Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222574 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #490 Gepost op: 19 juni 2006, 23:06:48
Opzich klopt het dat de D50 niet veel functies heeft, maar ik heb hem nu als een soort van tussenstap, dan heb ik wel een SLR, maar nog niet degene die ik wil hebben, ik ga binnenkort ook voor de D200, maar ik heb de 350D met batterygrip in handen gehad en vond daar de knopjes net wat minder fijn zitten dan bij de D50, maar dat is natuurlijk mijn eigen mening. Opzich mis ik nu niet echt functies op de D50, misschien dat er wel een aantal zijn die erg handig zijn, maar vooralsnog vind ik mijn foto's nog goed genoeg, dus daar heb ik verder geen problemen mee. Qua grip vind ik er ook niks mis mee, met mijn 70-300 lens vind ik dat ik nog prima grip heb, maarja die is ook nog maar zo'n 550 gram, maar toch... Het is natuurlijk grotendeels persoonlijk en het ligt ook vooral aan wat voor lenzen je erbij hebt en hoe goed je zelf kan fotograferen, maar die minder functies is natuurlijk niet persoonlijk, dat is gewoon een feit, maar het is gewoon een leuk beginnersmodel en als je echt meer wil moet je ook echt gaan voor de D200 of beter.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #491 Gepost op: 19 juni 2006, 23:08:57
...of voor de 350D en beter ::) sorry, was inkoppertje ;)


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #492 Gepost op: 19 juni 2006, 23:09:54
Ik heb de keus voor een 350D met battery grip gemaakt omdat ik de D50 tè veel gestript vind. Een aantal functies die ik op de 350D héél graag gebruik zijn op de D50 uit kostenoverweging weg gelaten. De D50 is ten slotte een 'budget' hobby slr (ookal kan ik em nou ook niet bepaald budget noemen... ;)) en is in feite de gestripte versie van de Nikon D70s. De D50 viel voor mij dus sowieso af, dus had ik de keuze tussen een 350D en een D70s. Prijsverschil minimaal. Daarop ben ik verder gaan kijken naar de hoeveelheid assescoires en de prestaties met ISO ruis. Op die punten vond ik de 350D véél beter presteren. Dus zo is het bij mij uiteindelijk een 350D geworden, met battery grip. <--- nikon kan geen batterygrips voor een D50 en D70s liggen. Nog een afknapper! Alleen hahnel is met een yoko yoko batterygrip naar voren gekomen voor de D50. Dat de nikon beter in de hand ligt klopt als je hem gaat vergelijken met de 350D zonder batterygrip, maar ik vind de 350D mét batterygrip toch véél beter in de hand liggen!! zeker bij de lenzen van +700 gram, dan lijkt het net alsof de nikon elk moment uit je handen kan vallen, lijkt net alsof je weinig grip bij je duim hebt.

Ik vind dat je D50 en 350D niet met elkaar kan vergelijken, de vergelijking tussen een D70s en een 350D is eerlijker. Ik heb een dag (veel) testfoto's gemaakt met D50 en 350D, ik was blij dat ik m'n 350D mee naar huis kon nemen, en niet de D50!!! Maar de kwaliteit wordt voornamelijk door de lenzen bepaald, daar ben ik het zéker mee eens. en ik ben ook héél blij met m'n L glaasje :)

tegen een L glaasje kan ik niet op ,

maar daar in tegen doet de Sigma 70-300 APO MACRO het goed bij mij en die zal het ook zeker goed doen bij nikon .
Het ruis probleem was toen mijn grootste overweging om over te stappen op canon omdat je het wel merkt op groote formaten .
Aangezien ik al mijn plaatjes voor de database op 2400px maal 1600px bewerk was dat niet haalbaar bij nikon .
nu kan dat perfect en kan zelfs groter gaan als ik wil.

hier was een poll van gehouden van Canon  en Nikon op s'werelds grootste luchtvaart site ( fotosite dan )

klik hier

dat zijn toch grote verschillen,
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #493 Gepost op: 19 juni 2006, 23:14:37
Is wel een beetje zonde als ik nu nog voor canon ga, dan heb ik helemaal niks maar aan mn 28-135, 28-200 en 70-300mm lens, maar ik kan hem mischien als 2e erbij houden, n canon met telelens erop voor luchtvaart en nikon met standaardlens erop voor static en andere grondfoto's, maar ik ga binnenkort eens grondig uitzoeken of canon echt wel beter is en dat wil ik van onpartijdige bronnen horen, dus niet van mensen die al een canon of nikon hebben / willen hebben.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #494 Gepost op: 19 juni 2006, 23:28:33
Die polls geloof ik niet zo in... Iedere Canon bezitter stemt Canon, iedere Nikon bezitter Nikon. Simpelweg omdat het beide gewoon goede merken zijn. Mijn keuze heb ik voornamelijk gemaakt omdat er voor canon vééééél meer assescoires te krijgen zijn.

Voorbeeld: Mijn speedlite 550EX flitst max 55 meter ver aan ISO 100. Staat een Sb-800 tegenover van ongeveer de zelfde prijs. Echter die flitst maximaal 38 meter ver. Opzich geen ramp (hoe vaak flits je op 50 meter afstand?) maar dat de speedlite kracht heeft om 55 meter ver te flitsen houdt dus in dat er een grotere condensator in zit. Een grotere condensator houdt dus in dat je hem minder snel helemaal leeg schiet op halve kracht, dus dat je meteen achter elkaar 2 foto's mét flits kan maken, terwijl de nikon flitser z'n comdensator nog aan het opladen is na de eerste foto!

