Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222675 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #300 Gepost op: 9 januari 2006, 22:27:23
Heb al alles geprobeerd, het is ook een oud ding hoor van een oude camera, met een flitsvoetje met zo'n sensortje erin
dit is de link van de flitser

http://nwcollectorcamera.com/elcflash/canolite_d_flash.htm
Ik denk dat het heel lastig wordt met zo'n oud beestje.... denk dat ie zowat minder fel flitst dan je ingebouwde... welke afstand probeer je in te flitsen?

Volgend idee... volgens mij doet je toestel een voor jou onzichtbare voorflits om te kijken hoeveel ie moet inflitsen... maar die losse flitser reageert daar al wel op en vuurt dus al af voordat je sluiter openstaat....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #301 Gepost op: 11 januari 2006, 00:53:49
Ik heb nu ee externe flitser alleen m'n foto's zijn donkerder in plaats van lichter   :-X :-X :-\ :o

Je weet dat ikzelf ook een externe flitser heb toch, Robin? Alleen heb ik die savonds bij een brand of ongeval nog niet echt nodig gehad.... :-\ Als er ook maar een schijntje licht is van een lantaarnpaal o.i.d. heb je daaraan al genoeg. Zoals Jeroen al zei. Zet um wat in een hogere ISO en speel wat met je diafragma. Gewoon foto's maken in je brandgang als het donker is met verschillende instellingen en kijken wat er het beste uitkomt. Doe ik ook. ;)

We zien elkaar regelmatig als er iets is en als het goed is, zie je me niet veel meer flitsen. Enige nadeel is dat je een moment moet kiezen dat de brwmensen niet veel bewegen (liefst niks!) dus dat betekent ter plaatse veel foto's nemen en hopen dat er 1 tussenzit, waar geen streep opstaat van een persoon die net bewoog..... :-\
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk foto's te nemen met zoveel mogelijk instellingen op dat moment en dan zie ik wel welke er het beste is. Gewoon veel mee spelen.....zoals Ger@rd al zei..... ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #302 Gepost op: 12 januari 2006, 23:07:18
http://planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=672499/sc=3e6da4

Nikon stopt met analoge fotocamera's
Gepubliceerd op donderdag 12 januari 2006
(P7) Het fotorolletje kan wat Nikon betreft het museum in. De Japanse fotofabrikant stopt met de productie van analoge fototoestellen en zal alleen nog digitale fotocamera's maken.

Nog maar vijf procent van de omzet uit fototoestellen is afkomstig uit verkoop van analoge camera's, toestellen waar nog een rolletje in moet. Nikon beslist daarom om de productie van dit type fototoestellen te stoppen. Zo meldt het bedrijf op zijn Engelse website. Alleen twee typen dure, professionele camera's blijft in productie, de F6 en FM10.

Behalve met analoge behuizingen stopt Nikon ook de productie van lenzen voor een aantal camera's.

Eén van de grootste
Nikon bracht zijn eerste fototoestel in 1948 op de markt. Sinds de Tweede Wereldoorlog ontwikkelde het bedrijf zich tot een speler op de wereldmarkt en behoort met Canon, Kodak en Sony tot de grootste fabrikanten in zijn markt. Drie jaar geleden was een kleine 50 procent van de verkopen afkomstig uit digitale toestellen. Dat is uitgegroeid tot 95 procent in Engeland en 75 procent op de wereldmarkt.

Beeldkwaliteit
Kort na de eeuwwisseling waren digitale fototoestellen nog betrekkelijk duur. Tegenwoordig zit in de kleinste mobiele telefoon een digitale camera met een beeldkwaliteit van 1 megapixel en meer. Dat is voldoende beeldkwaliteit om de foto af te laten drukken. Nikon gaat zich richten op de ontwikkeling van geavanceerde digitale spiegelreflextoestellen.


