik denk dat ik in iets meer dan een jaar wel genoeg geld heb voor een nieuwe professionele camera zoals de 300D.

Marco Marijs

• Forum gebruiker
  • Weer of geen weer, 't is altijd brandweer!
Reactie #89 Gepost op: 7 juni 2005, 10:09:33
Ik heb ook de 300D gekocht, de black edition met extra batterijhouder. Dit is toch erg handig voor het vasthouden. 't Is een erg gave camera, waarmee mooie foto's gemaakt kunnen worden. Ik heb er ook een 70-300 lens bij, van Tamron. Ik wil echter een lens van bijvoorbeeld 28-300 of nog meer. Elke keer wisselen van lens is erg lastig bij branden enzovoorts. Je kunt nét dat mooie moment missen... Nu ook nog een statief, en de uitrusting is compleet.

Ik heb alleen één klein puntje: Als ik bijvoorbeeld een brandweervoertuig op de foto zet, en dan 's avonds of 's nachts, dan komt er op de foto rond de lampen en schijnwerper een ronde kring met alle kleuren van de regenboog. Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn, en een mogelijke oplossing?
Groetjes, Marco.