Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222458 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #860 Gepost op: 25 september 2007, 19:33:40
Hier werd ik wel even blij van... Een 100% crop op iso 3200 :o Eerste keer dat ik me echt ben gaan verdiepen in de iso 3200 toestand... Valt me niet tegen!!!



Eos 30D - 17-40L F/4.0 - ISO 3200


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #861 Gepost op: 29 september 2007, 20:18:56
Canon EOS 40D vanaf vandaag in mijn bezit 8)
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #862 Gepost op: 29 september 2007, 20:20:37
Ik kom van de week ff langs, denk ik! ;)


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #863 Gepost op: 29 september 2007, 20:22:43
Ik kom van de week ff langs, denk ik! ;)

haha prima hoor ik zie je vanzelf wel verschijnen!! ;)
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #864 Gepost op: 29 september 2007, 22:28:54
Canon EOS 40D vanaf vandaag in mijn bezit 8)

Kees, leuk speelgoedje erbij... :) O0

Wat waren jouw voornaamste redenen om over te stappen van de 400D naar de 40D ?  ::)


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #865 Gepost op: 29 september 2007, 23:20:28
Kees, leuk speelgoedje erbij... :) O0

Wat waren jouw voornaamste redenen om over te stappen van de 400D naar de 40D ?  ::)

haha geld teveel!! ;D

nee ff serieus ik wordt regelmatig gemaild of ik foto's wil maken van een uniek nieuwsmoment en de ervaring leerde mij dat de cam net iets te traag was om echt het ultiemste moment uit de cam te halen!! zeker nu heb ik daar geen problemen meer mee( 6,5 foto's per seconde) 8) en de accu's was ik niet zeker van. als de cam het moest doen dan was het wel is zo dat hij niet naar behoren functioneerde. de prijzen kelderen naar beneden van de 400D dus heb ik geprobeerd me cam voor een goede prijs te verkopen en dat is zeer zeker gelukt, straks kosten die slr-camera's geen drol meer ;)

op msn zal ik t je binnekort nog is ff haarfijn uitleggen!! ;)
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #866 Gepost op: 30 september 2007, 23:27:04
haha geld teveel!! ;D

nee ff serieus ik wordt regelmatig gemaild of ik foto's wil maken van een uniek nieuwsmoment en de ervaring leerde mij dat de cam net iets te traag was om echt het ultiemste moment uit de cam te halen!! zeker nu heb ik daar geen problemen meer mee( 6,5 foto's per seconde) 8) en de accu's was ik niet zeker van. als de cam het moest doen dan was het wel is zo dat hij niet naar behoren functioneerde. de prijzen kelderen naar beneden van de 400D dus heb ik geprobeerd me cam voor een goede prijs te verkopen en dat is zeer zeker gelukt, straks kosten die slr-camera's geen drol meer ;)

op msn zal ik t je binnekort nog is ff haarfijn uitleggen!! ;)


Helemaal duidelijk !

Ik heb ook eens wat info opgezocht over de 40D en ik wordt toch wel aardig enthousiast....
Veelal louter positieve ervaringen tegenover z'n voorgangers.

Ik denk dat ik je binnenkort maar eens ga uit horen over jouw ervaringen  :D :P


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #867 Gepost op: 2 oktober 2007, 18:24:22
Ik heb een probleem met mijn Olympus E400.

Als ik mijn 'pop-up' flitser omhoog heb, en de flitser is aan, dan flitst hij op het moment dat ik een foto maak. Prima dus, MAAAAARRRRR....  >:( >:(
Als ik mijn 'knopje';) indruk zeg maar, zodat hij gaat scherp stellen en het is wat donker, gaat de flitser licht geven.. Telkens van die korte 'lichtschokken'.
Ik ben terug geweest naar de winkel, daar zeggen ze dat het een bekend is bij Olympus, en dat dat niet weg kan. Maar ik, en wat mensen met mij, geloven er niets van dat dit niet weg kan. Ik word er gek van, want als de flitser gewoon aan staat, en ik wil een foto maken en ik klik, gaat ie dat gelijk doen.

Ik heb gezegt VOOR de aankoop waar ik het toestel voor wilde hebben, nl om brandweer uitrukken te fotograferen, en die gasten moeten zelf wel weten als je dat gekke licht telkens krijgt, dat de brandweermensen daar niet bepaald vrolijk van worden.  >:(
[/


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #868 Gepost op: 2 oktober 2007, 18:30:57
Ik heb een probleem met mijn Olympus E400.

Als ik mijn 'pop-up' flitser omhoog heb, en de flitser is aan, dan flitst hij op het moment dat ik een foto maak. Prima dus, MAAAAARRRRR....  >:( >:(
Als ik mijn 'knopje';) indruk zeg maar, zodat hij gaat scherp stellen en het is wat donker, gaat de flitser licht geven.. Telkens van die korte 'lichtschokken'.
Ik ben terug geweest naar de winkel, daar zeggen ze dat het een bekend is bij Olympus, en dat dat niet weg kan. Maar ik, en wat mensen met mij, geloven er niets van dat dit niet weg kan. Ik word er gek van, want als de flitser gewoon aan staat, en ik wil een foto maken en ik klik, gaat ie dat gelijk doen.

Ik heb gezegt VOOR de aankoop waar ik het toestel voor wilde hebben, nl om brandweer uitrukken te fotograferen, en die gasten moeten zelf wel weten als je dat gekke licht telkens krijgt, dat de brandweermensen daar niet bepaald vrolijk van worden.  >:(



Als het schemerig is en jij wilt in de verte wat bekijken doe je toch ook het licht aan?  ;)

 ;D ;D ;D ;D

Volgens mij is dat namelijk het "probleem" je flitser geeft korte flitsstoten om te bepalen waarop kan kan/moet scherpstellen. (dus volgens mij meer een kwestie van - ken je camera - dan - m'n camera doet het niet goed. - )

Succes ermee!! (Y)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #869 Gepost op: 2 oktober 2007, 18:31:13
Volgens mij zijn die flitsen om rode ogen tegen te gaan?

Edit: heb het even snel opgezocht, zou inderdaad gaan om de anti rode-oog.  ;)