Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 224379 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #910 Gepost op: 13 november 2007, 12:42:47
Maar dan heb je mijn doel geheel verkeerd begrepen. Ik wil wel mooie nachtfoto's maken, maar hier in de Randstad is er vaak al licht en kom ik niet op een pikzwarte N-weg te staan. Het gaat er dus om dat ik 'een beetje licht' extra krijg bij het maken van een foto. Dus voor mij geen handmatige instellingen of een horizontaal draaiende kop, gewoon een flitser met een maximum prijs van 150 euro... Ik zag zelf de Metz 36 nog wat of de Metz 44 (canon).... voor mij geen grote verschillen: iemand die er anders over denkt?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #911 Gepost op: 13 november 2007, 13:52:59
hmm als het je dan toch om dat kleine beetje licht gaat, dan kun je beter nog de interne flitser gebruiken. Daar valt ook een heleboel uit te halen! ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #912 Gepost op: 13 november 2007, 14:27:19
Maar dan heb je mijn doel geheel verkeerd begrepen. Ik wil wel mooie nachtfoto's maken, maar hier in de Randstad is er vaak al licht en kom ik niet op een pikzwarte N-weg te staan. Het gaat er dus om dat ik 'een beetje licht' extra krijg bij het maken van een foto. Dus voor mij geen handmatige instellingen of een horizontaal draaiende kop, gewoon een flitser met een maximum prijs van 150 euro... Ik zag zelf de Metz 36 nog wat of de Metz 44 (canon).... voor mij geen grote verschillen: iemand die er anders over denkt?
Persoonlijk ga ik nog steeds voor het originele spul. Dat heeft mij nog nooit in de kou laten staan en of iets dan 100 of 400 Euro kost boeit dan niet, ik weet wat ik wil en heb er ook voor gespaard.

Maar stel deze vraag ook eens op een fotografie forum. Dan hoor je van de échte kenners wat de evt. voor- en nadelen van zo'n keuze zouden kunnen zijn.  :)

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #913 Gepost op: 15 november 2007, 18:26:18
Jeah heb mijn Canon 580 EX II flitser binnen, evenals de accupack van Canon. Ook heb ik nu de LowePro camera tas (Sling).

Nooit meer rotzooi van een ander merk... ;)

(Thanks to my dad) :P

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #914 Gepost op: 15 november 2007, 19:09:31
Persoonlijk ga ik nog steeds voor het originele spul. Dat heeft mij nog nooit in de kou laten staan en of iets dan 100 of 400 Euro kost boeit dan niet, ik weet wat ik wil en heb er ook voor gespaard.

Ik ben het helemaal met je eens, ik heb nu ook een aantal malen niet orgineel spul gehad, en telkens weer was het rommel.

Koop je eerst een flitser van 150 euro, die na een tijdje kapot gaat, kun je alsnog een van 250 euro kopen, dan heb je dus 150 euro weggegooid, das pas zonde van het geld.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #915 Gepost op: 15 november 2007, 19:39:24
Ben ik het niet echt mee eens. Merken als SIGMA en Metz zijn ook A-merken en leveren geen rommel (als het goed is). Vandaar dat ik voor zo'n flitser ga. Inmiddels werf ik op een foto-forum meer informatie
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #916 Gepost op: 15 november 2007, 19:47:37
Ben ik het niet echt mee eens. Merken als SIGMA en Metz zijn ook A-merken en leveren geen rommel (als het goed is). Vandaar dat ik voor zo'n flitser ga. Inmiddels werf ik op een foto-forum meer informatie
SIGMA flitser raad ik je persoonlijk af. Ik heb hem nu gehad maar hij is wat groot en véel minder stevig dan de Canon flitsers. Succes iedergeval ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #917 Gepost op: 15 november 2007, 19:50:17

SIGMA flitser raad ik je persoonlijk af. Ik heb hem nu gehad maar hij is wat groot en véel minder stevig dan de Canon flitsers. Succes iedergeval ;)

Zoals je ziet heeft Arie daar andere ervaringen mee, en is hij het niet met je eens  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Kees ZHZ

• Senior gebruiker
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #918 Gepost op: 15 november 2007, 19:54:07
Jeah heb mijn Canon 580 EX II flitser binnen, evenals de accupack van Canon. Ook heb ik nu de LowePro camera tas (Sling).

Nooit meer rotzooi van een ander merk... ;)

(Thanks to my dad) :P
Nu lekker veel gaan oefenen Max en leren van elk fotomoment, instelling enz. Successss!! ;)
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #919 Gepost op: 15 november 2007, 19:57:24
Nu lekker veel gaan oefenen Max en leren van elk fotomoment, instelling enz. Successss!! ;)
Zaterdag de intocht van de Sint dus dat moet wel lukken :)