Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222442 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #870 Gepost op: 2 oktober 2007, 18:32:14
Kan idd ook.

Peter ken z'n camera ook niet voor de 100% hoor  ::) :D :D


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #871 Gepost op: 2 oktober 2007, 19:59:55
Het heeft niet met de flitser te maken, maar 'het' zit wel in de flitser ingebouwd volgens de zaak.

Als ik mijn flitser UIT heb, en ik mijn popup wel omhoog heb, dan geeft hij die lichtflitsen alsnog. Als ik dan het 'knopje' doorklik, flits hij niet, zoals een flitser doet. Dat is prima dus, want de flitser staat ook uit. maar toch die gekke flitsen...

edit//

ik ben er achter. Hij doet het nu niet meer :).

Dat ze bij fotoklein zeggen dat het een bekend olympus probleem is hè....  >:( :D
[/


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #872 Gepost op: 2 oktober 2007, 20:15:24
haha geld teveel!! ;D

nee ff serieus ik wordt regelmatig gemaild of ik foto's wil maken van een uniek nieuwsmoment en de ervaring leerde mij dat de cam net iets te traag was om echt het ultiemste moment uit de cam te halen!! zeker nu heb ik daar geen problemen meer mee( 6,5 foto's per seconde) 8) en de accu's was ik niet zeker van. als de cam het moest doen dan was het wel is zo dat hij niet naar behoren functioneerde. de prijzen kelderen naar beneden van de 400D dus heb ik geprobeerd me cam voor een goede prijs te verkopen en dat is zeer zeker gelukt, straks kosten die slr-camera's geen drol meer ;)

op msn zal ik t je binnekort nog is ff haarfijn uitleggen!! ;)

Keesie, zou je ook niet eens andere lenzen(objectieven) nemen. Scheelt denk ik ook een heel stuk ;)
Weer of geen weer... altijd brandweer


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #873 Gepost op: 3 oktober 2007, 23:02:55
Volgens mij is dat namelijk het "probleem" je flitser geeft korte flitsstoten om te bepalen waarop kan kan/moet scherpstellen.

Klopt inderdaad. Op een externe flitser zit meestal een rood licht om mee scherp te stellen. Voor de interne flitser hebben een aantal camera's een wit licht maar als het echt donker is gaan ze voorflitsen om de instellingen te bepalen. Dat is geen probleem maar een bewuste functionaliteit. Dat zouden ze bij Foto Klein moeten weten.

groeten,
Ko van Leeuwen


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #874 Gepost op: 3 oktober 2007, 23:07:49
En als je in het donker een foto zonder flits maakt, hoe word dan de scherpte bepaald?


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #875 Gepost op: 3 oktober 2007, 23:12:36
Dat hangt er natuurlijk af hoe donker het is. Als ik de brandweer fotografeer, is er vaak licht. Foto's zonder flits dus: Hoge iso waarde (hangt af van hoeveelheid licht) en goed combineren met je sluiterstijd.

@ Ko van Leeuwen: Het voorbelichten zelf is geen probleem, maar wel dat ie het doet terwijl er brandweermensen aan het werk zijn. ;)
[/


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #876 Gepost op: 3 oktober 2007, 23:22:06
Dat hangt er natuurlijk af hoe donker het is. Als ik de brandweer fotografeer, is er vaak licht. Foto's zonder flits dus: Hoge iso waarde (hangt af van hoeveelheid licht) en goed combineren met je sluiterstijd.
Dat is geen antwoord op mijn vraag...

Of reageerde je niet op mij? ;)


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #877 Gepost op: 3 oktober 2007, 23:29:13
Oh sorry, ik wist niet dat het een directe vraag naar mij was.
Als het té donker is, stelt hij niet meer scherp, je kunt dat wel foto's maken, maar dan moet je in een keer doorklikken  ;)
[/


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #878 Gepost op: 4 oktober 2007, 00:05:34
Oh sorry, ik wist niet dat het een directe vraag naar mij was.
Als het té donker is, stelt hij niet meer scherp, je kunt dat wel foto's maken, maar dan moet je in een keer doorklikken  ;)

Nee was een vraag in het algemeen, maar ik wist niet of jij op mijn vraag reageerde (zo das een mond vol).

Conclusie: in het donker heb je zonder flits geen scherpe foto's meer? ???


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #879 Gepost op: 4 oktober 2007, 00:33:34
Nee was een vraag in het algemeen, maar ik wist niet of jij op mijn vraag reageerde (zo das een mond vol).

Conclusie: in het donker heb je zonder flits geen scherpe foto's meer? ???

Tuurlijk wel. Je moet even een punt zoeken met een beetje licht en daarop scherpstellen.
En anders kan het ook nog op de ouderwetse manier: gewoon op de hand scherp stellen  :)

//Edit:
In het ergste geval heb ik altijd nog een maglite waarmee ik een focuspunt kan uitlichten.
Die gebruik is soms ook om collega Marco van RTV-NH van wat licht te voorzien  ;)