Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222737 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #230 Gepost op: 7 december 2005, 23:21:54
In het vervolg op mijn vraag over de Olympus E300:

Heeft iemand ervaring met de Konica Minolta D5?
Of kan iemand mij vertellen wat er specifiek goed en slecht aan is?

De goede antishakefunctie, daarvan ben ik al op de hoogte ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #231 Gepost op: 7 december 2005, 23:32:17
In het vervolg op mijn vraag over de Olympus E300:

Heeft iemand ervaring met de Konica Minolta D5?
Of kan iemand mij vertellen wat er specifiek goed en slecht aan is?

De goede antishakefunctie, daarvan ben ik al op de hoogte ;)
D5 is eigenlijk een D7 waar ze wat knopjes afgehaald hebben en in een compactere body hebben gezet.... voordeel van KM is bijvoorbeeld de mogelijkheid om met een losse flitser draadloos te werken zonder dat je een kabeltje of een IR-transmitter nodig hebt.... Ik heb de 5d nog niet in mijn handen gehad, maar de gewone 5 die ik heb is ook super te bedienen, zelfs met minder knopjes dan de 7...

verder maakt het in deze categorie niet veel uit wat je koopt....alles is goed, en of je het lekker vindt werken is subjectief ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #232 Gepost op: 8 december 2005, 14:49:25
En dan ineens, zomaar terwijl ik het niet meer vewachte.... (volgens de winkel kon dit namelijk nog wel even duren door een slechte uitlevering vanaf de kant van Sigma)

Was daar m'n sigma 24-70 F2.8  ;D ;D ;D ;D ;D



Foto's!!!!!!!  ;D ;)

Mijn vader heeft hem en het is een goeie flitser! ;)


Oké, bedankt.  ;) Ik had al verschillende site bekeken vol met reviews. Maar ik denk toch dat dit hem wordt.  :)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #233 Gepost op: 8 december 2005, 16:23:44
Foto's!!!!!!!  ;D ;)

Oké, bedankt.  ;) Ik had al verschillende site bekeken vol met reviews. Maar ik denk toch dat dit hem wordt.  :)

Ik heb hem zelf ;) Is een uitstekende flitser ;D


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #234 Gepost op: 11 december 2005, 17:38:53
Zo, de knoop is door, gister een canon eos 350D + 18-55 met batterygrip en een 50 mm 1.8 lens lens erbij gekocht! in 2 dagen tijd zo'n 500 foto's gemaakt, dus oefenen gaat goed ;) Maar de 350d is een aanrader voor iedereen!! Echter wel bijna een must om er een batterygrip onder te hebben: de body is zo klein dat als je een beetje grote handen hebt de camera met 3 vingers vast moet houden... Je pink hangt dan een beetje onder je camera: bewogen foto's verzekerd. Maar met grip en 2 batterijen is de camera lekker zwaar en ligt goed in de hand, zodat je hem teminste normaal stil kan houden... Foto's zijn wel mooi trouwens! ;)


N9213Q

  • Gast
Reactie #235 Gepost op: 11 december 2005, 17:47:13
Zo, de knoop is door, gister een canon eos 350D + 18-55 met batterygrip en een 50 mm 1.8 lens lens erbij gekocht! in 2 dagen tijd zo'n 500 foto's gemaakt, dus oefenen gaat goed ;) Maar de 350d is een aanrader voor iedereen!! Echter wel bijna een must om er een batterygrip onder te hebben: de body is zo klein dat als je een beetje grote handen hebt de camera met 3 vingers vast moet houden... Je pink hangt dan een beetje onder je camera: bewogen foto's verzekerd. Maar met grip en 2 batterijen is de camera lekker zwaar en ligt goed in de hand, zodat je hem teminste normaal stil kan houden... Foto's zijn wel mooi trouwens! ;)
Dan verwachten we vanaf nu wel spetterende foto's van je!  Laat maar komen, altijd leuk om plaatjes te bekijken!  ;)


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #236 Gepost op: 12 december 2005, 00:11:46
Ik moet even kijken hoe het de komende maanden met de prijzen gaat en of er nog leuke spiegelreflex camera's bijkomen, maar zoals het er nu uitziet ga ik een Nikon D50 kit kopen, met gewoon alle standaard dingen erbij, 18-55 lens, batterijen, lader enz... Ik koop er ook nog een Sigma 28-300 mm 3.5-6.3 lens bij en een tasje. Dat alles is in totaal rond de €1000. Geheugen hoef ik niet te kopen, want heb al een gig gekocht voor mijn camera die ik nu heb en die heeft hetzelfde type als de D50 (SD). Als ik het goed uitgerekend heb zou ik rond begin maart of begin april genoeg geld moeten hebben.


firemanr

  • Gast
Reactie #237 Gepost op: 12 december 2005, 10:53:19
Hier mijn "spulletje" op de foto:

Nikon D70S met Nikon zoomlens 28-105 en Nikon flitser. Op een (nieuwgekochte) statief. ;)



Foto van de Camera:



 ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #238 Gepost op: 14 december 2005, 18:03:29
Foto's!!!!!!!  ;D ;)

Oke, even een foto van m'n nieuwe Lens. Foto gemaakt zonder flits, met F2.8 en een sluitertijd van 1/13. heel krap voor uit de hand, dat ben ik bewust. Iso bewust laag gehouden op 400



[verwijderd door de beheerder]


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #239 Gepost op: 14 december 2005, 23:49:02
Oke, even een foto van m'n nieuwe Lens. Foto gemaakt zonder flits, met F2.8 en een sluitertijd van 1/13. heel krap voor uit de hand, dat ben ik bewust. Iso bewust laag gehouden op 400


op 26mm is 1/13 best te doen toch??

En iso kun je best opschroeven volgens mij....350D moet toch zeker op 800 nog prima platen opleveren....


ik heb vandaag gekregen van de postbode... een vc-7d.... verticale control grip.... wel ff wennen...maar cam is nu wel lekker in balans met flitser en een flink stuk glas.... :D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-