Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222686 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #310 Gepost op: 13 januari 2006, 14:47:50
Nee sorry, zou je willen  :P.

Ik bedoelde Remon, hij heeft namelijk een 20D

 ;)

haha jah zou ik wel willen, maar daar heb ik 't geld (nog) niet voor  ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #311 Gepost op: 14 januari 2006, 16:22:26
Rémon heeft een Canon Speedlite 550ex, als ik me niet vergis... een van de betere, dus ;)


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #312 Gepost op: 18 januari 2006, 16:17:34
daar heb ik in totaal zo'n 4500 foto's mee gemaakt... en hij staat nu op ongeveer een halve meter afstand van me ::) ik ben ZEER tevreden over die camera!!! echte aanrader, maakt superzuivere foto's. op iso 400 een beetje korrelig, maar ik heb vaak zat meegemaakt dat de foto's die ik met die camera heb gemaakt zuiverder waren dan foto's die met een slr zijn gemaakt... Mocht je voorbeeldfoto's willen hebben, ask me, dan stuur ik er een paar :)

De camera is vandaag bij me afgeleverd en ik moet zeggen dat hij me tot nu toe inderdaad zeer goed bevalt. Compact, handig en eenvoudig. Ook de kwaliteit van de foto's is op het eerste gezicht super. Dat wordt lekker foto'tjes schieten  8) ;)


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #313 Gepost op: 19 januari 2006, 18:24:28
Nikon D50 is besteld, komt waarschijnlijk begin volgende week binnen 8) :)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #314 Gepost op: 19 januari 2006, 20:17:03
jou week kan niet meer stuk he ;) Gefeliciteerd Gilian, kan je mooie foto's van je neefje maken ;)
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #315 Gepost op: 20 januari 2006, 09:19:22
Zijn er hier mensen die fotograferen met een vaste 50mm lens (F1.8 bijvoorbeeld)

Zoja bevalt dit en waar gebruik je deze lens voor.

Zo'n lens lijkt me wel leuk als hebbedingetje, kosten weinig en geven soms wel leuke effecten. (heel klein scherptebeeld bijv.)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #316 Gepost op: 20 januari 2006, 16:52:42
Zowiezo iets gestopt een heel scherp lensje voor het geld.... ik heb een 50mm 1.7, ideaal voor weinig licht, en bijvoorbeeld portretten...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #317 Gepost op: 20 januari 2006, 16:57:32
Zowiezo iets gestopt een heel scherp lensje voor het geld.... ik heb een 50mm 1.7, ideaal voor weinig licht, en bijvoorbeeld portretten...
Het lijkt me wel even wennen dat je niet kan zoomen?  :)
343, never forget.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #318 Gepost op: 20 januari 2006, 18:42:31
Konica Minolta stopt met fotocamera's

Uitgegeven: 19 januari 2006 09:25
Laatst gewijzigd: 19 januari 2006 11:58
TOKIO - Het Japanse Konica Minolta stapt uit het foto- en camerawerk. Een aantal onderdelen, onder meer voor het maken van digitale camera's, gaat naar Sony. Een verkoopbedrag is niet genoemd.

Konica Minolta, dat ook kantoorapparatuur levert, meldde donderdag dat de krimp 3700 mensen hun baan kost. De personeelsreductie is volgens het bedrijf in lijn met eerder aangekondigde plannen om het totale bestand aan werknemers van 33.000 met 10 procent terug te brengen.

De onderneming gaat ervan uit dat het tot maart lopende boekjaar een verlies oplevert van 47 miljard yen (361 miljoen euro). Het bedrijf heeft ruim honderd jaar camera's gemaakt en is na Eastman Kodak en Fuji Photo Film de grootste op het gebied van de traditionele fotografie. Op de markt van digitale fotografie speelt Konica Minolta echter een bescheiden rol.