Dit is een klein voorbeeld... ander heel lullig voorbeeld waar ik me aan erger bij een D50 is dat hij niet automatisch doortelt hoeveel foto's je hebt gemaakt. Als ik een kaart van image 0001 tot bijv 0150 vol schiet en ik doe er tijdens de zelfde sessie weer een nieuwe kaart in start 'ie weer bij image 0001. Houdt in dat als ik de foto's van beide kaarten in de zelfde map wil zetten dat 'ie foto's gaat overschrijven! Ander ding waar ik me aan irriteer is het ontbreken van een aantal focuspunten in de hoeken bij een D50.

én Canon heeft lenzen in alle prijsklasses, in tegenstelling tot Nikon. Dus bij Nikon word je al snel 'gedwongen' om naar andere merken zoals Sigma uit te wijken, omdat de lenzen van Nikkor óf ontzettend brak zijn óf veels te duur zijn. Een middenweg, zoals bijvoorbeeld een Canon EF 28-105mm F/3.5-4.5 heeft Nikkor niet echt. Ik blijf graag trouw aan 1 vast merk... Helaas moet ik denk ik binnenkort toch uitwijken, omdat Canon geen 2.8 lenzen binnen mijn budget heeft... Op dat punt scoort Sigma héél goed ;)


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #495 Gepost op: 19 juni 2006, 23:31:44
ander heel lullig voorbeeld waar ik me aan erger bij een D50 is dat hij niet automatisch doortelt hoeveel foto's je hebt gemaakt. Als ik een kaart van image 0001 tot bijv 0150 vol schiet en ik doe er tijdens de zelfde sessie weer een nieuwe kaart in start 'ie weer bij image 0001. Houdt in dat als ik de foto's van beide kaarten in de zelfde map wil zetten dat 'ie foto's gaat overschrijven!

Die functie kun je in het menu uitschakelen!!! Heb geen enkel probleem gehad dit weekend met mn 2 kaartjes...


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #496 Gepost op: 19 juni 2006, 23:38:49
mag je meteen hier ff posten waar in het menu'tje ik dat kan vinden, ik en Dutch Alfa hebben ons helemaal scheel gezocht!!! :o


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #497 Gepost op: 19 juni 2006, 23:44:06
ff cam erbij.....

menu ---> onderste optie (tangetje) ---> Opeenvlg numm ---> on


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #498 Gepost op: 20 juni 2006, 12:10:07
mag je meteen hier ff posten waar in het menu'tje ik dat kan vinden, ik en Dutch Alfa hebben ons helemaal scheel gezocht!!! :o
Sinds wanneer heb jij een N D50?  ::)
343, never forget.


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #499 Gepost op: 20 juni 2006, 12:18:43
Die polls geloof ik niet zo in... Iedere Canon bezitter stemt Canon, iedere Nikon bezitter Nikon. Simpelweg omdat het beide gewoon goede merken zijn. Mijn keuze heb ik voornamelijk gemaakt omdat er voor canon vééééél meer assescoires te krijgen zijn.

Voorbeeld: Mijn speedlite 550EX flitst max 55 meter ver aan ISO 100. Staat een Sb-800 tegenover van ongeveer de zelfde prijs. Echter die flitst maximaal 38 meter ver. Opzich geen ramp (hoe vaak flits je op 50 meter afstand?) maar dat de speedlite kracht heeft om 55 meter ver te flitsen houdt dus in dat er een grotere condensator in zit. Een grotere condensator houdt dus in dat je hem minder snel helemaal leeg schiet op halve kracht, dus dat je meteen achter elkaar 2 foto's mét flits kan maken, terwijl de nikon flitser z'n comdensator nog aan het opladen is na de eerste foto!

Dit is een klein voorbeeld... ander heel lullig voorbeeld waar ik me aan erger bij een D50 is dat hij niet automatisch doortelt hoeveel foto's je hebt gemaakt. Als ik een kaart van image 0001 tot bijv 0150 vol schiet en ik doe er tijdens de zelfde sessie weer een nieuwe kaart in start 'ie weer bij image 0001. Houdt in dat als ik de foto's van beide kaarten in de zelfde map wil zetten dat 'ie foto's gaat overschrijven! Ander ding waar ik me aan irriteer is het ontbreken van een aantal focuspunten in de hoeken bij een D50.

én Canon heeft lenzen in alle prijsklasses, in tegenstelling tot Nikon. Dus bij Nikon word je al snel 'gedwongen' om naar andere merken zoals Sigma uit te wijken, omdat de lenzen van Nikkor óf ontzettend brak zijn óf veels te duur zijn. Een middenweg, zoals bijvoorbeeld een Canon EF 28-105mm F/3.5-4.5 heeft Nikkor niet echt. Ik blijf graag trouw aan 1 vast merk... Helaas moet ik denk ik binnenkort toch uitwijken, omdat Canon geen 2.8 lenzen binnen mijn budget heeft... Op dat punt scoort Sigma héél goed ;)
Ik heb met mijn sb-800 geen problemen dat ie lang doet over het opladen, ik kan zo achter elkaar doorklikken. Daarnaast is die alleen ter ondersteuning bij het fotograferen bij een lage sluitertijd, dit om er voor te zorgen dat de foto er natuurlijk uit blijft zien.

Daarnaats kan je instellen of hij doornummerd of niet bij de nikon, voor mij maakt het niks uit want ik archiveer al mijn foto's en krijgen ze dus allemaal een andere naam zodat ik elke foto snel en makkelijk terug kan vinden!

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen