Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 224387 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #900 Gepost op: 9 november 2007, 20:15:24
Canon EOS 40D vanaf vandaag in mijn bezit 8)

En inmiddels heb ik hem ook... :)

Prachtig ding zeg.. 8)

Daniël-

• Forum gebruiker
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #901 Gepost op: 9 november 2007, 20:56:43
Ik verkoop mijn Olympus E400 met twee accu's, twee objectieven, samsonite camera tas, twee lenskappen.
Objectieven 14-42mm & 40-150mm AF.
[/

Kees ZHZ

• Senior gebruiker
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #902 Gepost op: 9 november 2007, 22:17:08
En inmiddels heb ik hem ook... :)

Prachtig ding zeg.. 8)
Gaaf Chris!! 8)
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #903 Gepost op: 12 november 2007, 12:23:42
Na het gebruik van zoekfunctie op forum wil ik toch nog even een vraag stellen en jullie advies horen. Ik ben namelijk op zoek naar een flitser met een maximaal tarief van 150 euro. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een flitser? Voor fotografie buiten in het donker (uitrukken van brandweer, maar ook gewoon voor op vakantie); hebben jullie een tip? Ik zag zelf een Metz staan, iemand daar ervaring mee?

Ik hoor graag!
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #904 Gepost op: 12 november 2007, 16:20:36
Ik heb zelf een SIGMA flitser tot nu toe bevalt die niet goed. Aandraairingetje scheurde al snel en hij is niet echt stevig.

Binnenkort hoop ik mijn Canon flitser te hebben, deze liggen stukken beter in de hand en zijn wat steviger. Ikzelf zou je voor je Canon dan ook een Canonflitser aanraden.

Met Metz heb ik geen ervaring.

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #905 Gepost op: 12 november 2007, 16:42:32
Maar voor 150 euro heb je geen canon flitser.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #906 Gepost op: 12 november 2007, 16:43:58
Na het gebruik van zoekfunctie op forum wil ik toch nog even een vraag stellen en jullie advies horen. Ik ben namelijk op zoek naar een flitser met een maximaal tarief van 150 euro. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een flitser? Voor fotografie buiten in het donker (uitrukken van brandweer, maar ook gewoon voor op vakantie); hebben jullie een tip? Ik zag zelf een Metz staan, iemand daar ervaring mee?

Ik hoor graag!
Doorsparen voor een originele. Kost iets meer maar dan weet je zeker dat alles goed op elkaar past en gewoon werkt...

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #907 Gepost op: 12 november 2007, 18:26:01
Maar voor 150 euro heb je geen canon flitser.
Klopt, maar je kunt beter doorsparen. Dan heb je iets wat het zeker waard is ;)

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #908 Gepost op: 12 november 2007, 22:09:11
Nou het gaat niet zozeer om doorsparen maar meer wat je er voor nodig heb. Het is voor mij meer een principe-kwestie en ik ben niet echt bereid meer geld neer te tellen voor een beetje licht. Bovendien vraag ik me af wat je voor 100 euro meer (250 euro dus) krijgt? Het gaat er voor mij niet om dat ik de hele Sahara-woestijn in het donker verlicht, maar meer om wat extra licht te hebben, met de makkelijkste functies. Zijn er flitsers onder de 150 euro die met mijn eisen corresponderen?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #909 Gepost op: 13 november 2007, 00:54:17
Jij begrijpt nu wel dat je me met die uitspraak 'voor een beetje licht' behoorlijk op m'n pik trapt he, als lichttechnicus zijnde... :P

Het is niet 'zomaar wat licht'... Helaas gebruiken heel veel mensen hun flitser wel zo. Maar de kunst van het flitsen is om je flitser goed te gebruiken, dus niet een bak met licht geven en vervolgens de hele sfeer uit je foto blazen. Wat belangrijk is als je MOOIE nachtfoto's met flits wil maken, is dat je handmatige instellingen kunt doen. Zo kan je zelf bepalen of je slechts een invulflitsje nodig hebt om de boel een klein beetje zichtbaar te maken, of dat je de volledige flitskracht moet gebruiken om iets uit te lichten dat 30 meter verderop staat.
Verder is ook een belangrijke bijkomstigheid dat de condensator weer in een behoorlijk tempo geladen wordt. Jij wordt er niet vrolijk van om 15 seconden op je flitser te gaan staan wachten voordat hij is opgeladen, terwijl je in die tussentijd de foto's van je leven kunt maken. Ook moet er geen vonkenregen uit de flitsbak komen als er een drupje regen op valt, lijkt mij. Op deze fiets kwam ik al héél snel bij de originele Canon Speedlites uit... En ik ben dan ook èrg tevreden met de 550EX :)