Glorietijd

Het fotomerk Minolta heeft vaak voorop gelopen met ontwikkelingen. "De glorietijd van Minolta was in de jaren zeventig", zei donderdag I. van Puffelen van de gelijknamige Haagse fotografiezaak. Deze zaak bestaat 82 jaar. "Ze zijn echter te veel de technische kant opgegaan en hebben daardoor de markt gemist. Daarbij was de concurrentie moordend."

Minolta kwam als eerste in 1985 met een spiegelreflexcamera die zelf kon scherpstellen. "Het duurde jaren voordat de concurrentie met een antwoord hierop kwam", aldus Van Puffelen. Maar Minolta wist de voorsprong niet vast te houden. "Dat is opmerkelijk."

Het bedrijf werd in 1928 in Japan opgericht. De merknaam Minolta werd een jaar later gedeponeerd. Een paar jaar later kwam de eerste Minolta-camera op de markt. In de decennia daarna volgde een zee aan verschillende toestellen, lenzen en andere accessoires. Zo wil de overlevering dat de astronaut John Glenn in Amerika's eerste ruimteschip de Friendship 7 met een camera van Minolta foto's maakte in de ruimte. Dat was in 1962 tijdens de eerste bemande ruimtevlucht.

Knop

Consumenten begonnen op grote schaal met fotograferen toen de compactcamera's hun intrede deden. "Je hoefde niets in te stellen en alleen op de knop te drukken" aldus J. Albers. Albers was tot enkele jaren geleden directeur van de Fodor Groep, een grote importeur van camera's in Rotterdam. "Konica was de eerste die ermee kwam en later volgde de rest. Dat was een hele ontwikkeling. De kwaliteit van de foto's werd steeds beter. Zo kwamen er toestellen met ingebouwde flitser en ga zo maar door."

De branche kende goede jaren. De eerste kink in de kabel kwam begin jaren negentig. Voor het eerst in 26 jaar boekte Minolta een verlies omdat de markt voor autofocustoestellen verzadigd raakte. De belangstelling van consumenten ging uit naar videocamera's en wegwerptoestellen. Minolta was toen ook al in de markt voor kantooruitrustingen gestapt, maar dat verliep moeizaam. "Het bedrijf miste de markt", aldus Van Puffelen. "Het marktaandeel liep zienderogen achteruit. Consumenten zaten niet te wachten op camera's met allerlei uitgebreide technische mogelijkheden."

Canon

In 2003 fuseerde Konica met Minolta om de druk van digitale camara's van met name Sony en Canon te kunnen weerstaan. Ze vormden destijds het op drie na grootste bedrijf in de branche.Van Puffelen roemt de stabilisator die het bedrijf in zijn digitale spiegelreflexcamera's zette. "Bewegingen werden gestabiliseerd zodat er toch een scherpe foto kon worden gemaakt, zelfs als het toestel iets bewoog. Maar het apparaat was duur. Bovendien was de markt voor digitale camera's toen niet zo groot. En je ziet wel vaker dat bedrijven wel goede producten hebben, maar het toch niet redden omdat ze de marketing niet goed hebben geregeld."


BRON: WWW.NU.NL
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #319 Gepost op: 20 januari 2006, 19:16:41
Het lijkt me wel even wennen dat je niet kan zoomen?  :)
Dat wel... je kunt het ook als uitdaging zien.... als je niet kunt zoomen moet je echt gaan nadenken over je foto's en de compositie.... leerzaam!


dat KM stopt met digireflexen verkopen had ik inderdaad al gezien... maar er staat hier niet bij dat sony de technologie overneemt en spiegelreflexen met minolta-mount gaat bouwen.... in welke prijsklasse is niet duidelijk, maar ze verwachten de eerste halverwege dit jaar te introduceren.... Sony neemt ook de garantie over van KM mbt al verkochte toestellen...

*droomt*
Sony heeft normaliter Zeiss lenzen.... Zeiss lenzen met een minolta AF mount.....:D :D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-