Bart S

  • Gast
Reactie #303 Gepost op: 13 januari 2006, 12:22:19
Zet um wat in een hogere ISO en speel wat met je diafragma. Gewoon foto's maken in je brandgang als het donker is met verschillende instellingen en kijken wat er het beste uitkomt.

Nog een tip... als je wil oefenen met je flitser op reflectie in het donker (voertuigen, strepen op uniforms enzo), dan zijn verkeersborden een prima oefenobject. Alleen niet ergens langs een drukke weg gaan staan flitsen natuurlijk, want dat kan niet iedereen waarderen ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #304 Gepost op: 13 januari 2006, 13:55:39
Je weet dat ikzelf ook een externe flitser heb toch, Robin? Alleen heb ik die savonds bij een brand of ongeval nog niet echt nodig gehad.... :-\ Als er ook maar een schijntje licht is van een lantaarnpaal o.i.d. heb je daaraan al genoeg. Zoals Jeroen al zei. Zet um wat in een hogere ISO en speel wat met je diafragma. Gewoon foto's maken in je brandgang als het donker is met verschillende instellingen en kijken wat er het beste uitkomt. Doe ik ook. ;)

We zien elkaar regelmatig als er iets is en als het goed is, zie je me niet veel meer flitsen. Enige nadeel is dat je een moment moet kiezen dat de brwmensen niet veel bewegen (liefst niks!) dus dat betekent ter plaatse veel foto's nemen en hopen dat er 1 tussenzit, waar geen streep opstaat van een persoon die net bewoog..... :-\
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk foto's te nemen met zoveel mogelijk instellingen op dat moment en dan zie ik wel welke er het beste is. Gewoon veel mee spelen.....zoals Ger@rd al zei..... ;D ;D

Jah daar heb je gelijk in Ronald, heb ook wel goede foto's ook met flits enzo, maar met een externe flitser komt de flits wat verder, maar als je inderaad een beetje speelt met je diafragma en je sluitertijd gaat dit ook wel goed
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #305 Gepost op: 13 januari 2006, 14:11:43
Niet flitsen???
of even aan de brandweermannen vragen of ze even voor je door het gras willen rollen zodat hun pak groen wordt...dan reflecteerd het al een stuk minder :P



Anders gaat het je namelijk niet lukken.... Die strepen zijn namelijk bedoeld om opvallend licht te reflecteren ;) dus je kunt dan trucjes proberen wat je wilt, die strepen zullen blijven oplichten

Het hoeft niet hoor. Ik heb weinig last met die strepen tegenwoordig. ze lichte wel iets op maar niet zo dat je foto gelijk wit uitslaat. Je moet enkelt je flitser gewoon goed instellen  :D



FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #306 Gepost op: 13 januari 2006, 14:17:21
Het hoeft niet hoor. Ik heb weinig last met die strepen tegenwoordig. ze lichte wel iets op maar niet zo dat je foto gelijk wit uitslaat. Je moet enkelt je flitser gewoon goed instellen  :D







En hoe stel jij die dan in :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #307 Gepost op: 13 januari 2006, 14:22:26
En hoe stel jij die dan in :P

En welke flitser heb je. Aangezien je ook met een 20D rond loopt zul je ook wel een van de betere canon of sigma flitsers hebben.  ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #308 Gepost op: 13 januari 2006, 14:24:33
En welke flitser heb je. Aangezien je ook met een 20D rond loopt zul je ook wel een van de betere canon of sigma flitsers hebben.  ;)

Ik met een 20D ??

Heb nog atlijd een Sony H1 hoor  :P ;)

en heb een flitser van een analoog fototoestel met een flitsvoetje met zo'n sensor erin, die reageerd dan op de flits van de camera  ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #309 Gepost op: 13 januari 2006, 14:41:37
Ik met een 20D ??

Heb nog atlijd een Sony H1 hoor  :P ;)

Nee sorry, zou je willen  :P.

Ik bedoelde Remon, hij heeft namelijk een 20D

 ;)