Jij begrijpt nu wel dat je me met die uitspraak 'voor een beetje licht' behoorlijk op m'n pik trapt he, als lichttechnicus zijnde...
Het is niet 'zomaar wat licht'... Helaas gebruiken heel veel mensen hun flitser wel zo. Maar de kunst van het flitsen is om je flitser goed te gebruiken, dus niet een bak met licht geven en vervolgens de hele sfeer uit je foto blazen. Wat belangrijk is als je MOOIE nachtfoto's met flits wil maken, is dat je handmatige instellingen kunt doen. Zo kan je zelf bepalen of je slechts een invulflitsje nodig hebt om de boel een klein beetje zichtbaar te maken, of dat je de volledige flitskracht moet gebruiken om iets uit te lichten dat 30 meter verderop staat.
Verder is ook een belangrijke bijkomstigheid dat de condensator weer in een behoorlijk tempo geladen wordt. Jij wordt er niet vrolijk van om 15 seconden op je flitser te gaan staan wachten voordat hij is opgeladen, terwijl je in die tussentijd de foto's van je leven kunt maken. Ook moet er geen vonkenregen uit de flitsbak komen als er een drupje regen op valt, lijkt mij. Op deze fiets kwam ik al héél snel bij de originele Canon Speedlites uit... En ik ben dan ook èrg tevreden met de 550EX